W nowym silniku 125 z jedynki od razu wchodzi czwarty bieg

Kupiłem nowy silnik 125 i włożyłem go do Junaka 904, wszystko ok, tylko gdy wrzucę pierwszy bieg to przy zmianie na wyższy bieg (czyli dwa) od razu wchodzi bieg czwarty, co z tym zrobić???

może taka skrzynia ze masz biegi w kółko i wrzucasz nie w tą stronę.

https://www.olx.pl/oferta/silnik-4t-125-cc-junak-ogar-zipp-romet-barton-benyco-super-promocja-CID5-IDiVE1X.html#253aa37330

Jest to ten silnik

a do sprzedawcy dzwoniłeś?

Podejrzewam, że biegi zmienia się kołowo (w dół: N-1-2-3-4-N-…). Jeśli w takim układzie włączasz bieg w dół - włączy się 1 bieg. Jeśli teraz - jak normalnie sie to robi - dwójkę chcesz włączyć w górę, to tu przeskoczysz przez N i włączysz 4. Tu masz wszystkie biegi w dół: N-w dół-1-w dół-2-w dół-3-w dół-4-w dół-N . Redukujesz w górę. Nic nie zrobisz, taka konstrukcja.
Kiedyś chciałem kupić Torosa El Clasico, ale ten układ biegów mnie odrzucił od niego.

/ooo… widzę że kolega Wombat już wspomniał o kołowej zmianie biegów :slight_smile: /

Tak właśnie, dzwoniłem do sprzedawcy i powiedział, że wszystkie biegi w dół.

Kiedyś na YouTube widziałem film, jak rusek też nie mógł się rozpędzić przy takiej skrzyni (to był chyba model ‘Moped Alpha-50’). Co ruszył z jedynki, zmiana i czwórka. I tylko k… latały w filmie :smiley:
A swoją drogą, zastanawiam się kto wpadł na taki pomysł z ułożeniem zmiany biegów. Chyba że to dla kompletnych laików.
W necie ktoś pokazywał co zrobić żeby było 1N234 - wymiana mechanizmu zmiany. Tylko że to wiąże się z całkowitym rozbieraniem silnika.

Ja mam wszystkie biegi w dół i nie narzekam na to. Przynajmniej wiadomo że w jedną stronę się wrzuca, a w drugą redukuje. Dużo prostsze i wygodniejsze niż “zwykła” skrzynia, gdyż wkładanie stopy pod dźwignię i ciągnięcie w górę nie jest wygodne.

Pytanie nie na temat, właśnie docieram silnik i przejechałem juz 280 km i muszę niedługo wymienić olej, na jaki olej wymienić? 10W40? Instrukcji nie otrzymałem więc nie wiem.