Vmax

Witam,
Mam pewien problemik, mianowicie skuter po świeżym starcie(gdy jest zimny) leci na prostej 80, z górki 90~. Potem jak się nagrzeje wartość spada do 70-72. Nie wbija na obroty na które powinien i chyba ma ciut mniej mocy.
Skuter 4t 90cc wypukły tłok 51mm. Jest to bardziej wina nagrzanego silnika czy wariatora/paska/sprzęgła?
Pozdrawiam

Niewykluczone że tłok Ci puchnie przez co ma mniej mocy.

albo jest to jednak kwestia wariatora /paska/sprzęgła lub regulacji gaźnika. Tego się nie zgaduje- to się sprawdza i eliminuje kolejne możliwości

tłok raczej nie puchnie bo jest wszystko nowe, a co do gaźnika to jakim cudem może być jego regulacja skoro najpierw jedzie 80 a potem 70?

warto wywiercić kilka dziur w pokrywie paska żeby było lepsze chłodzenie?

nowe - czyli nie puchnie. Fajna koncepcja tylko zupełnie nie prawdziwa. A dotarte chociaż jest?
Gaźnk - takim cudem że zmienia się temperatura całego silnika wraz z osprzetem. Im temperatura samego gaźnika i ścianek dolotu wyższa tym chętniej paruje paliwo i jest go więcej w mieszance. Jednocześnie powietrze jest gorące więc rozrzedzone - wiec uboższe w tlen.
Dziury w pokrywie… fajna sprawa ale po pierwsze pokrywa jest elementem nośnym konstrukcji wiec dziury ją osłabią a po drugie najcześciej powietrze wpadające pod pokrywę jest filtrowane. Jeżeli wywalisz dziury to cały kurz z drogi będzie ci zasysać napęd i to wszystko bedzie ci szlifować talerze wariatora, pasek i odkładac się na smarach kopniaka i rozrusznika. To patent dobry na zawody lub do pojazdu demo a nie na co dzień.

no skoro potrafię nim robić po 60km na pełnym gazie i cały czas leci te 70 to tłok jakby puchł to powinien się chyba zblokować.

pobawię się trochę tym gaźnikiem ale i tak wydaje mi się, że to wina napędu. jeżdżę większość czasu po asfalcie więc kilka dziurek by chyba można było zrobić + zamontować może jakiś łapak powietrza do wlotu, odstający

albo wymienić dzwon na lepszy. albo sprezyne centralną.

dzwon jest lepszy, sprężyna centralna wydaje mi się, że jest miększa niż na początku, może to być powodem?

powodów może być cała czapka. od spreżyny centralnej po zawory. to może być nawet skutek lekko zwiększonego tarcia w prowadnicach zaworowych i zwiększenie opóźnienia na rozrządzie.
pytanie czy to się dzieje natychmiast po zagrzaniu - po 2-5km czy dopiero po 10-15 i więcej km ostrej jazdy.
Tzn czy tylko jak się rozgrzeje czy jednak dopiero jak osiągnie bardzo wysoką temperature

dopiero przy bardzo wysokiej

więc mogę coś wykluczyć skoro dopiero przy maksymalnej temp się tak dzieje?

nie. za to jest to znacznie trudniej diagnozować

dziwnie mi przełożenia czasami działają + zdarza się, że piszczy pasek lecz nie wygląda na zniszczony. sprzęgło jest chyba troszku krzywe :smiley: a z wariatora od tyłu ze środka wychodzi taka jakby tulejka dość duża. to chyba by był jednak napęd, co?

bardzo możliwe