Vitality - rozruch
- Ten temat ma 38 odpowiedzi, 7 odpowiedzi, a ostatnio został zaktualizowany 9 years, 10 months temu przez
HugoBoss.
- AutorWpisy
-
-
Witam,
koledzy , problem pojawił się jeszcze w zeszłym sezonie .
Mianowicie : akumulator naładowany i raz palił ( z rozrusznika ) raz ciężko a raz nawet nie zakręcił . Podczas przerwy sezonowej wyciągnołem rozrusznik , przeczyściłem itd. Jednak nic to nie dało.
Czy to może być wina bendixa ?
Podkreśle , że z kopki nie ma problemu z odpaleniem.
I czy znacie jakieś skuteczne sposoby blokowania waria i sprzęgła w Vitality 2T ?
Pzdr
-
Blokowanie waria – kluczyk od szlifierki kontowej i klucz oczkowy 17. Może wyjmij i sprawdź ten bendix, ewentualnie nasmaruj jego gniazdo.
Router WS 50 2013 -
Żeby odkręcić wariator najprościej kupić taką blokadę: http://www.rooader.pl/?k=katalog&w=&d=80
-
A w ogóle rozrusznik kręci? Jeśli tak to najprawdopodobniej będzie to bendix jak Madi mówi. Niestety oryginalny bendix jest drogi 199zł: http://kymcosklep.bazarek.pl/search/?fraza=bendix&submit.x=41&submit.y=17&submit=+szukaj+%C2%BB+
-
robi takie „wziuuuum” , tak jakby na pusto kręcił …. gdzieś widziałem bendix nowy za 30 pln … 199 to masakra jakas …
-
a w W-wa gdzies w sklepie nie ma takich blokad ? … moze jakas wypożyczalnia istnieje 😈 … bo znając życie raz z nich skożystam i będą leżały i leżały
-
Madi — prubowałem kluczem od szlifiery … nie idzie , spada itd … 😕
-
mario, dziś też się sporo nameczyłem żeby odkręcić wario. ztrobiłem sobie takie coś i się udało. a próbowałem już wszystkiego.
profesjonalna blokada przeciwtalerza
http://w644.wrzuta.pl/obraz/9e9gLZB0Axg/p1160529 -
-
mario- widziałem następujące metody:
– klucz pneumatyczny
– klucz oczkowy do zablokowania
– profesjonalna blokada sklepowa
– wsadzenie czegoś między zęby przeciwtalerza a ścianę karteru
– złapanie z drugiej strony drugim kluczem bakrętki na magneciezlaeży od ukształtowania bebechów w karterze
-
Huggo … lipa ten sposób …. jakoś mi się nie udało a nie chce połamać ząbków …
-
mario_78_78 zadzwoń do Motor-Landu,tam powinni mieć: http://kymco.pl/?page_id=1010
-
dziękować za rady … będe walczył , a jak nie to się pewnie skończy na zakupie blokady … masakra jakaś normalnie 😕
-
Ja jeszcze nie miałem okazji odkręcać wariatora,ale znając życie też będę musiał kupić taką blokadę do odkręcania wario 😀
-
Lepiej kupić oryginalną, niż pozrywać gwinty
-
mario_78_78 napisał:
Madi — prubowałem kluczem od szlifiery … nie idzie , spada itd … 😕
Musi się dać. Wsadzasz kluczyk między ząbek przeciwtależa i blokujesz go na górnej części obudowy, kątem prostym do obudowy. Potem zadajesz siłę na nakrętkę i kluczyk sam się blokuje. O przeciwtależ się nie martw – prędzej kluczyk od szlifiery pęknie niż cokolwiek w skuterze 😉
Router WS 50 2013 -
Madi klucz do szlifierki nadaje się do odkręcania dzwona a wkładanie takich Małych powierzchniowo przedmiotów między talerz a obudowę to najprostsza droga do uszkodzenia tej drugiej. Raz się uda, drugi też ale za każdym razem to miejsce się osłabia i w końcu strzeli.
Nie łatwiej kupić za 30 zł blokadę? Szybko, łatwo i przyjemnie i nie ma strachu że coś się uszkodzi. -
i właśnie albo się skończy zakupem blokady albo serwisem …
-
2 razy odkręcałem i jeszcze nic nie strzeliło… myślisz, że obudowa wykonana jest z takiego kiepskiego materiału ? Jak ktoś tuninguje skuter to wiadomo że blokada będzie lepsza, ale jeśli ktoś odkręca wariator raz do roku to nie wiem czy się opłaca… Blokadę można też samemu zrobić 😉
Router WS 50 2013 -
Bendix najlepiej wyciągnąć, wyczyścić i nasmarować ząbki i będzie śmigał że huhu.
Ja w Korkach Nie Stoję !
[IMG]http://www.motostat.pl/user_images/45071/icon3.png[/IMG] -
madi napisał:
myślisz, że obudowa wykonana jest z takiego kiepskiego materiału ?
Aluminium, bardzo łatwo go uszkodzić.
Co do bendiksa to jak robi ziuuuum to albo jest brudny i się nie „wykręca” albo za słaby akumulator i nie osiąga odpowiednich obrotów. Ten mechanizm działa odśrodkowo i tylko odpowiednie obroty są w stanie wypchnąć zębatkę.
-
łatwo uszkodzic , zgadzma sie … w weekend właśnie odłupałem kawałeczek obudowy … naszczęście mało istotny 🙁 …
a teraz troszke inaczej , czy przyczyną może być słaby aku ? … coś tam obraca , natomiast zauważyłem , jadąc , że dziwnie zachowują sie kierunki … tzn – jadę , kilkam kieruneczek na niskich obrotach to chodzi , jak dodam gazu , obroty wzrastają kierunki tak jakby się zawieszały – nie migają :/ …
i jeszcze jeden temat , zauważyłem , że zostawiam za sobą sporo siwego dymu ( 2T ) , w zeszłym sezonie po rozgżaniu nie było nic … czy gażnik do regulacji ???
-
Oczywiście, tak ja napisałem wyżej, słaby aku nie zakręci bendikem na tyle żeby wypchnąć koło zębate.
Problem z kierunkami może być związany z masą lub zwarciem. -
… aku bedzie wymienione. jak by była masa albo zwarcie to raczej kierunki by były albo nie , natomiast przy spadku obrotow sa a przy wzroscie gina . Może coś z ładowaniem … albo aku jest na tyle rozładowany , że nie daje rady :/ … światła świecą ok. … przed „zimowaniem” było ok … a tu nagle jakieś problemyu się pojawiły 🙁
-
Zmień lub naładuj aku i się zobaczy. Wydaje mi się że będzie ok.
-
Kierunki nie są uzależnione od obrotów bo idą z akumulatora,wystarczy przekręcić kluczyk aby się przekonać że działają na wyłączonym silniku. Moim zdaniem tylko akumulator tu zawinił,albo go podładuj,albo nowy.
-
a co do kopcenia ? … Hugo , widze, że użytkujesz Vitalki … odpalasz „po nocy” – zakładam , że kopci dopuki sie nie rozgżeje , a potem? … jak jedziesz to też zostawia „dymek” ? … mniejszy bo mniejszy ale zawsze …
-
Kopcić zawsze trochę kopci bo to 2T,ale jakoś tak żeby bardzo to nie zauważyłem. Może słaby olej lejesz?
-
Dobry olej syntetyczny spala się całkowicie i dla tego kopci, a to czy kopci więcej lub mniej, zależy też od ustawienia dawki na dozowniku 😉
-
A właśnie że nie bo ja leje syntetyk i mniej kopci,a Madi leje półsyntetyk i u niego wczoraj zauważyłem że bardziej kopci.
-
Hugo, może tak…ale jak jeździłem MZ ETZ, potem Hondą 2T, na pełnym syntetyku, to właśnie więcej mi kopcił, a nie dodawałem więcej oleju, w przypadku ETZ nawet mniej, a z rury leciał siwy dym, tyle że spalał się całkowicie i nie rzygało z tłumika nie spalonym olejem 😉
-
Leje Castrola syntetycznego do skuterków 🙂 … może jakoś przewrażliwiony już jestem i pewnie macie racje , że 2T musi puścić dymka … powalcze jeszcze z aku i dam znać co i jak …
A tak na marginesie … Hugo , czy ok 17 nie byłeś na przystanku przy rondzie Stażyńskiego 😉
-
Ale dziś? Raczej to nie ja bo nie mieszkam w Wawie 😛
-
mario_78_78 napisał:
Leje Castrola syntetycznego do skuterków 🙂 … może jakoś przewrażliwiony już jestem i pewnie macie racje , że 2T musi puścić dymka … powalcze jeszcze z aku i dam znać co i jak …
A tak na marginesie … Hugo , czy ok 17 nie byłeś na przystanku przy rondzie Stażyńskiego 😉Przy obecnej pogodzie 2T czy 4T może dymić białym dymem a właściwie parą wodną która odparowuje z tłumi w którym się skropliła.
Jak miałem Vitality to po odpaleniu dymek leciał dosłownie 4-5 cm od końcówki rury a nie na zasadzie zasłona dymna. Generalnie jak się rozgrzał to nie dymił do momentu jak wszedł na pełne obroty przy całkowicie otwartej przepustnicy to przydymiał ale też bez przesady.
Jeździłem na Shell Advanced 2T.P.S. Teoria że syntetyk się spala i dlatego kopci jest bardzo ciekawa.
-
diś dizs … jakas taka podobna persona do Ciebie mi migneła na przystanku …
-
no i problem rozwiązany … okazał nim się rozładowany auku – na mierniku miał 12,3 V ( okazało się za mało dla elektrycznego startera ).
Po naładowaniu kręci jak nówka ( choć nie wiem jak kręci nówka 😉 )
-
Więc moja teoria że to akumulator się sprawdziła 😀 A jeszcze jak trzymałeś skuter całą zimę na dworze i nie wyjąłeś akumulatora to miał prawo paść 😀
-
dokładnie … ale trzymany był w zime w pomieszczeniu pod pokrowczykiem i aku wyjęty 8) … aku ma już 5 lat więc miał prawo zrezygnować z współpracy 🙂
-
Chyba że tak 😀
-
- AutorWpisy