Vitality - rozruch

Otagowano: , ,

Oglądasz 38 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #23887 Odpowiedz
      mario_78_78
      Członek
      • Postów: 65

      Witam,

      koledzy , problem pojawił się jeszcze w zeszłym sezonie .

      Mianowicie : akumulator naładowany i raz palił ( z rozrusznika ) raz ciężko a raz nawet nie zakręcił . Podczas przerwy sezonowej wyciągnołem rozrusznik , przeczyściłem itd. Jednak nic to nie dało.

      Czy to może być wina bendixa ?

      Podkreśle , że z kopki nie ma problemu z odpaleniem.

      I czy znacie jakieś skuteczne sposoby blokowania waria i sprzęgła w Vitality 2T ?

      Pzdr

    • #23888 Odpowiedz
      madi
      Participant
      • Postów: 5 788

      Blokowanie waria – kluczyk od szlifierki kontowej i klucz oczkowy 17. Może wyjmij i sprawdź ten bendix, ewentualnie nasmaruj jego gniazdo.

      Router WS 50 2013
    • #23893 Odpowiedz
      HugoBoss
      Participant
      • Postów: 3 266

      Żeby odkręcić wariator najprościej kupić taką blokadę: http://www.rooader.pl/?k=katalog&w=&d=80

    • #23896 Odpowiedz
      HugoBoss
      Participant
      • Postów: 3 266

      A w ogóle rozrusznik kręci? Jeśli tak to najprawdopodobniej będzie to bendix jak Madi mówi. Niestety oryginalny bendix jest drogi 199zł: http://kymcosklep.bazarek.pl/search/?fraza=bendix&submit.x=41&submit.y=17&submit=+szukaj+%C2%BB+

    • #23901 Odpowiedz
      mario_78_78
      Członek
      • Postów: 65

      robi takie „wziuuuum” , tak jakby na pusto kręcił …. gdzieś widziałem bendix nowy za 30 pln … 199 to masakra jakas …

    • #23902 Odpowiedz
      mario_78_78
      Członek
      • Postów: 65

      a w W-wa gdzies w sklepie nie ma takich blokad ? … moze jakas wypożyczalnia istnieje 😈 … bo znając życie raz z nich skożystam i będą leżały i leżały

    • #23903 Odpowiedz
      mario_78_78
      Członek
      • Postów: 65

      Madi — prubowałem kluczem od szlifiery … nie idzie , spada itd … 😕

    • #23907 Odpowiedz
      roomcajz
      Participant
      • Postów: 1 073

      mario, dziś też się sporo nameczyłem żeby odkręcić wario. ztrobiłem sobie takie coś i się udało. a próbowałem już wszystkiego.

      profesjonalna blokada przeciwtalerza
      http://w644.wrzuta.pl/obraz/9e9gLZB0Axg/p1160529

    • #23909 Odpowiedz
      HugoBoss
      Participant
      • Postów: 3 266
    • #23910 Odpowiedz
      roomcajz
      Participant
      • Postów: 1 073

      mario- widziałem następujące metody:

      – klucz pneumatyczny
      – klucz oczkowy do zablokowania
      – profesjonalna blokada sklepowa
      – wsadzenie czegoś między zęby przeciwtalerza a ścianę karteru
      – złapanie z drugiej strony drugim kluczem bakrętki na magnecie

      zlaeży od ukształtowania bebechów w karterze

    • #23911 Odpowiedz
      mario_78_78
      Członek
      • Postów: 65

      Huggo … lipa ten sposób …. jakoś mi się nie udało a nie chce połamać ząbków …

    • #23914 Odpowiedz
      HugoBoss
      Participant
      • Postów: 3 266

      mario_78_78 zadzwoń do Motor-Landu,tam powinni mieć: http://kymco.pl/?page_id=1010

    • #23915 Odpowiedz
      mario_78_78
      Członek
      • Postów: 65

      dziękować za rady … będe walczył , a jak nie to się pewnie skończy na zakupie blokady … masakra jakaś normalnie 😕

    • #23916 Odpowiedz
      HugoBoss
      Participant
      • Postów: 3 266

      Ja jeszcze nie miałem okazji odkręcać wariatora,ale znając życie też będę musiał kupić taką blokadę do odkręcania wario 😀

    • #23927 Odpowiedz
      Pietro
      Członek
      • Postów: 3 294

      Lepiej kupić oryginalną, niż pozrywać gwinty

    • #23933 Odpowiedz
      madi
      Participant
      • Postów: 5 788

      mario_78_78 napisał:

      Madi — prubowałem kluczem od szlifiery … nie idzie , spada itd … 😕

      Musi się dać. Wsadzasz kluczyk między ząbek przeciwtależa i blokujesz go na górnej części obudowy, kątem prostym do obudowy. Potem zadajesz siłę na nakrętkę i kluczyk sam się blokuje. O przeciwtależ się nie martw – prędzej kluczyk od szlifiery pęknie niż cokolwiek w skuterze 😉

      Router WS 50 2013
    • #23950 Odpowiedz
      Suawek
      Członek
      • Postów: 888

      Madi klucz do szlifierki nadaje się do odkręcania dzwona a wkładanie takich Małych powierzchniowo przedmiotów między talerz a obudowę to najprostsza droga do uszkodzenia tej drugiej. Raz się uda, drugi też ale za każdym razem to miejsce się osłabia i w końcu strzeli.
      Nie łatwiej kupić za 30 zł blokadę? Szybko, łatwo i przyjemnie i nie ma strachu że coś się uszkodzi.

    • #23959 Odpowiedz
      mario_78_78
      Członek
      • Postów: 65

      i właśnie albo się skończy zakupem blokady albo serwisem …

    • #23961 Odpowiedz
      madi
      Participant
      • Postów: 5 788

      2 razy odkręcałem i jeszcze nic nie strzeliło… myślisz, że obudowa wykonana jest z takiego kiepskiego materiału ? Jak ktoś tuninguje skuter to wiadomo że blokada będzie lepsza, ale jeśli ktoś odkręca wariator raz do roku to nie wiem czy się opłaca… Blokadę można też samemu zrobić 😉

      Router WS 50 2013
    • #23964 Odpowiedz
      Kapuchon
      Członek
      • Postów: 2 689

      Bendix najlepiej wyciągnąć, wyczyścić i nasmarować ząbki i będzie śmigał że huhu.

      Ja w Korkach Nie Stoję !
      [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/45071/icon3.png[/IMG]
    • #23995 Odpowiedz
      Suawek
      Członek
      • Postów: 888

      madi napisał:

      myślisz, że obudowa wykonana jest z takiego kiepskiego materiału ?

      Aluminium, bardzo łatwo go uszkodzić.

      Co do bendiksa to jak robi ziuuuum to albo jest brudny i się nie „wykręca” albo za słaby akumulator i nie osiąga odpowiednich obrotów. Ten mechanizm działa odśrodkowo i tylko odpowiednie obroty są w stanie wypchnąć zębatkę.

    • #24096 Odpowiedz
      mario_78_78
      Członek
      • Postów: 65

      łatwo uszkodzic , zgadzma sie … w weekend właśnie odłupałem kawałeczek obudowy … naszczęście mało istotny 🙁 …

      a teraz troszke inaczej , czy przyczyną może być słaby aku ? … coś tam obraca , natomiast zauważyłem , jadąc , że dziwnie zachowują sie kierunki … tzn – jadę , kilkam kieruneczek na niskich obrotach to chodzi , jak dodam gazu , obroty wzrastają kierunki tak jakby się zawieszały – nie migają :/ …

      i jeszcze jeden temat , zauważyłem , że zostawiam za sobą sporo siwego dymu ( 2T ) , w zeszłym sezonie po rozgżaniu nie było nic … czy gażnik do regulacji ???

    • #24097 Odpowiedz
      Suawek
      Członek
      • Postów: 888

      Oczywiście, tak ja napisałem wyżej, słaby aku nie zakręci bendikem na tyle żeby wypchnąć koło zębate.
      Problem z kierunkami może być związany z masą lub zwarciem.

    • #24099 Odpowiedz
      mario_78_78
      Członek
      • Postów: 65

      … aku bedzie wymienione. jak by była masa albo zwarcie to raczej kierunki by były albo nie , natomiast przy spadku obrotow sa a przy wzroscie gina . Może coś z ładowaniem … albo aku jest na tyle rozładowany , że nie daje rady :/ … światła świecą ok. … przed „zimowaniem” było ok … a tu nagle jakieś problemyu się pojawiły 🙁

    • #24100 Odpowiedz
      Suawek
      Członek
      • Postów: 888

      Zmień lub naładuj aku i się zobaczy. Wydaje mi się że będzie ok.

    • #24101 Odpowiedz
      HugoBoss
      Participant
      • Postów: 3 266

      Kierunki nie są uzależnione od obrotów bo idą z akumulatora,wystarczy przekręcić kluczyk aby się przekonać że działają na wyłączonym silniku. Moim zdaniem tylko akumulator tu zawinił,albo go podładuj,albo nowy.

    • #24103 Odpowiedz
      mario_78_78
      Członek
      • Postów: 65

      a co do kopcenia ? … Hugo , widze, że użytkujesz Vitalki … odpalasz „po nocy” – zakładam , że kopci dopuki sie nie rozgżeje , a potem? … jak jedziesz to też zostawia „dymek” ? … mniejszy bo mniejszy ale zawsze …

    • #24109 Odpowiedz
      HugoBoss
      Participant
      • Postów: 3 266

      Kopcić zawsze trochę kopci bo to 2T,ale jakoś tak żeby bardzo to nie zauważyłem. Może słaby olej lejesz?

    • #24112 Odpowiedz
      Pietro
      Członek
      • Postów: 3 294

      Dobry olej syntetyczny spala się całkowicie i dla tego kopci, a to czy kopci więcej lub mniej, zależy też od ustawienia dawki na dozowniku 😉

    • #24114 Odpowiedz
      HugoBoss
      Participant
      • Postów: 3 266

      A właśnie że nie bo ja leje syntetyk i mniej kopci,a Madi leje półsyntetyk i u niego wczoraj zauważyłem że bardziej kopci.

    • #24115 Odpowiedz
      Pietro
      Członek
      • Postów: 3 294

      Hugo, może tak…ale jak jeździłem MZ ETZ, potem Hondą 2T, na pełnym syntetyku, to właśnie więcej mi kopcił, a nie dodawałem więcej oleju, w przypadku ETZ nawet mniej, a z rury leciał siwy dym, tyle że spalał się całkowicie i nie rzygało z tłumika nie spalonym olejem 😉

    • #24128 Odpowiedz
      mario_78_78
      Członek
      • Postów: 65

      Leje Castrola syntetycznego do skuterków 🙂 … może jakoś przewrażliwiony już jestem i pewnie macie racje , że 2T musi puścić dymka … powalcze jeszcze z aku i dam znać co i jak …

      A tak na marginesie … Hugo , czy ok 17 nie byłeś na przystanku przy rondzie Stażyńskiego 😉

    • #24129 Odpowiedz
      HugoBoss
      Participant
      • Postów: 3 266

      Ale dziś? Raczej to nie ja bo nie mieszkam w Wawie 😛

    • #24130 Odpowiedz
      Suawek
      Członek
      • Postów: 888

      mario_78_78 napisał:

      Leje Castrola syntetycznego do skuterków 🙂 … może jakoś przewrażliwiony już jestem i pewnie macie racje , że 2T musi puścić dymka … powalcze jeszcze z aku i dam znać co i jak …
      A tak na marginesie … Hugo , czy ok 17 nie byłeś na przystanku przy rondzie Stażyńskiego 😉

      Przy obecnej pogodzie 2T czy 4T może dymić białym dymem a właściwie parą wodną która odparowuje z tłumi w którym się skropliła.
      Jak miałem Vitality to po odpaleniu dymek leciał dosłownie 4-5 cm od końcówki rury a nie na zasadzie zasłona dymna. Generalnie jak się rozgrzał to nie dymił do momentu jak wszedł na pełne obroty przy całkowicie otwartej przepustnicy to przydymiał ale też bez przesady.
      Jeździłem na Shell Advanced 2T.

      P.S. Teoria że syntetyk się spala i dlatego kopci jest bardzo ciekawa.

    • #24131 Odpowiedz
      mario_78_78
      Członek
      • Postów: 65

      diś dizs … jakas taka podobna persona do Ciebie mi migneła na przystanku …

    • #24537 Odpowiedz
      mario_78_78
      Członek
      • Postów: 65

      no i problem rozwiązany … okazał nim się rozładowany auku – na mierniku miał 12,3 V ( okazało się za mało dla elektrycznego startera ).

      Po naładowaniu kręci jak nówka ( choć nie wiem jak kręci nówka 😉 )

    • #24541 Odpowiedz
      HugoBoss
      Participant
      • Postów: 3 266

      Więc moja teoria że to akumulator się sprawdziła 😀 A jeszcze jak trzymałeś skuter całą zimę na dworze i nie wyjąłeś akumulatora to miał prawo paść 😀

    • #24575 Odpowiedz
      mario_78_78
      Członek
      • Postów: 65

      dokładnie … ale trzymany był w zime w pomieszczeniu pod pokrowczykiem i aku wyjęty 8) … aku ma już 5 lat więc miał prawo zrezygnować z współpracy 🙂

    • #24576 Odpowiedz
      HugoBoss
      Participant
      • Postów: 3 266

      Chyba że tak 😀

Oglądasz 38 odpowiedzi wątku
Odpowiedz na: Vitality - rozruch
Twoje dane:




Back to top button