VIN - niezgodność konfiguracyjna

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motocykle VIN - niezgodność konfiguracyjna

Ten temat zawiera 12 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe bosman27 bosman27 2 lata, 7 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 13 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #632977 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe bosman27
    bosman27
    Użytkownik
    • Postów: 7

    witam wszystkich.
    mam mały problem tz. kupiłem satelisa 125 rocznik 2008 11kw 15km. ale jakie było moje zdziwienie kiedy to dzwoniąc do firmy zajmującej się sprzedażą części do peugotów okazało sie , że mój satelis to compressor125 black sat. i teraz moje pytanie czy podczas kontroli drogowej bądź na stacji diagnostycznej sprawdzając VIN pojazdu wyskoczy im info że to pojazd o większej mocy niż to co wpisane w dowodzie rejestracyjnym. to co wtedy?? nadmienię ze nie posiadam katA ale informacje zawarte w dowodzie rej. uprawniają mnie do jazdy. poza tym silnik jaki mam jest FD6 czyli zwykła 125.

    #632979 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 124

    vin jest na ramie wiec masz rame od wersji compressor. ale jeżeli vin w dowodzie zgadza się z vin na ramie a silnik masz bez kompresora to masz wszystko ok.
    tyle tylko że ten satelis to składak.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.
    #633000 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe bosman27
    bosman27
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Z tego co wiem wszelkie zmiany powinny być zgłoszone i diagnosty. Przejść przeglad. W przeciwnym razie mamy do czynienia z falszowaniem dokumentów i wtedy zaczną się problemy. No przecież nie możesz kupić sobie ford fiesta a w dokumentach miec focusa. Jeszcze jedno- jak moto przeszło przeglad techniczny? Diagnosta musiał dostać w łapę ze podbił przeglad

    #633001 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 124

    co ty bredzisz?
    Możesz mieć honde civic która fabrycznie wyszła z silnikiem 1.8 i na to by wskazywał jej VIN ale w tym samym nadwoziu występował jeszcze 1.4 i kilka wersji 1.6. Wiec komuś sie zepsuł 1.8 wiec wstawił 1.4, zgłosił zmiane silnika i ma 1.4 w dowodzie i legalnie jeździ. SWAP to się nazywa i jest dość powszechne w hondach, VW czy fiatach
    Ale jakby usiłował zamawiać cześci silnika w hondzie po VIN to ma problem. U ciebie jest to samo. Ale skoro już masz ten słabszy silnik w dowodzie a VIN na ramie zgadza się z tym w papierach to wszystko jest ok.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #633002 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe bosman27
    bosman27
    Użytkownik
    • Postów: 7

    nie bredzę kolego. w dokumentach typu CERTIFICAT DE CONFORMITE CE jest informacja o typie silnika FD6S czyli compressor jest także nr silnika który sie nie zgadza z tym co jest.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

    W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW. Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride
    #633003 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 124

    zaraz bo motasz. raz piszesz że twój satelis to wersja compressor a raz że masz zwykły silnik (oznaczony FD6 – czyli wolnossąca jednostka).
    Ja zrozumiałem tak że masz VIN (rame) z wersji compressor ale nie mniej jednak silnik masz już wolnossący.
    Nie napisałeś słowa o tym czy to już ma polskie papiery czy nie.
    Jeżeli nie – to jest to problem jeżeli zagraniczne dokumenty pojazdu mówią o silniku o wyższej mocy – wyszczególniając tą moc.
    I na taki pojazd dostaniesz polski papier. Formalnie to wszystko w porządku tyle że w dowód rejestracyjny wpiszą ci moc która nie mieści się kategorii „125 na B”.
    Inna opcja – kumaty diagnosta lub rzeczoznawca (np na podstawie pisemka od Peugeota) wystawi ci papier że silnik który obecnie posiadasz zabudowany w ramie to jednostka wolnossąca o mocy do 15KM, tak dostaniesz w nasz dowód rejestracyjny i problem pozostanie tylko z zamawianiem cześci po vin. Ten silnik występował w tym pojedździe wiec to dopuszczalny prawem swap.
    Ostatnia sprawa – NIKT podczas badań kontrolnych technicznych nie dekoduje numeru VIN. VIN na ramie ma się zgadzać z VIN z dowodem rejestracyjnym. Nikt nie wnika czy to VIN od BMW M3 czy od twojego Satelisa. Ma być zgodny rama-papier. Nie robi tego diagnosta, nie robi tego patrol na drodze. Robi to tylko serwis zamawiając części.

    Wiec w najgorszym razie to jedyne o co musisz zawalczyć to wpisanie (a nie przepisanie) właściwej obecnej jednostce napędowej mocy silnika w polskie kwity.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #633008 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe bosman27
    bosman27
    Użytkownik
    • Postów: 7

    hej. tak jak napisałem i ty również to rama compressor a reszta zwykła. papiery są polskie, moto zarejestrowane i wpisane; 125cm3, 11,00kW, 0,0611kW/kg. w certyfikacie jest napisane ze to compressor z mocniejszym silnikiem, a nie mam żadnej informacji o tym ze został zmieniony silnik i przeszedł przegląd techniczny. czyli brak papieru na SWAP i ze zostało to zrobione zgodnie z prawem.

    #633009 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 124

    masz juz polski dowód rejestracyjny z wpisaną odpowiednia mocą. czyli tu już jest wszystko dokonane.
    nie potrzebujesz żadnych papierów na żaden swap. wiec twój CERTIFICAT DE CONFORMITE CE to tylko pamiątka historyczna

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #633010 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe bosman27
    bosman27
    Użytkownik
    • Postów: 7

    czyli ma się rozumieć ze pierwszy właściciel, który sprowadzał i rejestrował pojazd musiał w urzędzie przedstawić papiery na SWAP?? A CO JEŚLI NIE??

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 2 lata, 8 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe bosman27 bosman27.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 2 lata, 8 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe bosman27 bosman27.
    #633012 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 124

    nic. nikogo to juz nie interesuje.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 13 łącznie)
Odpowiedz do: VIN - niezgodność konfiguracyjna
Informacje o Tobie: