V-max i przyspieszenie - TGB Pegasus Corona

Witam!
Mam pewien problem... Mam ściągnięte wszystkie blokady. Kompresja jest, odpowiednie ciśnienie w oponach też jest, ogólnie silnik ładnie chodzi... Więc dlaczego v-max wynosi 55km/h, a przyspieszenie pozostawia wiele do życzenia??

Czy aby na pewno wszystkie blokady ściągnięte? Sprawdź w jakim stanie jest pasek napędowy.Jaki masz przebieg?

Przebieg to ok 28.000 km, ale ok 2.000 km temu był wymieniany silnik i wał. Pasek wymieniałem ok. 3-4 mies temu (założony jest malossi x-special) i jest w bardzo dobrym stanie. Blokad nie ma: w przekładni (na wario), na gaźniku (tutaj nie jestem pewnie; ale chyba nie muszę sprawdzać bo przepustnica ma jeszcze trochę miejsca, a skuter i tak nie idzie). Poza tym dzisiaj byłem w warsztacie i gość stwierdził, że moduł CPI został odblokowany i stwierdził także, że tłumik także pozbawiony jest blokad. Nie mam pojęcia w czym jest problem... :(

Pomoże ktoś?

Dodam jeszcze, że wszystko raczej jest seryjne (poprzedni właściciel chyba nic nie wymieniał)... Wymieniony jest pasek (Malossi x-special), sprężynki sprzęgła (żółte) i nowe rolki (8,4g). Rolki właściwie wyjaśniałyby przyspieszenie (bo skuter przyspiesza na stosunkowo niskich obrotach); ale v-max wynosi zaledwie 55km/h... Proszę o pomoc!

No ludzie pomóżcie coś... Myślę cały czas i naprawdę nie wiem co z nim jest... Na wario jest delikatne wyżłobienie, czy możliwe, że przez to pasek nie wchodzi na samą górę (bez obciążenia wchodzi)??

Czytałem trochę ostatnio i doszedłem do wniosku, że powodem niskiej prędkości jest przekładnia wtórna (jeszcze nie sprawdzałem, ale mam 80% pewności, że jest seryjna)... Aktualnie przy jednym obrocie koła dzwon musi obrócić się 15 razy (15/1); po wymienia, przy jednym obrocie koła dzwon będzie musiał obrócić się 11 razy (11/1). Z tego co czytałem i po moich obliczeniach v-max zwiększy się o 15km/h.

Tutaj są zębatki, które powinny pasować do mojego skutera (co prawda mojego skuter nie ma na liście "produkt pasuje do", ale jeden gość na forum zapewniał, że na pewno będzie pasować).
http://www.shop.mieloch.pl/przekladnia-wtorna-polini-14-40,pZ004615.bhtml

Sądzicie, że opłaca się to wymieniać? Wyniosłoby mnie to ok 300zł (koszt: samych zębatek, lżejszych rolek i oleju przekładniowego).
Proszę o radę i Wasze opinie na ten temat.