Używany Barton Sprint - co wymienić?

Dzień dobry, to mój pierwszy post na forum :)

Nabyłem niedawno używanego, rocznego Bartona Sprint (znanego również jako Ferro / Junak). Ma 4500km przebiegu, i niestety poprzedni właściciel nie wydawał się zbytnio o niego dbać.

Planuję wstępne poprawki, i na pewno wyregulować należy wolne obroty, bo kręci się na jakieś 2200. Nie jestem w stanie powiedzieć dokładnie, bo podczas transportu obrotomierz przestał działać - mam nadzieję, że to tylko obluzowany kabelek.

Poza tym nie mam zarzutów, odpala bez problemu, jeździ się nim przyjemnie (pierwszy tego typu pojazd). Chciałbym jednak dopilnować obsługi, żeby pojeździł ze mną jeszcze przez dłuższy czas. Rozumiem, że nad wymianą oleju nie ma się co zastanawiać, ale co jeszcze?

Moja lista potencjalnych kandydatów (uszeregowana w kolejności, w jakiej wydaje mi się, że jest to istotne)

Wymiana:
* olej w przekładni
* filtr paliwa
* filtr powietrza
* świeca

Regulacja
* wolne obroty
* hamulec tylny (luz)
* napięcie łańcucha
* gaźnik ogólnie
* zawory

Hamulec przedni i sprzęgło działa bez zarzutu i tam nie zamierzam na razie nic ruszać, zgodnie z zasadą "działa - nie naprawiaj".

Czy powinienem zrobić z tego wszystko? A może o czymś zapomniałem? Czy któraś z tych czynności wymaga fachowej porady? Najbardziej boję się regulacji zaworów; jest chyba najbardziej inwazyjna.

Pozdrawiam,
Bartek

bez strachu wyregulujesz proste jak metr sznurka w kieszeni:)oczywiście musisz zakupić szczelinomierz.a reszta jak wymieniłes.

Warto też zdjąć pokrywę napędu i zobaczyć jak wygląda i w jakim jest stanie pasek napędowy, bo jak strzeli w trasie to pchasz.

Berg w biegówce na pewno pasek jest/pomyśl chwilę.

Sorry, nie zwróciłem uwagi na model :D - Mea Culpa.