Używany Barton Sprint - co wymienić?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #188327 Reply
    Bartek Banachewicz
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 1
    • Postów: 2

    Dzień dobry, to mój pierwszy post na forum 🙂

    Nabyłem niedawno używanego, rocznego Bartona Sprint (znanego również jako Ferro / Junak). Ma 4500km przebiegu, i niestety poprzedni właściciel nie wydawał się zbytnio o niego dbać.

    Planuję wstępne poprawki, i na pewno wyregulować należy wolne obroty, bo kręci się na jakieś 2200. Nie jestem w stanie powiedzieć dokładnie, bo podczas transportu obrotomierz przestał działać – mam nadzieję, że to tylko obluzowany kabelek.

    Poza tym nie mam zarzutów, odpala bez problemu, jeździ się nim przyjemnie (pierwszy tego typu pojazd). Chciałbym jednak dopilnować obsługi, żeby pojeździł ze mną jeszcze przez dłuższy czas. Rozumiem, że nad wymianą oleju nie ma się co zastanawiać, ale co jeszcze?

    Moja lista potencjalnych kandydatów (uszeregowana w kolejności, w jakiej wydaje mi się, że jest to istotne)

    Wymiana:
    * olej w przekładni
    * filtr paliwa
    * filtr powietrza
    * świeca

    Regulacja
    * wolne obroty
    * hamulec tylny (luz)
    * napięcie łańcucha
    * gaźnik ogólnie
    * zawory

    Hamulec przedni i sprzęgło działa bez zarzutu i tam nie zamierzam na razie nic ruszać, zgodnie z zasadą „działa – nie naprawiaj”.

    Czy powinienem zrobić z tego wszystko? A może o czymś zapomniałem? Czy któraś z tych czynności wymaga fachowej porady? Najbardziej boję się regulacji zaworów; jest chyba najbardziej inwazyjna.

    Pozdrawiam,
    Bartek

    #188330 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    bez strachu wyregulujesz proste jak metr sznurka w kieszeni:)oczywiście musisz zakupić szczelinomierz.a reszta jak wymieniłes.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #188334 Reply
    Berg
    Uczestnik
    • 45
    • Postów: 772
    • Postów: 817

    Warto też zdjąć pokrywę napędu i zobaczyć jak wygląda i w jakim jest stanie pasek napędowy, bo jak strzeli w trasie to pchasz.

    #188335 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    Berg w biegówce na pewno pasek jest/pomyśl chwilę.

    #188366 Reply
    Berg
    Uczestnik
    • 45
    • Postów: 772
    • Postów: 817

    Sorry, nie zwróciłem uwagi na model 😀 – Mea Culpa.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Używany Barton Sprint - co wymienić?
Twoje informacje:




Back to top button