Używana 125-ka a dostęp do częsci

Chcę zakupić jakiś używany skuter (jak na razie jestem przy takiej opcji) w związku z tym proszę o odpowiedź, jak jest z dostępnością części na naszym rynku, do tzw. "chińczyków”, czyli Romet, Junak jak i do markowych typu Piaggio, Aprilla, Peugeot.
Czy są jakieś modele co do których może być problem z dostępem do zamienników itp?
Dziękuje za odpowiedź

do chińskich 50tek dostęp do części jest bezproblemowy
do chińskich 125 kupisz głownie elementy do silnika ale ze wszystkimi innymi bedzie kłopot
do markowych kupisz części i u nas i za granicą łatwo ale ceny bedą wyższe.

do chinskich skuterów w zasadzie nie ma zamienników bo one sie z zamienników składają :slight_smile: i mniej wiecej taki jest poziom cześci (jakości i ceny). Natomiast z zamiennikami elementów silnika lub zawieszeń tych markowych trzeba uważać i lepiej nastawic sie od razu na zakup cześci oryginalnych - ale to bedzie i z 10x drożej.
Niestety za jakość trzeba zapłacić a reanimowanie np. hondy cylindrem za 90zł to nędzny pomysł.

Dziękuje za odpowiedź. Czyli do chińskich 125 z czesciami do silnika jest ok, natomiast pozostałe czyli zawieszenie itp juz bedzie gorzej.
Jeszcze pytanko, czytałem na kilku innych postach że tak naprawde wszystskie chińczyki jesli chodzi o silnik - raczej sie nie różnią? Rożnica to wygląd, zastosowane zawieszenie, plastiki itp
Troche miałem ochotę na Junaka o pojemnosci 125 - nawet nowego, ale podobno od 50-tek niczym sie nie rożnią w budowie, tylko wiekszy silnik, i tym samym mniejszy zbiornik :slight_smile:
I myślałem że to całkowicie polskie …

nie, to całkowicie chińskie :). może czasem z elementami tajwańsko koreańskimi :).

Tak mocno generalizując to faktycznie chińczyki 4T (ale nie tylko) to wariacje dookoła 4 silników. Stety albo niestety to nie jest ten sam silnik tak do końca. 152QMI, 157QMI, 152FMI… itd to w sumie jedna rodzina silnikowa (w sumie “to samo”) ALE są z SLS, bez SLS, z cylindrem poziomym, pionowym, chłodzone powietrzem albo cieczą… albo np jest tak że cylinder i wał z silnika do silnika przełożysz a jakiejś pokrywy nie bo firma A uznała że inaczej sobie zaprojektuje mniej istotne elementy odlewu niż firma B i to nie pasuje. Już pomijając dokładnośc wykonania. A teraz jeszcze doszedł wtrysk w kilku wersjach.
Wiec zasadniczo to jest to samo na pierwszy rzut oka na silnik na na osiągi a w detalach może się różnić.