uszczelka od tłumika - wzrost mocy 4t

Witam podczasy jazdy po naszy polskich pięknych drogach uszkodziłem felgę... postanowiłem zawieźć ją do prostowania i w tym celu zdemontowałem tłumik. po wyprostowaniu zabrałem się za zakładanie tłumika i zonk.... uszczelka ( oring) taki który wchodzi do silnika rozsypał się mi w rękach.... NO dobra i tak musze założyć tłumik żeby dojechać do sklepu i kupić nową uszczelkę...

Odpaliłem skuter i trochę pierdzi .... nie powiem ... zaczałem jechać i SZOK Znaczny wzrost mocy :O na prostej 65 bezproblemowo do 75 ( GPS) doleciał :O ja szok... przedtem jechał te 70 z bólem.... teraz ta 70 to tak o i już była.... i tera nie wiem o co lata przecież bez tłumika powinien skuter stracić moc i jechac wolniej... zwłaszcza że to 4t ...dodam że po odpuszczeniu gazu strzela tak jakby niepoprawnie był wyregulowany gaźnik ( w sensie strzela z tłumika - ale chyba w miejscu łączenia tam gdzie nie ma już tej uszczelki )

mój skuter to romet 727 eco 4t. tak ma byc ?? czy coś zmoim skutem albo tłumikiem nie tak ???

nie tak nie ma być załóż tą uszczelke albo ci wypali zawory

dopiero jutro ją kupie bo dziś sklepy zamknięte a czym nie ma być ?? że strzela z tłumika czy że lepiej jeżdzi ?? i czemu tak ??

Fubu2PL napisał:

nie tak nie ma być załóż tą uszczelke albo ci wypali zawory

Dlaczego miałoby wypalić zawory ? - totalna bzdura.Zawory może wypalić gdy nie będzie luzu na zaworach.Luz jest po to aby zawór się dobrze zamykał i oddawał ciepło głowicy.Zazwyczaj wypalają się zawory wydechowe bo chłodzą się tylko poprzez kontakt z głowicą.Zawór ssący dodatkowo jest chłodzony mieszanką paliwa z powietrzem.Bez tłumika skuter jedzie szybciej bo tłok wydalając spaliny nie napotyka na "opór" tłumika.

Dziadek 100 strzelanie z tłumika objawia się złym luzem zaworowym ponieważ w tym czasie następuje zapłon mieszanki i zawór wydechowy otwiera się w tym samym momencie i jego rowki i wnętrze może się wypalić w woim skuterze też tak było ale tylko przez 2tyg i potem jak zobaczyłem zawór wydechowy to się przestraszyłem i musiałem go wymienić dodam że strzelał tylko przy niskich obrotach a prawie cały czas miał od 5-8,5tyś obr

Nie wiem czy to dobre porównanie ale zauważ fakt że gdy jedzie motocykl z silnikiem widlastym i jak kierujący ujmnie gazu z rury strzela "taki specyficzny gulgot".Nie jest to spowodowane brakiem luzu zaworowego.Luzy zaworowe zazwyczaj robią się większe co jest spowodowane zużywaniem się dzwigni zaworowych lub specjalnych blaszek regulacyjnych.Nie spotkałem się jeszcze aby luz zaworowy sam od siebie się zmniejszał,chyba że podczas ostatniej regulacji ktoś po prostu żle wyregulował zawory.Każda śruba ma raczej tendencję do odkręcenia się a nie do zakręcania.Może być wyjątek w jakiś piastach które mają nakrętkę z lewym gwintem - w czasie gdy rozsypie się łożysko które może za sobą "pociągnać" nakrętkę i w/w piastę zakleszczyć.To tyle teorii i wieloletniego doświadczenia w motoryzacji :)

P.S.Z tego co się orientuję w skuterach z silnikiem 4T rozrzad napędzany jest łańcuszkiem.Może być tak że łańcuch jest zbyt mocno naciągnięty i dlatego są jakieś problemy.

czyli ... że co ??
założe uszczelke moc spadnie ale nie będzie chodził jak traktor ?? nie interesuje mnie czy cos sie spali czy nie bo nie będe tak jeżdził raczej myślałem że może jest jakaś blokada w tłumiku czy cos

Założ uszczelkę i skuter będzie chodzić jak dawniej - przed defektem felgi.

ok wszystko wroci do normy a rozwiercenie z tyłu tłumika cos pomoże ??

Będzie głośniejszy,i być może ciut szybszy.

Będzie głośniejszy i tylko da basowy pomruk skutera nin nie da do prędkości może coś do przyśpiesznie ale wątpie

czyli frajda z jazdy nie trwała długo :/ no nic założe uszczelke i tyle...

Fubu2PL napisał:

Będzie głośniejszy i tylko da basowy pomruk skutera nin nie da do prędkości może coś do przyśpiesznie ale wątpie

Fubu2PL myślę że piszesz tylko dla jakiejś chorej idei albo piszesz tylko dla samego pisania.Proszę uzasadnij swoją teorię jakoby skuter zyska na przyspieszeniu a na prędkości nie - Czekamy.

Przewiercenie trłumika daje
szybszy wylot spalin przez co silnik się nie dusi i może być ale nie musi być szybszy lecz to jest znikome tylko wymiana tłumika na odblokowany (przelotowy) da ci coś a gdy go rozwiercisz do będzie miał basowy pomruk i tyle tylko przy większy pojemnościach od 82ccm rozwiercenie tłumika coś daje

Szybszy wylot spalin - czyli dla silnika lepiej.K***a Fubu24PL czy ty w ogóle wiesz o czym piszesz ? - może być a nie musi być szybszy - masło maślane.Rozwiercenie tłumika daje "coś" powyżej 82ccm,mam rozumieć że przy pojemności 80ccm nic nie da ?.Czytając niektóre twoje posty mam wrażenie że zaśmiecasz tylko to forum.W silnikach 2T proponujesz regulację zaworów,masz jakieś niczym nie poparte teorie,niczym Mesjasz :).Wszystko wiesz,na wszystkim się znasz,normalnie guru.

Dziadek100 napisał:

Szybszy wylot spalin - czyli dla silnika lepiej.K***a Fubu24PL czy ty w ogóle wiesz o czym piszesz ? - może być a nie musi być szybszy - masło maślane.Rozwiercenie tłumika daje "coś" powyżej 82ccm,mam rozumieć że przy pojemności 80ccm nic nie da ?.Czytając niektóre twoje posty mam wrażenie że zaśmiecasz tylko to forum.W silnikach 2T proponujesz regulację zaworów,masz jakieś niczym nie poparte teorie,niczym Mesjasz :).Wszystko wiesz,na wszystkim się znasz,normalnie guru.

Mam takie samo wrażenie. Koleś udziela się w prawie każdym temacie, a porady ma takie, że się można za głowę złapać. Mam wrażenie, że skuter ma od 2 miesięcy, ale się naczytał forum i próbuje zgrywać znawcę nie mając żadnego doświadczenia :).

Zawsze próbuje dawać dobre rady według swojego doświadczenia,rad mechanika,oraz histori awari mojego i innych skuterów lec jeśli wy uważacie że jesteście lepsi to prosze bardzo ja się nie wtrącam a co do regulacji zaworów to nie wolno mi się pomylić ? ja mam 4t jak połowa użytkowników forum i jestem do 4t przyzwycajony

dobra - widze że temat zszedł na całkiem inny. niemniej jednak zakupiłem uszczelkę i rozsypała się zanim dojechałem do domu ... :/ postanowiłem że zrobię swoją.... i jest gitara :D tłumik działa cicho a osiągi pozostały tj 78km/h na porostej wg gps co chyba jest dobrym wynikiem jak na skuter na 10 calowych kołach. ( oczywiscie tłok i cyl 80 )