Uszczelka czy klej?

Część wszystkim. Panowie czy w silniku 1pe40qmb pomiędzy karterami na przegrodzie wału stosuje się jakąś uszczelkę??, czy tylko masa uszczelniająca np. dirko ht taką dysponuje?. Pozdrawiam.

Na łączenie karterów (połówek silnika) stosuje się sylikon wysokotemperaturowy i to delikatną warstewkę

Zwykły silikon przy długim kontakcie z benzyna wypłucze to warstewkę i będzie lewe powietrze, więc chyba pozostanę przy tej masie co wspomniałem.

Już kolejny post udowadniający twój brak wiedzy. Jak dla mnie możesz sobie to uszczelnić równie dobrze masą szamotową. Sylikon jest odporny na benzynę tyle, że po nałożeniu i złożeniu karterów trzeba poczekać aż wyschnie. Uszczelniłem w swoim życiu sylikonem reinza ok 30 silników i żaden nie łapał lewego powietrza. Kolego po za tym po co pytasz skoro wiesz lepiej. Radzę najpierw nauki teoretycznej a potem udzielanie złotych rad w postach. Pozdrawiam

Nie napisałeś wcześniej jaki sylikon…być możliwe że czerwony wysokotemperaturowy za 2,50 do traktora. Sylikony reinz czy dirko są to sylikony wysokiej jakości, porównywalne do siebie.

Ale skład sylikonu reinz i sylikonu choćby technicoil z casto nie różnią się znacząco. Jedyna reakcja wyschniętego sylikonu na benzynę jest taka, że robi się śliski i delikatnie się odrywa (nadmiar) po czym się spala. A sylikonowi między połówkami mic się nie stanie, stosowałem różne sylikony od K2, przez sylikon z casto aż po reinz i nigdy nic nie łapało lewego powietrza. Trzeba umieć przygotować podłoże. Wyczyścić szczotką drucianą, odtłuścić nałożyć warstwę klepiąc jednym palcem tak aby prześwitywał metal i wszystko jest ok. Opinie, że taki sylikon się wypłukuje tworzą ludzie, którzy walą sylikonu jak zboża do worka i on wyłazi wszędzie albo tacy którzy nawet nie dają mu wyschnąć tylko składają i jeżdża, wtedy mogą się tworzyć przedmuchy