ustawienie zaworów

jak ustawić zawory i jakie parametry luzu .

To jest Romet Trial City1,silnik 70

0.05 ssący
0.07 wydechowy

W niektórych poradnikach piszą że te silniki w Rometach to chińczyki anie hondy więc zawory powinno się ustawić na 0,1 i 0,15.Ja ustawiłem na oko pod ręką leciutko dygają.Zapala z pierwszego kopnięcia,jakie mogą być skutki ,jeśli to jest żle .na razie ma moc nie gaśnie i przyśpieszenie w porządku.

zbyt luźne klepią i się wytłuką a za ciasne to niedomknięcie, spadek osiągów i nadpalanie gniazd zaworowych

0,1 i 0,15? Przecież to będzie tłukło jak w bęben i wyklepie zawory i gniazda. Nie polepszaj producenta. 0,05 na obu lub 0,05 na wlot i 0,07 na wydechu i będzie dobrze.

z tym to jest akurat różnie - różni producenci, różna jakość, różne materiały (śrub, dźwigienek, trzonka zaworu). Bardzo wiele osób tu pisało że walczyli w 139FMB/qmb i dopiero przy 0.9 i więcej im się silnik uspokajał.
Ta norma 0,05 dotyczy oryginalnego silnika (pierwowzoru) a z klonami to jest różnie.

U mnie Salmo chyba jest nieco lepszej jakości, ustawiam oba zawory na 0,05 - silnik chodzi cichutko i nie słychać zaworów. Nie ma też żadnych problemów po dłuższej jeździe. Ale tak jak koledzy piszą, te silniki to różne materiały i trzeba samemu metodą prób dojść kiedy będzie ok. A nawet te 0,1 to chodzi jak traktor i bardziej szkodzi niż pomaga.

Cześć
Ja ustawiłem na wyczucie ,silnik odpala kopniakiem za pierwszym razem bardzo ładnie .
no i oco mi chodzi były wpisy że jak żle ustawione ,to problem z odpaleniem no i gaśnie przy dojeżdzie do skrzyżowania.chyba dobrze utrafiłem bo tego problemu nie ma.odpalam kopniakiem ,bo akumulator nie trzyma.No silnik słychać no ale trudno żeby w takim pojeżdzie był cichutki.czy koniecznie przestawiać te zawory na 0,05.

jeżeli nie ma niepokojących objawów wskazujących na zły luz (dźwięk klepania, osiągi) - to nie zmieniaj.