Uruchomienie skutera YIBEN YB 50QT-6 Żbik III.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #172846 Reply
    lukasz7813
    Użytkownik
    • 1
    • 12Postów:

    Witam. Jestem nowy na forum więc z góry proszę o wyrozumiałość.
    Jak w temacie mam skuter YIBEN YB 50QT-6 Żbik III i chciałbym go uruchomić po ok 3 letniej przerwie. Obecnie skuter nie chce odpalić. Ma iskre (nowa świeca) ale nie odpala. Po podlanie benzyny pod swiece tez nie odpala. Czytałem ze moze to być przyczyną słabej kompresji lub rozregulowanego rozrządu. Tylko teraz tak, skuter przed tą przerwą miał problemy z odpalaniem – najpierw trzeba bylo krecic ok minute zeby odpalil, potem pare, az odpalal ponad 30 min zanim zaskoczyl, ale jak juz zapalił to miał moc i szedl jak wsciekly, więc kompresji bym tu nie obwiniał. Prawdopodobną przyczyną był przekaźnik rozrusznika, wiec mój ojciec go rozebrał i albo był tam urwany drucik albo sam go urwał (w srodku) i teraz jak chcemy spróbowac odpalic to zwieramy 2 kable (czerwony i czarny które idą do tego przekaźnika). Macie jakieś pomysły? Ja myślałem aby ustawić rozrząd i wyregulować zawory tylko nie mam szczeliniomierza :/

    #172848 Reply
    snajper061
    Użytkownik
    • 2
    • 691Postów:

    na początek wyczyść gaźnik i cała resztę po takim postoju.a szczelinomierz koszuje10-20zl a rozrząd od stania sie nie przestawia.a jak tak koniecznie chcesz odpalić i sie nie narobić to gaz opór zdjęty filter powietrza psikaj plakiem [lub samostartem] w gażnik i powinien zalapać

    #172868 Reply
    lukasz7813
    Użytkownik
    • 1
    • 12Postów:

    Wiem że od stania się nie przestawia, ale jak wcześniej jeździł i coraz dłużej odpalal to moze był troszke rozregulowany, czy się myle? Aha i dodam jeszcze że ostatnio go chciałem tak o wyczyscic bo był cały brudny (przed naprawa) i poluzowałem śróbki od filtra powietrza i benzyna poleciala. Podjerzewam że to gaźnik zawalony, ale powiedz mi wgl dlaczego moze nie odpalać jak naleje benzyne pod świece i nie zaskakuje a iskra jest ok (chyba że za duzo sie lało)
    I wgl wytłumacz mi jeszcze raz z tym zapaleniem, no bo ten plak to jest do nabłyszczania maski itp nie? To co mam ściągnąć filtr powietrza i psikac w niego? Silnika albo czegoś nie uwale tym?
    Aaa przypomniało mi się jeszcze jak z tatem przy nim cos majstrowalem i po dlugim pilowaniu 2 razy odpalił na starter , ale zaraz zgasł (moglem przygazowac, zeby wszystko wyplul co w nim siedzialo, ale niestety tego nie zrobilem) a potem juz się nie udało go odpalić

    #172876 Reply
    snajper061
    Użytkownik
    • 2
    • 691Postów:
    #172880 Reply
    lukasz7813
    Użytkownik
    • 1
    • 12Postów:

    ok jutro będę kombinował, na początku ustawie zawory. A mam jeszcze pytanie, rozrząd tez trzebe ustawiac? Sory za takie noobowskie pytania ale jestem zieklony w tym temecie

    #172881 Reply
    snajper061
    Użytkownik
    • 2
    • 691Postów:

    jak zdejmiesz pokrywę to sprawdź jak jest git to nie ruszaj.

    #172908 Reply
    lukasz7813
    Użytkownik
    • 1
    • 12Postów:

    A macie jeszcze jakieś pomysły co to może być?

    #172925 Reply
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • 283Postów:

    W skuterze tym nie ustawia się rozrządu ,jedynie do regulacji gaźnik i zawory, do rozebrania i czyszczenia gaźnik, sprawdzić warto całą elektrykę ,być może wilgoci dostała,i przejrzeć wszystkie kostki czy nie są zaśniedziałe .

    #172928 Reply
    snajper061
    Użytkownik
    • 2
    • 691Postów:

    sq3llh napisał:

    W skuterze tym nie ustawia się rozrządu ,jedynie do regulacji gaźnik i zawory, do rozebrania i czyszczenia gaźnik, sprawdzić warto całą elektrykę ,być może wilgoci dostała,i przejrzeć wszystkie kostki czy nie są zaśniedziałe .

    tak tak a w silniku siedzi mały żółty człowieczek i gdy jest luźny łańcuszek rozrządu i ci przeskoczy to żółty natychmiast sam go ustawi z powrotem na prawidłową pozycję.brawo super rada rozrządu się nie ustawia jest przyspawany malinowa elektrodą.

    #172932 Reply
    H2O
    Użytkownik
    • 1
    • 269Postów:

    Celna riposta na czyjąś zbyt małą wiedzę z zakresu obsługi i regulacji silnika 4T GY6 139 QMB.
    *
    I już mi się znudziło tutaj wklejać po raz kolejny linki do instrukcji serwisowych tego silnika. 🙁

    http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download/baotian_motor_servicemanual.pdf

    http://www.t4bmotorsports.com/media/wysiwyg/GY6Manual.pdf

    #172935 Reply
    snajper061
    Użytkownik
    • 2
    • 691Postów:

    niestety tak jest jak ktoś chce zabłysnąć a pojęcie marne.

    #172944 Reply
    lukasz7813
    Użytkownik
    • 1
    • 12Postów:

    Sory że tak głupio zapytam, ale z tego co tu napisaliście to łańcuszek rozrządu może przeskoczyć i wtedy trzeba wyregulować tak? Dzisiaj prawdopodobnie będizemy robić więc wcześniej się pytałem co może być przyczyną, wiec posprawdzamy te rzeczy 🙂

    #172947 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • 2 406Postów:

    Jeśli przeskoczył Ci rozrząd, to znaczy, że łańcuszek był na tyle wyciągnięty, iż napinacz nie był w stanie go utrzymać (napiąć) i przeskoczył-wtedy łańcuszek wymaga wymiany.

    Na początek sprawdź:
    -luzy zaworowe-gdzieś był artykuł mojego autorstwa, sprawdzenie zaworów wymaga ustawienia rozrządu w konkretnej pozycji, więc będziesz widział
    -przerwę na świecy
    -paliwo filtrem powietrza poleciało, ponieważ pewnie pływak gaźnika się zawiesił (wina pływaka)
    -nie zaszkodzi dokładne wyczyszczenie filtra powietrza, gaźnika i ewentualna zmiana filtra paliwa

    #172968 Reply
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • 283Postów:

    Ok ja rozumiem, Ale Jakim cudem ,od samego stania przeskoczył na łańcuszku, ja tego nawet nie biorę pod uwagę.Jeśli nie był grzebany,to jak ? samo nie nie zrobiło. Tylko jak już to od kopania,albo piłowania rozrusznikiem .

    #172969 Reply
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • 283Postów:

    snajper061 napisał:

    niestety tak jest jak ktoś chce zabłysnąć a pojęcie marne.

    nie potrzebuje błyszczenia, bo nie jesteś świecidełkiem jak co nie którzy. a pojęcie mam o tym co pisze, tylko też trzeba umieć pomyśleć i zrozumieć co sie czyta.

    #172972 Reply
    snajper061
    Użytkownik
    • 2
    • 691Postów:

    nie zamierzam z tobą dyskutować na temat rozrządu bo przecież w tym skuterze sie go nie ustawia.lukasz7813 sprawdź rozrząd a dokładniej wałek zębatka na nim potrafi też się przekręcić ponieważ nie jest nigdzie blokowana nie ma klina,frezu itp działa na samo zacisk musi być tak ustawiona aby ta największa dziura w zębatce zgrywała się z nacięciem w walku rozrządu.

    #172973 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    Czy przypadkiem w tym skuterze nie ma głowicy 4 zaworowej?

    #172980 Reply
    snajper061
    Użytkownik
    • 2
    • 691Postów:

    była taka wersja [nawet dwie jedna była regulowana na płytkach druga jak reszta chin] ale czy w żbiku to ci nie powiem to już musi nam właściciel skutra powiedzieć jak rozbierze

    #172981 Reply
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • 283Postów:

    snajper061 napisał:

    nie zamierzam z tobą dyskutować na temat rozrządu bo przecież w tym skuterze sie go nie ustawia

    I ja również nie mam zamiaru,bowiem jesli strzelasz tak jak rozumujesz , to snajper z ciebie słaby.Po za tym,nie lepiej jest „zmusić” kogoś do myslenia, a nie podawać mu rozwiązanie na tacy? przynajmniej jak sm pomysli to zapamięta na przyszłość.

    #172987 Reply
    snajper061
    Użytkownik
    • 2
    • 691Postów:

    snajper ze mnie doskonały trafiam komara z 1000m w lewe jajko w locie:} a co do podawania na tacy to po to właśnie jest to forum żeby pomagać a nie zmuszać do myślenia bo nie zawsze po drugiej stronie siedzi profesor-doktor-inżynier-technik mechaniki pojazdowej i oligofrenopedagogi jak mniemam posiadasz takowy tytuł:} bez urazy.

    #172990 Reply
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • 283Postów:

    snajper061 napisał:

    snajper ze mnie doskonały trafiam komara z 1000m w lewe jajko w locie:} a co do podawania na tacy to po to właśnie jest to forum żeby pomagać a nie zmuszać do myślenia bo nie zawsze po drugiej stronie siedzi profesor-doktor-inżynier-technik mechaniki pojazdowej i oligofrenopedagogi jak mniemam posiadasz takowy tytuł:} bez urazy.

    Ok fajno no. Z tym że komar nie ma jaj 😛 ,nie trzeba mieć doktoratu, by umieć myśleć ,kojażyć, rozumieć.

    Ale wracając do tematu. Jeśli skuter stał nie ruszany przez długi okres czasu,to nie ma mowy by rozrząd się sam przestawił. Dla tego napisałem w taki a nie inny sposób z tego względu że jeśli początkującemu „mechanikowi ” sprawić może kłopot wyczyszczenie gaźnika, to z rozrządem może być większy kłopot. Co może zniechęcić do dalszego „grzebania ” w skuterze.Osobiście wole powoli zachęcać do majstrowania przy skuterze niż zasypać informacjami, które mogą nie zostać zrozumiałe.

    #172994 Reply
    lukasz7813
    Użytkownik
    • 1
    • 12Postów:

    Spokojnie nie kłućcie się 😛 Dzisiaj ma kumpla ojciec patrzeć, a jak nie będzie miał czasu to jutro sam go rozbieram. I mam też pare pytań.
    1. Pod świece ile lać benzyny?
    2. Minimalne ciśnienie w tym skuterze to 8 barów? (wyczytałem w tym pdf, że powinno być 10,5, lecz chodzi mi o minimalne)
    3.Manometr z taką końcówką, żeby wkręcić w świece dostane w każdym sklepie z częściami do samochodów/motocyklów?
    4Jeśli wyczyszcze gaźnik to jak mam go wyregulować skoro skuter nie będzie odpalał?
    5. Jeżeli kompresja bd ok i zawory będą dobrze ustawione, a nie będzie dalej odpalał po podlaniu benzyny pod świece co może być przyczyną?
    6. Ostatnia sprawa. Nie jestem pewien czy moduł jest dobrze podłączony (mam schemat i będę patrzał, ale chyba jest dobrze bo 2 razy z ojcem udało mi sięgo odpalić na rozrusznik), ale jak kierunki dzialaja, stop, klakson działa czyli elektryka jest ok? Bo gdzieś wyczytałem o podobnych objawach i przyczyną był bezpiecznik, tylko że u mnie są dobre bo tato sprawdzał.

    #172996 Reply
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • 283Postów:

    Jeśli masz moduł na dwie kostki czyli w jednej cztery przewody,a w drugiej dwa, to nie podłączysz odwrotnie. Chyba że wcisłeś wtyczki na siłę, nie patrząc na to jak włożyć .Każda wtyczka ma takiego ząbka, lub wypustkę która pasuje pod zatrzask/klipsa w module. Jeśli działają kierunki,stop,i klakson to bezpiecznik jest ok. Manometr do mierzenia kompresji nie bedzie tani,i nie wszędzie da się go kupić. Bezpiecznik warto jest sprawdzać nie na oko, ale miernikiem,lub przez żarówkę i zasilanie. Na oko czasem można się pomylić.

    #173001 Reply
    lukasz7813
    Użytkownik
    • 1
    • 12Postów:

    tak tylko ja mam moduł normalnie na 2 kostki jak napisałeś ale kabelki z tych kostek są poskręcane, dlatego nie jestem pewny co do poprawności ich podłączenia. A odpowie ktos na reszte pytań? 😛

    #173003 Reply
    snajper061
    Użytkownik
    • 2
    • 691Postów:

    1.3ml kup strzykawkę a po drugie pal na plaku.
    2.minimalne ciśnienie to 8bar [mierzone na otwartej przepustnicy]
    3.http://allegro.pl/tester-cisnienia-miernik-sprezania-benzyna-sn1013-i4469855372.html
    taki jak wyżej odrobisz go sobie na kolegach za każdy pomiar 5zł
    4.paliwo powietrze 1,5 obrotu [540 stopni]
    5.tym podlewaniem możesz go wtedy zalewać
    6.jak odpalał to jest dobrze.

    #173007 Reply
    H2O
    Użytkownik
    • 1
    • 269Postów:

    Ja już jestem naprawdę za stary, żeby kolejnemu i kolejnemu nawet człeniowi cokolwiek tutaj tłumaczyć.
    *
    Tak trudno jest poklikać w swoją klawiaturkę (jak się ma już tego neta) i sobie nieco poniuchać tu i tam.
    *
    Wartość ze wspomnianego pdf-a (10,5) to jest wartość stopnia sprężania, a nie… ciśnienia sprężania (wskazania manometru oscylują na poziomie 1,3 MPa).

    http://www.skuterowo.com/forums/topic/wszystko-o-router-bassa-opinie-porady-itd/page/58#post-156870
    *
    ESQ3LLH, możesz tutaj nauczać według własnych zasad, ale z kogoś trzeba jednak tutaj *polewę* robić i wypada cały czas na ciebie.

    #173011 Reply
    snajper061
    Użytkownik
    • 2
    • 691Postów:

    1,3 mpa to 13 bar a 188psi na mierniku z linka masz psi i bary nie masz mpa.

    #173076 Reply
    lukasz7813
    Użytkownik
    • 1
    • 12Postów:

    snajper061 napisał:
    4.paliwo powietrze 1,5 obrotu [540 stopni]

    czyli paliwo i powietrze mam najpierw dokręcić śrubki na max a potem poluzować o półtorej obrotu i będzie git?

    Aha, a tego manometru to nie ma jakiejś tańszej wersji? No bo wydawać 55 zł tylko na sprawdzenie ciśnienia..

    #173081 Reply
    snajper061
    Użytkownik
    • 2
    • 691Postów:

    tak powinno być[jak reszta jest git] a manometr tańszy to weź se od pompki.

    #173083 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • 2 406Postów:

    A sprawdziłeś te zawory?

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Uruchomienie skutera YIBEN YB 50QT-6 Żbik III.
Twoje informacje:




Back to top button