Upatrzyłem sobie motorek-możecie pomóc/doradzić?

Tagi: 

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #197970 Reply
    szymqw
    Użytkownik
    • Postów: 21

    Witam wszystkich forumowiczów.
    Upatrzyłem sobie taki motorek (skuter – maxi skuter) – http://olx.pl/oferta/junak-jetmax-250-2-kaski-CID5-ID9Ghbf.html.
    Zamierzam się przejechać i pooglądać motocykl bo jeśli byłby ok to zdecydowałbym się pewnie na kupno. Z rozmowy ze sprzedającym jest on cały czas na chodzie, przebieg ok. 3000 km aktualny. Wiec to raczej dobra wiadomość że sprzęt jeździ. Poza tym jest to pierwszy właściciel, kupił ten motocykl w salonie w 2013 roku jako wyprzedaż rocznika 2012. Nie mam nikogo żeby zabrać do oglądnięcia motocykla i zrobię to pewnie sam. Nie mam doświadczenia w tego typu motocyklach (mam obecnie skuter- klasyczną 50tkę kupioną jako nówkę bo potrzebowałem coś taniego do dojazdów do pracy – skuter którym w zasadzie zostawiłem ojcu do jazdy po mieście, wcześniej miałem jakąś tam mztkę 250, ale to dawno). A ze skuterami większymi, większej pojemności nie mam doświadczenia i czy możecie ewentualnie doradzić na co szczególnie zwrócić uwagę przy oględzinach? Ogłoszenie i treść nie wydaje się jakoś podejrzane… Może jedynie że zdjęcia trochę w deszczu porobione, ale hmm…o niczym to nie świadczy…

    #197977 Reply
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    jak nowy co tu radzić jak nie był bity to można brać jaki Ci się podoba i cena ci odpowiada.

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #197979 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 050

    na moje oko – to on nie jest wart tej kasy… czy też można lepiej wydać te pieniądze.
    250tki są dość tanie więc ja bym szukał yamahy, syma, hondy, suzuki, piaggio, aprilli w tej pojemności do około 6-7 tys zł i tysiaka sobie zostawił na przegląd i wymiany po kupnie.
    Junak Jetmax to też jest chińsko tajwański wynalazek (CF Moto chyba) na którego Junak przykleił swoje naklejki. Nie ma ta firma jednak doświadczenia w przyklejaniu naklejek na takie pojemności. O ile w klasie 50 sie nie zastanawiałem i brałem chinola o tyle to już pojedzie 120km/h i żarty się kończą.
    Lepsze trakcyjnie, zawieszeniowo, hamulcowo są konstrukcje sprawdzone.

    #197981 Reply
    elloco
    Uczestnik
    • Postów: 511

    Wiem że o gustach się nie dyskutuje, ale ten skuter jest brzydki 🙂
    Wracając do tematu, popieram wypowiedź Wombata , lepiej szukać czegoś markowego. Mimo wszystko bezpieczeństwo ma spore znaczenie. Jeszcze ewentualnie Kymco downtown , ale też w 100% nie jestem przekonany do niego. Rozejrzyj się za Symem,Hondą albo Yamahą.

    #197982 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 050

    cena też jest wyśrubowana. To rocznik 2012 czyli już ma 3 lata a teoretycznie sezon 2015 się kończy.
    Nowy 11400 na stronie junaka a za tego po 3 latach 8000? dużo za dużo.
    Pytanie kolejne… a kto ogarnie diagnostykę wtrysku w tym motorze? Jest ich mało. Warsztaty bez doświadczenia… żeby sie nie okazało że z każdą awarią pojedzie na lawecie do Bydgoszczy do ALMOT-u.
    ja na podstawie takich samym przemysleń olałem Daelima S3 – jest super. technologiczny, wybajerzony, spełniał założenia… tylko ZERO wiedzy lub miejsca gdzie by go ogarneli „jakby co”.

    #197989 Reply
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812
    #197992 Reply
    szymqw
    Użytkownik
    • Postów: 21

    Dzięki za wszystkie odpowiedz.
    Liczę że uda się coś jeszcze z ceny zbić…Ciekawa uwaga o tej diagnostyce wtrysku. Nie pomyślałem o tym…
    Chodzi o to, że chciałem w zasadzie jak najbardziej świeży motorek. Musi być w miarę pewny aby pojeździć nim spokojnie kilka lat…
    Może macie racje…jeszcze się zastanowię nad tym Junakiem. Mnie osobiście się podoba ten motocykl…fakt, mało popularny model na naszym rynku ale jest sporo opinii (względnie dobrych) na zagranicznych serwisach, forach, etc.

    #197995 Reply
    szymqw
    Użytkownik
    • Postów: 21

    Użytkowniku „paci” dzięki za propozycje. Fajne te motorki ale dla mnie mają trochę zbyt sportowy charakter 🙂 300 cm jeszcze ok, ale 500 cm to już duże pojemności i wydaje mi się że większe spalanie za tym idzie, itd. Jeszcze inna kwestia, ewentualny serwis takich „markowych” motocykli też będzie kosztować, poza tym hmm…u mnie w okolicy nie ma raczej serwisów gilery itd…nie wiem czy taki pierwszy lepszy zakład sobie z takimi motorkami poradzi…

    #198000 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 050

    a ty myślisz że junak na wtrysku bedzie mniejszym problemem dla lokalnych mechaniorów niż honda czy yamaha?
    Ja bym kupił SYM GTS 250 :). W budzie nowszej lub starszej (mi się podoba starsza). Wygodny, pakowny, szybki, niezawodny, stabilny, choroby wieku dziecięcego za nim, wbudowane halogeny (rzadkość), combi-brake na hamulcach, linki seryjnie w stalowych oplotach i nie puchnie toto. Długo szukałem.
    Jak lubisz takie nosorożce z wyglądu to popatrz na Piaggio X8 lub X9 albo Xevo (locha absolutna). Peugeoty z racji na ich wtrysk odradzam.

    #198007 Reply
    szymqw
    Użytkownik
    • Postów: 21

    Wombat napisał:

    a ty myślisz że junak na wtrysku bedzie mniejszym problemem dla lokalnych mechaniorów niż honda czy yamaha?
    Ja bym kupił SYM GTS 250 :). W budzie nowszej lub starszej (mi się podoba starsza). Wygodny, pakowny, szybki, niezawodny, stabilny, choroby wieku dziecięcego za nim, wbudowane halogeny (rzadkość), combi-brake na hamulcach, linki seryjnie w stalowych oplotach i nie puchnie toto. Długo szukałem.
    Jak lubisz takie nosorożce z wyglądu to popatrz na Piaggio X8 lub X9 albo Xevo (locha absolutna). Peugeoty z racji na ich wtrysk odradzam.

    No niby racja…pytanie na ile jest to awaryjna kwestia z wtryskiem…Może i racja…wstrzymam się jeszcze z decyzją, popatrzę jeszcze na coś „markowego”. Ten sym GTS 250 bardzo fajnie się prezentuje.

    #198009 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 050

    Wtryski w zasadzie są mało awaryjne – chyba że to wtrysk z Peugeota – to o tych wiadomo że bywają z nimi jazdy. O wtrysku z Junaka informacji jest mało, statystyk nie ma prawie wcale.
    Ale nawet jeżeli to sprzęt który się nie psuje to kiedyś się popsuje.

    #198011 Reply
    szymqw
    Użytkownik
    • Postów: 21

    w tym Junaku jest ponoć wtrysk od Ducati…chyba jakoś tak…

    #198017 Reply
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812
    #198023 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 4 666

    Aprilla Atlantic, tak, tak, tak 🙂 Eadem, dołącz do chóru wujów :-)))

    #198024 Reply
    eadem
    Uczestnik
    • Postów: 2 328

    szymqw napisał:

    w tym Junaku jest ponoć wtrysk od Ducati…chyba jakoś tak…

    Nie liczyłbym na to… Raczej coś „na licencji opartej na technologii Ducati” jeśli już.
    Co się tyczy spalania pomiędzy mniejszymi i większymi silnikami, to oprócz samej pojemności (i mocy z niej wynikającej) istotne są 2 rzeczy:
    1. technologia układu zasilania mieszanką paliwowo-powietrzną (gaźnik lub wtrysk)
    2. masa i aerodynamika pojazdu

    Nowoczesny wtrysk elektroniczny pozwoli spalić mniej niż gaźnik dla silnika o tej samej pojemności. Z moich obserwacji 200cc na gaźniku spala tyle co 300-350cc na wtrysku. A jak dołożyć do tego stosunek masy do mocy okaże się, że kompaktowy skuter miejski z silnikiem 300cc spali 1L mniej niż duża kanapa z 200cc.
    A z tego co się orientuję, na Majesty 400 z wtryskiem można średnio spalić 4,5L. Dla porównania mój Atlantic 200 na gaźniku wciąga średnio 3,5L. Zatem zobacz jak niewielka jest różnica spalania a jak duża w pojemności.
    Rzecz w tym, że oba pojazdy różni spora kwota przy zakupie.

    #198026 Reply
    eadem
    Uczestnik
    • Postów: 2 328
    #198037 Reply
    szymqw
    Użytkownik
    • Postów: 21

    Dobra, posłucham waszych sugestii i jeszcze się wstrzymam z tym Junakiem rzeczywiście. Poprzeglądam jeszcze inne maszyny, te bardziej „markowe”…aczkolwiek nie skreślam całkowicie Jetmaxa bo mnie osobiście podoba się ten skuter…Jeszcze ewentualnie myślałem nad Kymco np. downtown, lub xciting mi się bardzo podoba ale to już zdecydowanie nie moja półka cenowa…Muszę jeszcze poczytać o tym motorkach SYM, bo mało o nich słyszałem a wydają się całkiem ciekawe, jak tu jeden z kolegów zaproponował. Tak czy inaczej chciałbym coś kupić jeszcze w tym sezonie, żeby chociaż jeszcze troszkę pośmigać w tym roku, bo już przymierzam się do kupna czegoś od początku roku w zasadzie…

    #198038 Reply
    eadem
    Uczestnik
    • Postów: 2 328

    Mówisz że ci się podoba coś. Pamiętaj że na chwilę obecną kierujesz się jedynie wyglądem i ceną.

    #198041 Reply
    szymqw
    Użytkownik
    • Postów: 21

    eadem napisał:

    Mówisz że ci się podoba coś. Pamiętaj że na chwilę obecną kierujesz się jedynie wyglądem i ceną.

    Zgadza się w przypadku tego SYM-a, to tylko wyglądem i ceną. Co do Kymco to widziałem i przymierzałem się nawet…junak podobnie…no honde jeszcze..chyba to był model forza, taki mój dawny kolega ma…

    #198044 Reply
    eadem
    Uczestnik
    • Postów: 2 328

    Szkoda, że hyosung nie ma w polskiej ofercie maxiskuterów. 5 letnia gwarancja byłaby mocną kartą.

    #198055 Reply
    elloco
    Uczestnik
    • Postów: 511

    Ja bym na gwarancję nie patrzył.. ceny przeglądów są wygórowane a do rzetelności miałbym wątpliwości. Dodatkowo 3/4 usterek nie obejmuje gwarancja.

    #198100 Reply
    szymqw
    Użytkownik
    • Postów: 21

    Panowie, idąc waszymi sugestiami co wogóle sądzicie o takim motorku:
    http://olx.pl/oferta/suzuki-burgman-k5-400-typ-s-CID5-IDaIh0p.html#9cbdf7d5b2
    Czyli coś „markowego”. Burgmany też mi się podobają, ale jak wiadomo cena też idzie za tym w parze. Czytałem sporo że są to dosyć trwałe maszyny. Czy to wogóle warte zainteresowania? Cena w moim zasięgu (plus ewentualnie jakieś 500-1000 zł trzeba będzie przeznaczyć na jakieś podstawowy pakiet startowy i ewentualną wymianę zużytych części). Mógłbym się w sumie przejechać i go zobaczyć. Jakby mi przypasował to i tak brałbym go na serwis do sprawdzenia stanu tech…

    #198109 Reply
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    Burgman skuter najlepszy w mieście:) nie proponowałem bo myślałem że za duży ale to dobry sprzęt [troche kredens] ale za to wygodny.

    #198111 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 050

    trzeba sie pilnować kupując burka 400 bo to słynne połykacze oleju.

    #198116 Reply
    szymqw
    Użytkownik
    • Postów: 21

    Wombat napisał:

    trzeba sie pilnować kupując burka 400 bo to słynne połykacze oleju.

    Tylko jak to zweryfikować? Przecież to i tak dopiero wyjdzie w jeździe…Ciekawe też jeszcze jaki jest przebieg tego akurat egzemplarza…tylko czy w tym przypadku można się sugerować przebiegiem czy raczej faktycznym stanem tech. (oględziny w warsztacie i w miarę rzetelna opinia co jest do wymiany i w jakim stanie są podzespoły). Ewentualnie jeszcze porozglądam się za 250-tkami z Burgmana.

    #198117 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 4 666

    Burgman Diesel..? 🙂

    #198118 Reply
    szymqw
    Użytkownik
    • Postów: 21

    paci napisał:

    Burgman skuter najlepszy w mieście:) nie proponowałem bo myślałem że za duży ale to dobry sprzęt [troche kredens] ale za to wygodny.

    Podobają mi się właśnie też takie duże, wygodne skutery…

    #198121 Reply
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 21 050

    wiesz, tylko miedzy tym że skuter jest duży a tym że jest na nim dużo miejsca to jest różnica. Tzn niektóre duże wcale nie pozwalają się rozwalić przewygodnie

    #198123 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 4 666

    Ale trzeba przyznać, że śliczny jest. Klasa sama w sobie + wdzięk 🙂

    #198124 Reply
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    Tylko wiesz o tym że między autami w mieście ci się przestanie podobać,jak miał byś brać Burgmana to 650 a pełna kur,icą latać nie musisz:) a większa pewność co do silnika że nie zajechany no i w ogóle jest ładniejszy:)
    http://olx.pl/oferta/suzuki-burgman-an-650-executive-06-r-CID5-IDbpxSx.html#9099f5be9c
    http://olx.pl/oferta/suzuki-burgman-650-okazja-CID5-IDaPCpF.html#9099f5be9c
    http://olx.pl/oferta/suzuki-burgman-650-CID5-IDaY5Id.html#79fb5e5dea

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Upatrzyłem sobie motorek-możecie pomóc/doradzić?
Twoje informacje:




Back to top button