"Ulepszona" benzyna z dodatkami w 139QMB

Po ostatnim tankowaniu zauważyłem nieciekawe zjawisko. Tzn tak się złożyło, że uzupełniłem połowę baku ulepszoną benzyną (pomyślałem, że co jakiś czas można wlać coś niby lepszego) i silnik zaczął chodzić bardziej nerwowo na średnich obrotach. Od prawie roku stołuję się niemal wyłącznie na Shellu tankując ich podstawową 95tkę i sobie chwalę. Zestaw cylinder Airsal i gaźnik Keihin na stożku. Wszystko sobie ładnie chodziło bo regulowane na bieżąco. Zawory też parę setek temu były ustawione. W weekend, po myjni, postanowiłem dopełnić bak na nowy tydzień. Wlałem dla odmiany Shell V-Power Nitro+ (opisana jako 95 oktanów) i w ten oto sposób jest w baku pół na pół ze zwykłą. Zaczęły się problemy, ponieważ zauważalnie silnik zaczął "kołatać" bardziej niż zwykle w przedziale od wolnych obrotów do 3 tys obrotów. Nie faluje, ale pracuje ewidentnie inaczej niż jeszcze chwilę temu. Zwłaszcza po hamowaniu z dłuższej jazdy, czuję że wolne obroty są bliższe 2tys niż 1,8tys które ma ustawione i na 1,8 docelowo schodzi ale po paro(nasto)-sekundowej pracy. Świeca - dla pewności - nówka NGK. Praca silnika na wysokich obrotach w raczej normie.

Przejadę bak do końca i sprawdzę zjawisko, chociaż benzyna jest podejrzana w pierwszej kolejności na ten moment.

lepsza wacha i ciut wyższe obroty. Ta sama dawka efektywniej sie spala, jest bardziej lotna,bardziej kaloryczna..itd

Obie są 95 oktan więc tym bardziej się dziwię.

Właśnie wróciłem z pracy i po 11km trasy postawiłem rozgrzany skuter na centralkę. Wygląda na to, że sprzęgło po rozgrzaniu za szybko się rozwiera.

http://youtu.be/zazRQcVhBOE

co ci mogę powiedzieć sprężynki jak się nagrzeją to nie ściągają z powrotem szczęk do kupy zmień na +10% i z głowy jak ci to przeszkadza ja bym to olał

No właśnie tutaj jest pies pogrzebany, bo kultura pracy się popsuła i mi kołem szarpie i telepie podczas jazdy. Trzeba będzie wymienić. Idę do świnki skarbonki... Pusta. To świnia jedna :P

no to inwestycja sprężynki 1000-1500rpm a żeby sie znowu nie przegrzały dzwon z lepszą wentylacją a zakładam takie mimo ze nie są to dzwony za 150zł ale sie sprawdzają.
http://allegro.pl/sprezyna-na-sprzeglo-4t-gy6-1500obr-139qmb-wilga-i4536249140.html
http://allegro.pl/dzwon-sprzeglo-tuning-4t-romet-zipp-wilga-i4571224884.html

Docelowo to będę i tak chciał-musiał kupić markowe kompletne sprzęgło. Na oku mam Motoforce. Na razie wygrzebałem z pawlacza stere seryjne (leżało jako zapasowe), przesmarowałem i przełożyłem zamiast problematycznego. Na razie musi styknąć chociażby do końca tego sezonu :)

a dzwon jaki masz?

Zapewne dzwon Zygmunta (czytaj. seryjny, chiński klasyk).

Podstawowy zamiennik Tec mam obecnie:
http://allegro.pl/dzwon-sprzegla-tec-d-107mm-minarelli-aerox-sr-i4561655343.html

Przy wymianie całego biorę pod uwagę na razie tego Motoforce:
http://www.scooterkingz.pl/sprzeglo-kompletne-motoforce

Generalnie stwierdziłem, że silnik chodzi nierówno pomimo przepalenia już tej wzbogacanej benzyny. Zawory wyregulowane, gaźnik też podregulowany, filtr powietrza wyczyszczony, świeca nowa. Pali bez problemu i na obroty się wkręca normalnie. Podczas jazdy czuć zdecydowanie większe wibracje niż jeszcze 50km wcześniej. Wrażenie jakby tłok chodził mocniej niż powinien. Podejrzewałem spalanie stukowe ale benzyny już nie ma co mogła powodować, a nagar czy inne rzeczy się w cylindrze raczej nie miały okazji zebrać (3600km) na tyle żeby zakłócać pracę.