udało Wam się stopić śweicę?
- This topic has 12 odpowiedzi, 8 głosów, and was last updated 11 years, 7 months temu by
statorable.
- AutorWpisy
- 28 marca 2012 dnia 19:50 #53737
Witajcie. Mam taki problem. Stopiła mi się elektroda świecy zapłonowej. Czy to efekt złej jakości świecy – oryginalna, Chińska – czy zła regulacja gaźnika?
28 marca 2012 dnia 19:54 #53738Zbyt uboga mieszanka, tłok też mógł dostać po dupie, możliwe że wypaliła się w nim dziura. Tu masz pokazane jaki wygląd świecy czym jest spowodowany:
http://am6.com.pl/do-it-yourself/swiece-zaplonowe-co-i-jak-t250.html3 kwietnia 2012 dnia 19:25 #54402Mam nadzieję, że tłok przeżył. Po wymianie świecy, silnik zapalił bez problemów. Słyszałem jednak opinię, że takie uszkodzenie powstało przez używanie paliwa 98. Czy to możliwe?
Nie bardzo chce mi się w to wierzyć.
Faktem jednak jest, że po stosowaniu 98 zauważyłem zmniejszone zużycie paliwa, ale moje statystyki obejmują zbyt mało danych, bym mógł wyciągnąć autorytatywne wnioski.3 kwietnia 2012 dnia 21:28 #54428Jeżeli masz silnik na wtrysku a nie gaźniku i czujnik spalania stukowego to możesz mieć trochę niższe spalanie na 98 (chociaż o to ciężko bo U98 jest mniej kaloryczna niż U95, chyba że lejesz jakąś racing albo vervę z dodatkami tlenowymi). Komputer sam przyspiesza zapłon (bo U98 spala się trochę wolniej) tak żeby spalanie zawsze było przed granicą spalania stukowego i lepiej wykorzystuje spalanie.
4 kwietnia 2012 dnia 05:29 #54439eeee, w chińczyku wtrysk i komputer….mmmarzenie
4 kwietnia 2012 dnia 06:52 #54444no widzisz, nie napisałeś co za skuter więc nie wiemy, wróżkami nie jesteśmy 🙂
4 kwietnia 2012 dnia 10:41 #54453Jak nie strzela z wydechu ani gaźnika a silnik pracuje równo i nie stracił momentu, to wszystko gra w kwestii paliwa i kąta wyprzedzenia raczej.
Swoją drogą, to jak pracowałem na stacji Orlenu, bywało, że paliwo 95 miało w praktyce nawet 97 oktanów (dokładne parametry paliwa były podawane na dowodzie dostawy), więc niemożliwe aby paliwo o tylko trochę wyższej liczbie oktanowej znacząco szkodziło silnikowi. Zaszkodzić może tylko paliwo o mniejszej LO niż przewidzieli konstruktorzy silnika. A gaźnik już wyregulowany?4 kwietnia 2012 dnia 16:34 #54473Gaźniczek OK. yyyy, to znaczy….. tak mi się wydaje,
chyba
raczej
prawdopodobnie
na pewno.9 kwietnia 2012 dnia 10:06 #55055Rok 2009,powrót ze zlotu w Polanowie,wszystko ładnie pięknie nagle podczas podjazdu pod sporawą górkę moto krztusi się i nagle gaśnie!Co jest grane?!Sprawdzam ilość paliwa w zbiorniku,no chlupocze coś około 1.5 litra,szukam dalej.Świeca???Wykręcam i nagle szok!Elektrody stopione ze sobą!!!Pamiętajcie nie kupujcie nigdy świec NGK z czarnym napisem na korpusie i w podejrzanie niskiej cenie,ta kosztowała 6 złotych i przejechała niecałe 400 km!!!
9 kwietnia 2012 dnia 13:57 #55075Anonim
Nieaktywny- 1
- 23Postów:
ja tam do mojego kibla 125 iryde zappodałem i raz na jakiś czas skrobie z nagaru i dalej ogień..
9 kwietnia 2012 dnia 18:44 #55093Tym większy wstyd, bo skuter na gwarancji i stanął 50 km od domu. A że zabrałem żonkę na wycieczkę do Fromborka i Braniewa, obciach był straszny.
A propos. Co zrobić na przyszłość, gdy maszyna objęta gwarancją odmówi posłuszeństwa z dala od domu?9 kwietnia 2012 dnia 19:23 #55107wozić ze sobą sorzęt który może najczęściej zawinić
17 kwietnia 2012 dnia 10:47 #56098czyli pasek, moduł, cewkę, świecę, spray do kół….
Bagażnika mi zabraknie. - AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.