Uchodzi mi powietrze z tylnej opony..

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #166771
    oloj
    Użytkownik
    • Postów: 115

    Cześć 🙂
    Tak jak w temacie od nowości w moim retro 7 uchodzi z tyłu powietrze i po 1,5 tyg czuć już ubytek. Ja lubię jeździć na twardych oponach bo skuter jednak lepiej przyspiesza i jest bardziej przewidywalny. Macie na to jakiś sposób. Proszę tylko nie piszcie żeby zmienił oponę bo wiem że jest to przypadłość wielu skuterów od nowości.
    Pozdrawiam i LwG.

    #166774
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 170

    We wszystkim co ma pompowane opony powietrze prędzej lub wolniej uchodzi, wpływ na to maja różne czynniki. Prawidłowe ciśnienie w oponach ma przede wszystkim wpływ na bezpieczeństwo i spalanie skutera. Po tych 1,5 tygodnia mocno Ci spada? W każdym pojeździe warto sprawdzać ciśnienie i dopompowywać w razie potrzeby, jeśli powietrze schodzi za szybko, może to być wina kiepsko dokręconej/kiepskiej jakości maszynki w wentylu, słabej jakości gumy w oponie (tak, posiada mikropory i nie jest idealnie nieprzepuszczalna), jakiejś minimalnej nieszczelności między kantem opony a felgą, bądź niedokładnego posmarowania felgi przed montażem. Sam możesz praktycznie jedynie dokręcić/wymienić maszynkę w wentylu, reszta to już zadanie dla gumiarza.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #166781
    oloj
    Użytkownik
    • Postów: 115

    Tzn. jak to dokładnie dokręcić? bo średnio wiem co to ta maszynka 🙂
    Słyszałem też o wkładaniu dętki, tylko jest jedno pytanie gdzie dostanę dętkę 120/70-12?

    #166785
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 170

    To z lewej siedzi tam gdzie powietrze pompujesz i jest nazywane maszynką. Dokręcasz na przykład tym po prawej.

    #166788
    oloj
    Użytkownik
    • Postów: 115

    A gdzie dostanę coś takiego żeby to dokręcić?

    #166792
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 170

    A na co Ci to wygląda? To nakrętka na wentyl w wersji z kluczykiem. Dostaniesz w każdym chyba sklepie motoryzacyjnym.

    #166794
    oloj
    Użytkownik
    • Postów: 115

    Okej dzięki wielkie 🙂

    #166823
    Chinol_180
    Uczestnik
    • Postów: 638

    Panowie, ależ to jest… zaworek powietrza i kaperka do niego. ;D
    *
    Młody będzie latał po całym mieście za takimi duperelkami, a sprawdzić szczelność zaworka jest kosmicznie łatwo. Plujesz sobie na palucha i śliną smarujesz ujście wentyla nad zaworkiem i już widzisz czy robi bańkę (czyli ucieka dość powoli, ale jednak skutecznie), albo jest szczelne jak… sto piędziesiąt. I dalej, jakaś miska, wanienka (balia nawet) z wodą, odpowiednio trzeba ustawić skuter (deska, dwie cegły i takie tam) i już się koło moczy i kręcimy nim i lukamy czy puszcza ostro… *tlena* czy jednak nie. Albo dodatkowo dłonią polewasz po kole.
    Jest… *bulka* jedna za drugą, znaczy się, że mamy miejsce ujścia i tamtędy nam wieje. Wentyle w chinolach nie powalają jakością i jak takim lekko poruszasz, to też od razu widać, czy się już ta guma tuż przy feldze rozwarstwia czy jeszcze nie. Zawsze można też zdjąć całe koło, jak nie ma jednak dobrego dojścia. Każde zadanie można zawsze zrealizować na kilka sposobów. 🙂
    *
    I nie baw się w żadne dętki w bezdętkowych kołach. Teoretycznie w skuterach można, ale to nie tędy droga. Dajesz uszkodzoną oponę do klejenia na gorąco do wulkanizatora (20…30 zeta leci przy tym z kieszonki), albo wymieniasz na taką z… *prawdziwej gumy* i masz już z tym spokój. Jak rozorałem swoją kawałkiem metalowego szpela, co odpadł z czyjegoś rzęcha, to dałem sobie siana z klejeniem i kupiłem nówkę sztukę Awiny F955 za całe 60 zeta (kółko 10 cali) i mam już z tym luz. I dużo wygodniej się teraz na niej jeździ. I tak to wygląda. Hej hajda. Ole. ;D

    #166828
    oloj
    Użytkownik
    • Postów: 115

    A jak myślisz, bo skuter ma gwarancję. Zrobią mi coś takiego bez kosztów?

    #166831
    elloco
    Uczestnik
    • Postów: 511

    Części eksploatacyjne są wyłączone z gwarancji .
    Chinol_180 a myślisz że opona Awiny to prawdziwa guma ? Przecież to Chińska firma ;p

    #166841
    Krzoku4
    Użytkownik
    • Postów: 105

    Różnie to jest, mi od nowości uciekało, po jakimś czasie coraz to szybciej, oddałem do wulkanizatora, zrobił, zabrał pieniądze a tutaj po 3 dniach opona miękka, więc wentylek poszedł do wymiany, po wymianie nadal to samo, sprawdzali felgę- prosta… więc się zdenerwowałem i kupiłem dętkę(całe 12zł), więc zamiast bawić się z wulkanizatora mogłem zakupić takie 3…Wpakowałem ją do opony i trzyma, raz na 3-4 mc sobie sprawdzę ciśnienie i nieco dopompuje, a tak to bez problemu:) I jeżeli opona ma przejechane niewiele i jest jak nówka to nie widzę sensu wydawania pieniędzy na nową oponę:) Trochę pracy + dętkę i problemów nie ma:)

    #166845
    oloj
    Użytkownik
    • Postów: 115

    A gdzie kupić taką dętkę kolego i jak ją założyć?

    #166889
    snajper061
    Użytkownik
    • Postów: 691

    detke zal;ozy ci wulkanizato maszyną i wywazy koło a ddetke kupisz u niego lub na alledrogo

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button