TZR 50 vs CBR 125

Muszę wybrać. 125 w 4T lub 50 w 2T. Konkretnie chodzi mi o te 2 modele, Yamaha TZR 50 vs Honda CBR 125. Kóra opcja jest waszym zdaniem bardziej ekonomiczna? Nie zależy mi na przyśpieszeniu czy v-max tylko na tańszym utrzymaniu, mniejszym spalaniu itp. Czekam na wasze wypowiedzi.

Myślę że Honda CBR 125 jest dobrym wyborem. Ja sam jeżdżę Hondą ale modelem podobnym CBF125 - w porównaniu z CBR-ką mój jest bardziej masywny, w opinii wielu wygląda dojrzalej. Moja Honda CBF z silnikiem na wtrysku pali zaledwie 2L/100km. Myślę, że CBR-ka pali ciut więcej. Ma wyższy moment obrotowy od CBF, i dlatego trzeba ją wkręcać na wyższe obroty, a co za tym idzie ma nieco większe spalanie.

Rozumiem, ze masz odpowiednie uprawnienia?

Tak mam A1 :) A jak z utrzymaniem ?

Podstawa, to nie żałować kasy na oleje filtry. One w gruncie rzeczy kosztują niewiele, ale za to częsta ich wymiana pozwoli utrzymać silnik w dobrej kondycji. Często i gęsto też konserwuję łańcuch. Koszty więc jak widać są niewielkie. Na pełnym baku 13L moja maszynka w cyklu mieszanym przejeżdża 600km. 2L/100km - takie jest realne spalanie przy normalnej jeździe. Te konstrukcje są naprawdę niezawodne i oszczędne.
Dwu, trzy letnią CBF125 z niewielkim przebiegiem kupisz już za 4-6tys. zł - tyle za nią dasz co za nowego pierdzącego chińskiego pseudo ścigacza.

Radził bym Ci się zastanowić poważnie. Tzr-ka wygląda dojrzale, Jest bardziej masywniejsza od CBR-ki. CBR-ka ma fajny basowy dźwięk. TZR jak to 2T trochę nie fajnie brzmi. Honda szczyci się też niższym spalaniem od Yamahy bo w końcu to 4T. Średnie spalanie wynosi 3-4 litrów na 100 km a TZR 4-5 Litrów na 100 km. Przy normalnie jeździe bez wariacji z Cebry można wycisnąć 2-2,5 L/100. Jestem Zdecydowanie za CBR pod względem Eksploatacji.

Również sądzę, że lepszym wyborem będzie CBR 125. Weź pod uwagę chociażby to, że będziesz nią śmigał bez jakichkolwiek obaw, a w przypadku TZR, zarejestrowanej jako motorower, po ściągnięciu blokad, byś mimo wszystko bardziej ryzykował. Tak to masz fajną maszynę, bardziej dojrzałą, bardziej ekonomiczną. Poza tym, będzie miała ładny, cichy dźwięk ;)

Nie porównujcie motoroweru z motocyklem. To zupełnie inna bajka.

Jaki masz budżet? A nóż trafi się okazja i wyrwiesz ciekawą YZF R125, która spala średnio 2,5, jest w 4T, wyglądem powala na kolana. Co do tematu, CBR 125 z wyglądu całkowicie mnie odrzuca, moim zdaniem jedna z najgorszych modeli Hondy, no ale pod względem eksploatacji bez dwóch zdań wygrywa z TZR.

rkos napisał:

Co do tematu, CBR 125 z wyglądu całkowicie mnie odrzuca, moim zdaniem jedna z najgorszych modeli Hondy

No widzisz, Tobie się CBR-ka nie podoba, a dziesiątką tysięcy innym ludziom tak - więc wygląd jest sprawą indywidualną. W wielu testach YZF R125 dużo gorzej wypada w porównaniu z CBR 125. Ale, każdemu może podobać się co innego. To nie przypadek, że chińskie pseudo ścigacze wzorują się na omawianej CBR-ce. Stanowi ona dla chińczyków wzór do naśladowania, czy to się komuś podoba czy nie.

rkos napisał:

Jaki masz budżet? A nóż trafi się okazja i wyrwiesz ciekawą YZF R125, która spala średnio 2,5, jest w 4T, wyglądem powala na kolana.

Mój budżet to 5 no max 6 tysięcy. A z tego co mi wiadomo to YZF R125 wyszła dopiero w 2008 i cenowo jest droższa od CBR-ki.

A nie myślałeś o Hondzie Varadero 125?
Największa i najmocniejsza 125-tka na rynku. Dwucylindrowy silnik w układzie V chłodzony cieczą. Wyglądem przypomina rasową 600-tkę :-)

Poczytaj jeszcze wątek:
http://www.skuterowo.com/forums/topic/jaka-125-126

benekpe napisał:

A nie myślałeś o Hondzie Varadero 125?
Największa i najmocniejsza 125-tka na rynku. Dwucylindrowy silnik w układzie V chłodzony cieczą. Wyglądem przypomina rasową 600-tkę :-)

Poczytaj jeszcze wątek:
http://www.skuterowo.com/forums/topic/jaka-125-126

Honda Varadero to szosowo-turystyczny motocykl. Mój gust mówi mi ,że podobają mu się sportowe motocykle.

Ale dzięki za propozycje :)

Jeżeli interesują Cię sportowe motocykle klasy 125 pod względem ekonomicznym to CBR-ka jest najlepszym tego odpowiednikiem. Oczywiście są inne motocykle np. Aprilla RS 125 czy Honda NSR 125 ale to już są dwusuwy.
2T:
- większe spalanie
- większe koszty eksploatacji
+ Osiągi (większe przyspieszenie, większy V-max)

Wybór należy do Ciebie.

Sportowe? To jakiś litrowy ścig - pozostałe to zabaweczki :-)

benekpe napisał:

Sportowe? To jakiś litrowy ścig - pozostałe to zabaweczki :-)

Wiesz jemu zapewne chodzi o wygląd "ścigacza". Jeżeli o osiągi no to nie ma porównania :)

Aaaaa.... chodzi o wygląd... no tak. No to Zipp Pro wygląda nieźle i w dodatku jest tani.
Autorowi wątku przecież chodziło:
"Nie zależy mi na przyśpieszeniu czy v-max tylko na tańszym utrzymaniu, mniejszym spalaniu itp."
Będzie idealny, zapłaci za nowego Zippa 30% wartości CBR125 - za zaoszczędzoną kasę pojeździ ze trzy, cztery lata - taniej już chyba wymyślić się nie da... A jak zerwie naklejki z Zippa, to będzie wyglądał jak na CBR-ce :-)

Właśnie. Nowy Zipp Pro 125 kosztuje 4500 zł :-)

Panowie spokojnie. Pytałem się tylko o porównanie dwóch modeli :)