Tunning TGB Tryton 50

Witam mam odblokowany skuter TGB Tryton 50. Jest on dwusuwowy (2t).
Chciałbym aby ktoś mi pomógł w wyborze części do tuningu:
1: Tłumik sportowy czy ten jest dobry? https://sklep.mieloch.pl/produkt/wydech-giannelli-extra-v2-titanium-minarelli-stojace-e.html?gclid=CjwKCAjwq57cBRBYEiwAdpx0vbP7hx21F1nVxbP6E4ExzZZOrGw6YWJJyUniY9fzi5YR3BAe0QaHGRoC12cQAvD_BwE
2: Filtr powietrza stożkowy
3: Gaźnik sportowy
4: sprzęgło
5: Wariator, Rolki pasek itp
6: ale to raczej nie głowica i tłok
Proszę o pomoc w dobraniu tych części chciałbym aby skuter miał trochę więcej tej mocy ale nie chce wydawać milionów. Tak 1 - 1,5 tys. maks. Z góry dziękuję za odpowiedzi Karol.

zacznij od cylindra i wydechu
nie ma sportowych gaźników - są tylko większe i mniejsze

Dzięki za podpowiedź mam tylko jeszcze małe pytanie który tłumik wybrać?
ten: https://sklep.mieloch.pl/produkt/wydech-giannelli-extra-v2-titanium-minarelli-stojace-e.html?gclid=CjwKCAjwq57cBRBYEiwAdpx0vbP7hx21F1nVxbP6E4ExzZZOrGw6YWJJyUniY9fzi5YR3BAe0QaHGRoC12cQAvD_BwE
czy ten: https://sklep.mieloch.pl/produkt/wydech-tecnigas-next-r-tgb-italjet-formula.html

I jeszcze pytanie jaki gaźnik polecasz bo i tak muszę wymienić bo stary mi się popsuł i nie wiem co wybrać a od razu bym chciał coś lepszego sobie kupić.

Jeśli mogę to wtrącę się do dyskusji :slight_smile: Ten gianelli w linku jest do silników minarelli a w tgb z tego co pamiętam to montowali morini. Co do gaznika to rozmiar 17,5 lub 19 jeśli kupisz cylinder 70 cc :wink:

gaźnik sie dobiera do cylindra. kupisz badziewie za 90zł na allegro to i zamiennik seryjnego gaźnika wystarczy.
Kupisz lepszy cylinder co robi 8-12KM i musisz sie rozglądać za gaźnikami 19-21mm.
Jak już masz cylinder to wtedy szukasz do niego wydechu dopasowanego charakterystyką.
Musisz poczytać doświadczenia użytkowników danego cylindra i na jakim wydechu banglało a na jakim były kłopoty.

Owszem , masz rację. Ale ja zakładam , że kolega kupi przynajmniej power forca a tam już 17.5 jest wskazane :wink: Co do wydechu również się zgadzam w zupełności :slight_smile:

  1. Tłumik arrow street black aluminium świetny tłumik bardzo się go opłaca za tą cenę. https://sklep.mieloch.pl/produkt/wydech-arrow-street-aluminium-black-peugeot-lezacy-e.html?gclid=EAIaIQobChMI4KaZ49GV3QIVCLftCh0PagTGEAQYASABEgKFBPD_BwE.
  2. filtr powietrza jakiś stożek od malossi najlepiej. :smiley:
  3. Budżetowy taki sam jak dellorto - Tec Pro 21mm lub 19mm.
  4. Sprzęgło Polini 3G For Race
  5. Wariator Polini, Rolki Polini, Pasek Dayco bo by wyszło poza budżet xD ja osobiście polecam polini sam używam :D.
  6. Cylinder Power Force 70 najlepszy cylinder w tej cenie.

koszt około 1000-1400zł

boze co za bzdury…

lol czego wombat :d

dlaczego stożek? i dlaczego stożek od malossi ma być dla tego zestawu lepszy od innego stożka?
samo Malossi załatwia sprawe? a wielkość, materiał…itd ma jakies znaczenie?
wszystko na wyrost od Pollini (nawet rolki) a na koniec gówniany cylinderek od motoforce/powerforce (czy inne coś z chiń ładniej zapakowane).
bez sensu. Nawymyślałes kupe cześci z których nic nie wynika bo na końcu przywaliłeś dziadowską podstawe tego całego setupu.
Ja bym kupił dobry cylinder który ma i moc i pojeźdzzi jako daily, np Malossi sport 70, żeliwny. Do tego odpowiedni wydech i gaźnik żeby to moc krzesało i pożyło bezpiecznie. Pozostałe seryjne części spokojnie to przeniosą a kasy zostanie na rolki do regulacji lub króciec czy cos tego typu.

no w sumie niby tak ja jako pierwszy kupił bym gaźnik i cylinder oraz wydech a to 1,2,3 to odpowiedzi na pytania. no to ja nie wiem nie którzy polecają tego powerforce niektórzy nie :smiley:

Bo power force to dobre cylindry i podnoszą moc ale szału nie ma. Filtr stożkowy jest niepotrzebny ( często się zapycha , trudniej to wyregulować ) i seryjna puszka wystarczy. No i zgodzę się z tym , że do tego cylindra to trochę za mocne części :slight_smile:

czy to będzie git? https://allegro.pl/cylinder-kit-airsal-sport-tgb-2t-ac-70-i7523739887.html

szału nie ma. ja nie lubie airsali bo na nich ta powłoka ceramiczna jest cieniusieńka