Tuning Toros Fresco

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #55846 Reply
    Smok1910
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 58
    • Postów: 65

    Witam zastanawiam sie co mógł bym pozmieniać w moim torosie to mój pierwszy skuter jestem jego właścicielem od nowości.Skuter obecnie jest jeszcze na gwarancji ale gdy ona sie skończy chciał bym coś pokombinować żeby poprawić nieco jego osiągi a nie mam kompletnie o tym pojęcia :)Wiem że mogę ściągnąć blokady ale nie wiem czy to będzie miało wpływ na awaryjność silnika bo spalanie raczej wzrośnie coś za coś nieważne.Jeśli chodzi o tuning wizualny to raczej jest mi on zbędny bo podoba mi sie taki jaki jest może z czasem to sie zmieni 😉

    #55853 Reply
    belebele
    Użytkownik
    • 19
    • Postów: 239
    • Postów: 258

    Wizualki nie rób bo ten skuter jest śliczny 😉
    Jeżeli chodzi o mechanike to
    -Cylinder 72ccm http://allegro.pl/cylinder-80ccm-tuning-chinskie-skutery-4t-i2275316772.html?source=oo ,albo lepszy markowy http://allegro.pl/cylinder-kit-tec-performance-80cc-gy6-4t-i2222779560.html
    Wg mnie lepszego nie opłaca się kupować do Chińczyka
    – Wariator (jeśli nie starczy Ci mocy po wymianie cyla) http://allegro.pl/malossi-multivar-wariator-4t-gy6-139qmb-i2269236906.html
    -Jakieś sprzęgło, ale tu Ci nie doradze

    Ważne, żeby przy większym cylku wymienić dyszę w gaźniku na większą (raczej 90) Koszt to max 5zł

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #55862 Reply
    Nick3y
    Użytkownik
    • 14
    • Postów: 264
    • Postów: 278

    Po odblokowaniu może nawet opaść spalanie ;D Ja bym cyla nie brał, szczerze, to to durne rozwiązanie, przy przeglądzie czy nie daj Boże stłuczce masz przeje…. Ja bym odblokował po pierwsze, po drugie dobry wariator i rolki, sprężynki od sprzęgła i te 80 – 85 leci 🙂

    #55880 Reply
    zipptopss
    Użytkownik
    • 17
    • Postów: 215
    • Postów: 232

    Zależy ile masz kasy na tuning?

    #55886 Reply
    ArtekToros
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 478
    • Postów: 481

    we fresco możesz na początek wymienić moduł CDI na odblokowany , reszta nie ma sensu , na wario nie ma żadnego kagańca – fabrycznie montowany jest bez piescienia. Na początku dobrze go docieraj i po jakiś 1 tys przebiegu wymien moduł. Potem możesz zmienić wario, sprzęło ,, id,,, kwestia chęci danej ilości kasy 🙂 przeznaczonej na zabawki

    #55944 Reply
    Smok1910
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 58
    • Postów: 65

    Z tego co juz zauwazyłem zabawki nie sa wcale az takie drogie nie wiem tylko ile bedzie kosztowało zamontowanie tego bo sam raczej tego nie ogarne moze ktoś mi blizej naświetlic ceny takich przerobek u mechanikow mniej wiecej ??? A i dzięki za dotychczasowe porady 🙂

    #55945 Reply
    klekocix
    Użytkownik
    • 54
    • Postów: 431
    • Postów: 485

    Nick3y napisał:

    Po odblokowaniu może nawet opaść spalanie ;D Ja bym cyla nie brał, szczerze, to to durne rozwiązanie, przy przeglądzie czy nie daj Boże stłuczce masz przeje…. Ja bym odblokował po pierwsze, po drugie dobry wariator i rolki, sprężynki od sprzęgła i te 80 – 85 leci 🙂

    Moim zdaniem jedynym wyjściem na dołożenie mocy w 4T jest cylinder.
    Niezależnie od tego, czy będziesz miał taki w swoim skuterze, czy tylko odblokowany skuter – w przypadku wypadku i tak ten skuter jest w świetle prawa nie motorowerem a motocyklem (bo jest w stanie jechać szybciej niż 45kmh) więc masz przechlapane… Ja tam jeżdżę takim sprzętem już 3 sezony i nie miałem ani jednej kontroli drogowej czy jakiejś nawet najmniejszej stłuczki skuterem. Ważne żeby używać go z głową wtedy czy 50 czy 80ccm nie zrobi różnicy.

    A jeśli chodzi o prędkość – to w chińczykach zwykle trzeba odjąć 10kmh przy wyższych prędkościach wg. wskazania licznika – wtedy będzie się znać prawdziwą (sprawdzane na 3 różnych skuterach z GPSem).

    #55946 Reply
    klekocix
    Użytkownik
    • 54
    • Postów: 431
    • Postów: 485

    Smok1910 napisał:

    Z tego co juz zauwazyłem zabawki nie sa wcale az takie drogie nie wiem tylko ile bedzie kosztowało zamontowanie tego bo sam raczej tego nie ogarne moze ktoś mi blizej naświetlic ceny takich przerobek u mechanikow mniej wiecej ??? A i dzięki za dotychczasowe porady 🙂

    Ile weźmie mechanik to zależy zwykle od 2 rzeczy:
    1) z jakiego rejonu Polski jesteś
    2) czy chcesz to zrobić w autoryzowanym serwisie czy poza nim

    #55968 Reply
    Smok1910
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 58
    • Postów: 65

    Chce to dopiero zrobic jak mi sie skonczy gwarancja czyli rok albo 5 tys km a jestem z Radomia woj.Mazowieckie niedlugo bede miał ten pierwszy przegląd po 300 km czyli :
    1. Wymiana oleju w przekładni głównej.
    2. Smarowanie osi podstawki.
    3. Kontrola filtra powietrza i nasączanie go olejem.
    4. Kontrola świecy zapłonowej.
    5. Dokrecanie śrub i nakretek.
    6. Kontrola instalacji elektrycznej.
    Pewnie u każdego skuterka 4t to wyglada tak samo ale mniejsza o to 😉 A jesli chodzi o to gdzie to bede chciał robić to mysle ze z czasem dowiem sie gdzie w moim mieście najlepiej takie rzeczy ogarniają.Jaki olej przy wymianie byscie polecili ma ktos coś sprawdzonego??? A i jeszcze jedno nie wiem czy dobrze robie ale zdaje mi sie ze tak rozne opinie slyszalem ale do baku leje 98 duza jest roznica pomiedzy 95 a 98? Bo cenowo nie dlatego zdecydowalem sie na tą podobno lepsza.

    #55984 Reply
    ArtekToros
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 478
    • Postów: 481

    lej 95 , 98 nie ma sensu . Co do oleju , ja jeżdże na motul scooter expert i jest bardzo dobrze. mam skuter prawie identyczny do Twojego – bo toros steed 50 czyli fresco jest jego tegorocznym nastepcą . Radzę Ci wymienic olej jeszcze po 500 km i po 1000 km a potem już co 2 tysie jak napisane jest w instrukcji . Skup sie treaz na dobrym dotarciu sprzętu , chyba że z góry planujesz wymieniać cylinder. jednoczesnie docieranie to nie tylko cylkinder w przypadku nowego silnika , o czym warto poamięać , JAk go teraz na początku potraktujesz tak Ci bedzie później służył przez lata 🙂 ale to już na ten temat było na tym forum .

    #56048 Reply
    Smok1910
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 58
    • Postów: 65

    Puki co nie wsciekam sie nim jezdze sobie te 30,35 wiec chyba dobrze ??? A paliwo chyba nie zaszkodzi lać 98 róznica w cennie jest tak mała ze nie szkoda mi kasy na teoretycznie lepsze paliwo.Planuje właśnie takie modernizacje bo najzwyczajniej brakuje mi w tym mocy i przydało by sie z niego wydusic te kilka km wiecej.A co do oleju to sie jeszcze zastanowie byc moze bede jezdził na tym co ty skoro jestes zadowolony.

    #57592 Reply
    elloco
    Uczestnik
    • 11
    • Postów: 500
    • Postów: 511

    Niekoniecznie lejąc 98 uznając ją za lepszą ,zrobisz dobrze dla swojego skuterka , wręcz może to zaszkodzić.

    #60369 Reply
    Smok1910
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 58
    • Postów: 65

    Dodałem na tył mojego torosa kufer na dwa kaski i powiem wam ze nie wygląda to glupio no i mozna zawsze coś tam wsadzić tylko z montażem troche klopotow bo ta podstawka co miala tak idealnie sie tam wkomponować musiała zostac rozwiercana itd ale efekt fajny 🙂

    #65899 Reply
    KuubaPL
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 15
    • Postów: 17

    Odblokujcie sobie najpierw ten czujnik, jeśli macie dobrze regulowany gaźnik to pojedzie 55/60 a z górki zamyka licznik (około 75-80).
    http://chomikuj.pl/Kubson96/Galeria – tu zdjęcie w dobrej rozdzielczosci.
    Pozdro.

    #70866 Reply
    kuba20227
    Użytkownik
    • 6
    • Postów: 39
    • Postów: 45

    Ja na przeglądzie 300km byłem u kumpla i nie robił tego co tam pisze tylko wymienił mi olej zrobił mi starter bo się odłączył i przedmuchał kompresorem filter i koniec:) 100zł wziął i robiłem to przy 500km.

    #87034 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 3
    • Postów: 62
    • Postów: 65

    klekocix napisał:

    Nick3y napisał:
    Po odblokowaniu może nawet opaść spalanie ;D Ja bym cyla nie brał, szczerze, to to durne rozwiązanie, przy przeglądzie czy nie daj Boże stłuczce masz przeje…. Ja bym odblokował po pierwsze, po drugie dobry wariator i rolki, sprężynki od sprzęgła i te 80 – 85 leci 🙂

    Moim zdaniem jedynym wyjściem na dołożenie mocy w 4T jest cylinder.
    Niezależnie od tego, czy będziesz miał taki w swoim skuterze, czy tylko odblokowany skuter – w przypadku wypadku i tak ten skuter jest w świetle prawa nie motorowerem a motocyklem (bo jest w stanie jechać szybciej niż 45kmh) więc masz przechlapane… Ja tam jeżdżę takim sprzętem już 3 sezony i nie miałem ani jednej kontroli drogowej czy jakiejś nawet najmniejszej stłuczki skuterem. Ważne żeby używać go z głową wtedy czy 50 czy 80ccm nie zrobi różnicy.
    A jeśli chodzi o prędkość – to w chińczykach zwykle trzeba odjąć 10kmh przy wyższych prędkościach wg. wskazania licznika – wtedy będzie się znać prawdziwą (sprawdzane na 3 różnych skuterach z GPSem).

    Nie ważne jak ty jeździsz. Możesz jechać poprawnie i przepisowo i w Ciebie ktoś może wjechać. Potem po wypadku np bedziesz chcial naprawiac skuter pojedziesz na przeglad mi amsz przejebane

    #129744 Reply
    Dartoros
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 9
    • Postów: 9

    WItam.
    Udało mi się wstawić do mojego fresco licznik elektroniczny od Zipa Quantum. Super sprawa. Jak będzie ktoś zainteresowany prześlę zdjęcia.

    #129746 Reply
    Dartoros
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 9
    • Postów: 9

    Zdjęcie w galerii jak taki licznik wygląda, nie jest to dokładnie mój ale taki sam. Ten u mnie podświetla się dodatkowo.
    http://www.skuterowo.com/content/65677119_2_1000x700_zipp-quantum-rs-50cc-zdjecia-125×125.jpg

    #129993 Reply
    Dartoros
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 9
    • Postów: 9

    Zdjęcie już z mojego Fresco :
    http://www.skuterowo.com/content/CAM00179_1.jpg
    Działa wszystko poza kontrolka oleju, może ktoś wie jak i gdzie ją podłączyć, proszę o wskazówki.
    No i podobno ale nie sprawdzone obrotomierz oszukuje bo Quantum jest 2T a Fresco 4T.

    #144661 Reply
    perry_84
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 28
    • Postów: 37

    Kolego Dartoros pytanie jak tego dokonałeś jakiś poradnik gdzie kupiłeś licznik jak podłączyłeś obrotomierz itp. Napisz co i jak bo sam chciałem się zabrać za to ale nie mogłem znaleźć licznika a jak znalazłem to analog z obrotomierzem to powiedzieli mi ze dzialać nie bedzie. Co do tego potrzeba będę wdzięczny pozdrawiam

    #144805 Reply
    MrBorys15
    Użytkownik
    • 24
    • Postów: 62
    • Postów: 86

    gdzie kupiłeś?

    #144817 Reply
    NevadaPL
    Użytkownik
    • 14
    • Postów: 32
    • Postów: 46

    Brazzers

    #167724 Reply
    Dartoros
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 9
    • Postów: 9

    Licznik kupiłem na allegro, zaczęło się od tego że mój stary oryginalny licznik szlag trafił na słońcu i musiałem kupić nowy.
    Pojechałem z tym nowym do serwisu a tam powiedzieli że się nie da. Musiałem wtedy sam się tym zająć. Wtyczki wszystko pasuje, niestety układ przewodów jest nieco inny i musiałem trochę pokombinować. Wszystko działa dobrze poza obrotomierzem bo jest to licznik od 2T a Fresco 4T.
    Licznik jest super, ma zegarek, dzienny licznik kilometrów, ładowanie.

    #167733 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • Postów: 2 953
    • Postów: 3 133

    Czy przypadkiem kabelka z obrotomierza nie podłącza się pod kabelek do cewki zapłonowej? A kontrolki oleju nie zrobisz, bo w 2T jest specjalny zbiorniczek, a w 4T miska olejowa i bagnet, chyba, że coś z bagnetem pokombinujesz, ale to tania zabawa nie będzie.

    #167744 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 313
    • Postów: 21 368

    Podłącza się i sygnał jest ten sam ale liczniki od 4T i 2T różnią się dzielnikiem impulsów. licznik od 2T w 4T pokazywałby ci dokładnie połowe rzeczywistych obrotów a od 4T w 2T ich podwójną ilość.

    #167749 Reply
    Dartoros
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 9
    • Postów: 9

    Obrotomierz działa bo w wiązce był kabel do obrotomierza, ale wskazania są nie prawidłowe. Gość który mi to sprzedawał przestrzegał mnie o tym. Ale jakoś mi to nie przeszkadza. Uważam teraz tylko na słońce, bo czarna plastykowa nakładka na zegarach bardzo szybko się nagrzewa i zwija.
    Tak padł mi pierwszy licznik, a w tym elektronicznym też już wymieniałem tą nakładkę.

    #167751 Reply
    Dartoros
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 9
    • Postów: 9

    Koledzy a jak u Was z tylnym hamulcem. 3 razy mi go już robili w serwisie i według mnie to jest on beznadziejny, zresztą tak jak i ten pseudo serwis.
    Facet powiedział mi że to jest chińskie gówno i nie mam co wymagać cudów.

    #167754 Reply
    Quantumek
    Użytkownik
    • 111
    • Postów: 605
    • Postów: 716

    No i miał racje.

    #167755 Reply
    Dartoros
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 9
    • Postów: 9

    No ja wiem że to nie Yamaha ale hamulce to podstawa. Więc jeśli ktoś się decyduje na autoryzowany serwis to niech to gówno naprawia, a nie kwęka że się nie da.

    #167757 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • Postów: 2 957
    • Postów: 2 984

    No jak to? Przecież „dobrze wyregulowany hamulec bębnowy jest równie skuteczny co tarczowy”…

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Tuning Toros Fresco
Twoje informacje:




Back to top button