Tuning Toros Fresco
- This topic has 31 odpowiedzi, 18 głosów, and was last updated 8 years, 8 months temu by
Dartoros.
-
AutorWpisy
-
15 kwietnia 2012 dnia 00:30 #55846
Witam zastanawiam sie co mógł bym pozmieniać w moim torosie to mój pierwszy skuter jestem jego właścicielem od nowości.Skuter obecnie jest jeszcze na gwarancji ale gdy ona sie skończy chciał bym coś pokombinować żeby poprawić nieco jego osiągi a nie mam kompletnie o tym pojęcia :)Wiem że mogę ściągnąć blokady ale nie wiem czy to będzie miało wpływ na awaryjność silnika bo spalanie raczej wzrośnie coś za coś nieważne.Jeśli chodzi o tuning wizualny to raczej jest mi on zbędny bo podoba mi sie taki jaki jest może z czasem to sie zmieni 😉
15 kwietnia 2012 dnia 06:49 #55853Wizualki nie rób bo ten skuter jest śliczny 😉
Jeżeli chodzi o mechanike to
-Cylinder 72ccm http://allegro.pl/cylinder-80ccm-tuning-chinskie-skutery-4t-i2275316772.html?source=oo ,albo lepszy markowy http://allegro.pl/cylinder-kit-tec-performance-80cc-gy6-4t-i2222779560.html
Wg mnie lepszego nie opłaca się kupować do Chińczyka
– Wariator (jeśli nie starczy Ci mocy po wymianie cyla) http://allegro.pl/malossi-multivar-wariator-4t-gy6-139qmb-i2269236906.html
-Jakieś sprzęgło, ale tu Ci nie doradzeWażne, żeby przy większym cylku wymienić dyszę w gaźniku na większą (raczej 90) Koszt to max 5zł
15 kwietnia 2012 dnia 08:11 #55862Po odblokowaniu może nawet opaść spalanie ;D Ja bym cyla nie brał, szczerze, to to durne rozwiązanie, przy przeglądzie czy nie daj Boże stłuczce masz przeje…. Ja bym odblokował po pierwsze, po drugie dobry wariator i rolki, sprężynki od sprzęgła i te 80 – 85 leci 🙂
15 kwietnia 2012 dnia 10:25 #55880Zależy ile masz kasy na tuning?
15 kwietnia 2012 dnia 11:02 #55886we fresco możesz na początek wymienić moduł CDI na odblokowany , reszta nie ma sensu , na wario nie ma żadnego kagańca – fabrycznie montowany jest bez piescienia. Na początku dobrze go docieraj i po jakiś 1 tys przebiegu wymien moduł. Potem możesz zmienić wario, sprzęło ,, id,,, kwestia chęci danej ilości kasy 🙂 przeznaczonej na zabawki
15 kwietnia 2012 dnia 18:12 #55944Z tego co juz zauwazyłem zabawki nie sa wcale az takie drogie nie wiem tylko ile bedzie kosztowało zamontowanie tego bo sam raczej tego nie ogarne moze ktoś mi blizej naświetlic ceny takich przerobek u mechanikow mniej wiecej ??? A i dzięki za dotychczasowe porady 🙂
15 kwietnia 2012 dnia 18:25 #55945Nick3y napisał:
Po odblokowaniu może nawet opaść spalanie ;D Ja bym cyla nie brał, szczerze, to to durne rozwiązanie, przy przeglądzie czy nie daj Boże stłuczce masz przeje…. Ja bym odblokował po pierwsze, po drugie dobry wariator i rolki, sprężynki od sprzęgła i te 80 – 85 leci 🙂
Moim zdaniem jedynym wyjściem na dołożenie mocy w 4T jest cylinder.
Niezależnie od tego, czy będziesz miał taki w swoim skuterze, czy tylko odblokowany skuter – w przypadku wypadku i tak ten skuter jest w świetle prawa nie motorowerem a motocyklem (bo jest w stanie jechać szybciej niż 45kmh) więc masz przechlapane… Ja tam jeżdżę takim sprzętem już 3 sezony i nie miałem ani jednej kontroli drogowej czy jakiejś nawet najmniejszej stłuczki skuterem. Ważne żeby używać go z głową wtedy czy 50 czy 80ccm nie zrobi różnicy.A jeśli chodzi o prędkość – to w chińczykach zwykle trzeba odjąć 10kmh przy wyższych prędkościach wg. wskazania licznika – wtedy będzie się znać prawdziwą (sprawdzane na 3 różnych skuterach z GPSem).
15 kwietnia 2012 dnia 18:27 #55946Smok1910 napisał:
Z tego co juz zauwazyłem zabawki nie sa wcale az takie drogie nie wiem tylko ile bedzie kosztowało zamontowanie tego bo sam raczej tego nie ogarne moze ktoś mi blizej naświetlic ceny takich przerobek u mechanikow mniej wiecej ??? A i dzięki za dotychczasowe porady 🙂
Ile weźmie mechanik to zależy zwykle od 2 rzeczy:
1) z jakiego rejonu Polski jesteś
2) czy chcesz to zrobić w autoryzowanym serwisie czy poza nim15 kwietnia 2012 dnia 20:09 #55968Chce to dopiero zrobic jak mi sie skonczy gwarancja czyli rok albo 5 tys km a jestem z Radomia woj.Mazowieckie niedlugo bede miał ten pierwszy przegląd po 300 km czyli :
1. Wymiana oleju w przekładni głównej.
2. Smarowanie osi podstawki.
3. Kontrola filtra powietrza i nasączanie go olejem.
4. Kontrola świecy zapłonowej.
5. Dokrecanie śrub i nakretek.
6. Kontrola instalacji elektrycznej.
Pewnie u każdego skuterka 4t to wyglada tak samo ale mniejsza o to 😉 A jesli chodzi o to gdzie to bede chciał robić to mysle ze z czasem dowiem sie gdzie w moim mieście najlepiej takie rzeczy ogarniają.Jaki olej przy wymianie byscie polecili ma ktos coś sprawdzonego??? A i jeszcze jedno nie wiem czy dobrze robie ale zdaje mi sie ze tak rozne opinie slyszalem ale do baku leje 98 duza jest roznica pomiedzy 95 a 98? Bo cenowo nie dlatego zdecydowalem sie na tą podobno lepsza.16 kwietnia 2012 dnia 07:17 #55984lej 95 , 98 nie ma sensu . Co do oleju , ja jeżdże na motul scooter expert i jest bardzo dobrze. mam skuter prawie identyczny do Twojego – bo toros steed 50 czyli fresco jest jego tegorocznym nastepcą . Radzę Ci wymienic olej jeszcze po 500 km i po 1000 km a potem już co 2 tysie jak napisane jest w instrukcji . Skup sie treaz na dobrym dotarciu sprzętu , chyba że z góry planujesz wymieniać cylinder. jednoczesnie docieranie to nie tylko cylkinder w przypadku nowego silnika , o czym warto poamięać , JAk go teraz na początku potraktujesz tak Ci bedzie później służył przez lata 🙂 ale to już na ten temat było na tym forum .
16 kwietnia 2012 dnia 19:23 #56048Puki co nie wsciekam sie nim jezdze sobie te 30,35 wiec chyba dobrze ??? A paliwo chyba nie zaszkodzi lać 98 róznica w cennie jest tak mała ze nie szkoda mi kasy na teoretycznie lepsze paliwo.Planuje właśnie takie modernizacje bo najzwyczajniej brakuje mi w tym mocy i przydało by sie z niego wydusic te kilka km wiecej.A co do oleju to sie jeszcze zastanowie byc moze bede jezdził na tym co ty skoro jestes zadowolony.
30 kwietnia 2012 dnia 14:05 #57592Niekoniecznie lejąc 98 uznając ją za lepszą ,zrobisz dobrze dla swojego skuterka , wręcz może to zaszkodzić.
21 maja 2012 dnia 16:28 #60369Dodałem na tył mojego torosa kufer na dwa kaski i powiem wam ze nie wygląda to glupio no i mozna zawsze coś tam wsadzić tylko z montażem troche klopotow bo ta podstawka co miala tak idealnie sie tam wkomponować musiała zostac rozwiercana itd ale efekt fajny 🙂
25 czerwca 2012 dnia 10:22 #65899Odblokujcie sobie najpierw ten czujnik, jeśli macie dobrze regulowany gaźnik to pojedzie 55/60 a z górki zamyka licznik (około 75-80).
http://chomikuj.pl/Kubson96/Galeria – tu zdjęcie w dobrej rozdzielczosci.
Pozdro.22 lipca 2012 dnia 23:11 #70866Ja na przeglądzie 300km byłem u kumpla i nie robił tego co tam pisze tylko wymienił mi olej zrobił mi starter bo się odłączył i przedmuchał kompresorem filter i koniec:) 100zł wziął i robiłem to przy 500km.
7 listopada 2012 dnia 17:23 #87034Anonim
Nieaktywny- 3
- 65Postów:
klekocix napisał:
Nick3y napisał:
Po odblokowaniu może nawet opaść spalanie ;D Ja bym cyla nie brał, szczerze, to to durne rozwiązanie, przy przeglądzie czy nie daj Boże stłuczce masz przeje…. Ja bym odblokował po pierwsze, po drugie dobry wariator i rolki, sprężynki od sprzęgła i te 80 – 85 leci 🙂Moim zdaniem jedynym wyjściem na dołożenie mocy w 4T jest cylinder.
Niezależnie od tego, czy będziesz miał taki w swoim skuterze, czy tylko odblokowany skuter – w przypadku wypadku i tak ten skuter jest w świetle prawa nie motorowerem a motocyklem (bo jest w stanie jechać szybciej niż 45kmh) więc masz przechlapane… Ja tam jeżdżę takim sprzętem już 3 sezony i nie miałem ani jednej kontroli drogowej czy jakiejś nawet najmniejszej stłuczki skuterem. Ważne żeby używać go z głową wtedy czy 50 czy 80ccm nie zrobi różnicy.
A jeśli chodzi o prędkość – to w chińczykach zwykle trzeba odjąć 10kmh przy wyższych prędkościach wg. wskazania licznika – wtedy będzie się znać prawdziwą (sprawdzane na 3 różnych skuterach z GPSem).Nie ważne jak ty jeździsz. Możesz jechać poprawnie i przepisowo i w Ciebie ktoś może wjechać. Potem po wypadku np bedziesz chcial naprawiac skuter pojedziesz na przeglad mi amsz przejebane
25 czerwca 2013 dnia 09:22 #129744WItam.
Udało mi się wstawić do mojego fresco licznik elektroniczny od Zipa Quantum. Super sprawa. Jak będzie ktoś zainteresowany prześlę zdjęcia.25 czerwca 2013 dnia 09:43 #129746Zdjęcie w galerii jak taki licznik wygląda, nie jest to dokładnie mój ale taki sam. Ten u mnie podświetla się dodatkowo.
http://www.skuterowo.com/content/65677119_2_1000x700_zipp-quantum-rs-50cc-zdjecia-125×125.jpg26 czerwca 2013 dnia 07:44 #129993Zdjęcie już z mojego Fresco :
http://www.skuterowo.com/content/CAM00179_1.jpg
Działa wszystko poza kontrolka oleju, może ktoś wie jak i gdzie ją podłączyć, proszę o wskazówki.
No i podobno ale nie sprawdzone obrotomierz oszukuje bo Quantum jest 2T a Fresco 4T.9 września 2013 dnia 15:29 #144661Kolego Dartoros pytanie jak tego dokonałeś jakiś poradnik gdzie kupiłeś licznik jak podłączyłeś obrotomierz itp. Napisz co i jak bo sam chciałem się zabrać za to ale nie mogłem znaleźć licznika a jak znalazłem to analog z obrotomierzem to powiedzieli mi ze dzialać nie bedzie. Co do tego potrzeba będę wdzięczny pozdrawiam
10 września 2013 dnia 16:45 #144805gdzie kupiłeś?
10 września 2013 dnia 17:51 #144817Brazzers
1 czerwca 2014 dnia 07:59 #167724Licznik kupiłem na allegro, zaczęło się od tego że mój stary oryginalny licznik szlag trafił na słońcu i musiałem kupić nowy.
Pojechałem z tym nowym do serwisu a tam powiedzieli że się nie da. Musiałem wtedy sam się tym zająć. Wtyczki wszystko pasuje, niestety układ przewodów jest nieco inny i musiałem trochę pokombinować. Wszystko działa dobrze poza obrotomierzem bo jest to licznik od 2T a Fresco 4T.
Licznik jest super, ma zegarek, dzienny licznik kilometrów, ładowanie.1 czerwca 2014 dnia 10:13 #167733Anonim
Nieaktywny- 180
- 3 133Postów:
Czy przypadkiem kabelka z obrotomierza nie podłącza się pod kabelek do cewki zapłonowej? A kontrolki oleju nie zrobisz, bo w 2T jest specjalny zbiorniczek, a w 4T miska olejowa i bagnet, chyba, że coś z bagnetem pokombinujesz, ale to tania zabawa nie będzie.
1 czerwca 2014 dnia 12:04 #167744Podłącza się i sygnał jest ten sam ale liczniki od 4T i 2T różnią się dzielnikiem impulsów. licznik od 2T w 4T pokazywałby ci dokładnie połowe rzeczywistych obrotów a od 4T w 2T ich podwójną ilość.
1 czerwca 2014 dnia 13:03 #167749Obrotomierz działa bo w wiązce był kabel do obrotomierza, ale wskazania są nie prawidłowe. Gość który mi to sprzedawał przestrzegał mnie o tym. Ale jakoś mi to nie przeszkadza. Uważam teraz tylko na słońce, bo czarna plastykowa nakładka na zegarach bardzo szybko się nagrzewa i zwija.
Tak padł mi pierwszy licznik, a w tym elektronicznym też już wymieniałem tą nakładkę.1 czerwca 2014 dnia 13:07 #167751Koledzy a jak u Was z tylnym hamulcem. 3 razy mi go już robili w serwisie i według mnie to jest on beznadziejny, zresztą tak jak i ten pseudo serwis.
Facet powiedział mi że to jest chińskie gówno i nie mam co wymagać cudów.1 czerwca 2014 dnia 13:12 #167754No i miał racje.
1 czerwca 2014 dnia 13:18 #167755No ja wiem że to nie Yamaha ale hamulce to podstawa. Więc jeśli ktoś się decyduje na autoryzowany serwis to niech to gówno naprawia, a nie kwęka że się nie da.
1 czerwca 2014 dnia 14:39 #167757Anonim
Nieaktywny- 27
- 2 984Postów:
No jak to? Przecież „dobrze wyregulowany hamulec bębnowy jest równie skuteczny co tarczowy”…
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.