! Forum Skutery Tuning Skuterka

Ten temat zawiera 13 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 3 miesiące, 3 tygodnie temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 14 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #663946
    Zdjęcie profilowe KaKadu
    KaKadu
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Witam, posiadam Skuterek, w którym chciałbym zrobić lekki tuning, ale nie znam się zbytnio i nie chce nic spierdzielić czy wydać pieniądze w błoto. Jest to bodajże PGO Bigmax 50. Aktualnie wyciąga on normalnie ok. 50 km/h z takiej dosyć dużej górki do 60 wejdzie, ale mija jakaś minuta może półtora. Zastanawiam się czy taki zestaw byłby odpowiedni https://allegro.pl/oferta/cylinder-skuter-2t-80-cm-zipp-quantum-romet-keeway-7950526094

    Czy jeśli wrzuciłbym ten zestaw to osiągi polepszyłyby się bez wymiany Tłumika/wydechu na „sportowy” ? jeśli nie to czy owy tłumik/wydech wystarczyłby za ok. 80zł

    #663948
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 380

    tłumik za 80zł to masz teraz wiec innym za 80zł za wiele nie zmienisz. sensowne wydechy to 250zł i więcej.
    Ty sobie znajdź i spisz kod silnika z bloku i bedziesz wiedział do jakiego silnika szukac cześci.
    50km/h oznacza albo już duże zużycie alebo że nie są ściągniete wszystkie blokady. Zdrowe chińskie 2T powinno swobodnie do 70km/h dobijać

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kup motocykl Triumph i zyskaj do 15%

    Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka.
    #663949
    Zdjęcie profilowe KaKadu
    KaKadu
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Jutro sprawdzę dokładnie. Aktualnie ma przejechane prawie 15k km podejrzewam, że jeszcze jest kilka blokad m.in moduł zablokowany

    Gdzie będzie ten kod silnika ? Jestem w tym zielony więc no. Skuter sprowadzony z Danii niezarejestrowany.

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 miesiące, 4 tygodnie temu przez Zdjęcie profilowe KaKadu KaKadu.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 miesiące, 4 tygodnie temu przez Zdjęcie profilowe KaKadu KaKadu.
    #664050
    Zdjęcie profilowe KaKadu
    KaKadu
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Co do tłumika to nie mam fabrycznego jak stwierdziłeś… Jest to Technigas silentpro z tego co sprawdzałem kosztuje on ok. 300zl więc nie mam pojęcia czy będzie trzeba zmieniać tłumik

    #664066
    Zdjęcie profilowe KaKadu
    KaKadu
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Jeśli chodzi o kod silnika to takie coś: https://imgur.com/a/acumKQr

    Pomógłby ktoś dobrać do tego części 72cm/80cm (wiem różnie to nazywają) ?

    Tak do ok. 130zł za wszystko (cylinder, odblokowany moduł, głowica, tłok itp.)

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 miesiące, 3 tygodnie temu przez Zdjęcie profilowe KaKadu KaKadu.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 miesiące, 3 tygodnie temu przez Zdjęcie profilowe KaKadu KaKadu.
     
    Czytaj
    REKLAMA

    WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
    #664068
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 380

    1. Kod silnika jest na silniku a nie na obudowie filtra powietrza. Szukaj literek i cyferek na odlewie pod wariatorem lub wentylatorem. Np 2T w chinolach to jest coś typu 1PE40QMB lub bardzo podobne

    2. Wydech masz dobry wiec go nie zamieniaj na barachło za 80zł.

    3. 150zł to kosztuje dobry tłok który możesz wsadzić do dobrego cylindra który by pasował do twojego wydechu. Wiec jak chcesz tyle części kupić w tej kasie to będą najtańsze śmieci z allegro – i wg mnie szkoda tej kasy na to. Miałem taki cylinder za 80zł (70cm) i to straszny fajans a jeździł w zasadzie tak jak seryjna 50cm

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #664074
    Zdjęcie profilowe KaKadu
    KaKadu
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Hmmm no okej rozumiem
    Myślałem, że ten „zestaw” co podałem w pierwszym poście za te 130zł to już coś lepszego ale jak widać nie jestem spec od tych rzeczy…
    Ile by tak wyszło mniej więcej za „dobre” części z 200zł? Ogółem nie chce zbyt dużo kasy ładować w ten skuterek bo za niedługo będzie kolejny, a potem dojdzie jeszcze Nsr 125 więc chce tylko więcej mocy i większego vmaxa

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 miesiące, 3 tygodnie temu przez Zdjęcie profilowe KaKadu KaKadu.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 miesiące, 3 tygodnie temu przez Zdjęcie profilowe KaKadu KaKadu.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 miesiące, 3 tygodnie temu przez Zdjęcie profilowe KaKadu KaKadu.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 miesiące, 3 tygodnie temu przez Zdjęcie profilowe KaKadu KaKadu.
    #664080
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 380

    więcej mocy oznacza więcej pieniędzy. Tanie to beda tylko ładne naklejki.
    najpodlejszy sensowny cylinder PowerForce (taka china tylko podobno lepsza) to już 270zł. Do tego wariator, pasek i dysze do gaźnika lub nowy i większy gaźnik. To lekko licząc przedział od 500 do 700zł i to wciąż bedzie słabo.

    tanio – to możesz dokładnie poszukać wszelkich blokad i je zdjąć. Z drugiej strony skoro masz całkiem sensowny wydech to masz już może całkiem sensowny cylinder (chyba że ktoś za grosze kupił LeoVinca po dzwonie, poprostował i sobie założył – ale to seryjnej 50cm to to jest dużo za grubo).
    A może już masz fajny cylinder 70 do tego wydechu tylko prawie zajeżdżony – i dlatego to tak marnie jedzie.
    Uzywki to zawsze loteria.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #664081
    Zdjęcie profilowe KaKadu
    KaKadu
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Skuter jest sprowadzony z Danii. Jakaś babka rozwoziła na nim ulotki i właśnie jest ten tłumik inny. Jeszcze nie rozkręciłem go do cylindra. Moduł jest fabryczny od Pgo więc będę musiał ogarnąć jakiś odblokowany. Słyszałem, że taki moduł to coś ponad 30zł. Na YT jest sporo tego jak zdjąć te blokady, ale nie pokazują jak się do każdej dostać, a jeśli ktoś jest w tym zielony i dopiero próbuje się sam nauczyć (tak jak ja) to trochę lipton. Tłumik to nie LeoVinca tylko Technigas silentpro…

    Jeśli kupiłbym np. coś takiego: https://allegro.pl/oferta/cylinder-skuter-2t-80-cm-zipp-quantum-romet-keeway-7950526094?reco_id=e09e1c71-8083-11e9-bd24-246e96321930&sid=1147bbb04b955b96a226cab2e664258d9124ef0862320b2d7366fdd6604cf017

    Po założeniu tego cylindra 80cm tłoku wymienienia modułu itd. Podkręciłoby go coś trochę dodatkowo ze zdjęciem wszystkich blokad? Żeby tak wyciągnął te 80-90 km/h ? Bo jeśli nie to nie będę wydawał tej kasy na skutera tylko już sobie za oszczędzę na ewentualne wydatki w Nsr 125.

    #664084
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 380

    nie wyciągniesz na tym 80km/h

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 14 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie