Tuning skutera – rolki.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Tuning Tuning skutera – rolki.

Ten temat zawiera 13 odpowiedzi, ma 7 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Bartolini Bartolini 6 lata, 3 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 14 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #128581
    Zdjęcie profilowe twardy12
    twardy12
    Użytkownik
    • Postów: 17

    jak w temacie chce wymienić rolki w wariatorze ale jestem trochę skołowany bo niektórzy twierdzą że lżejsze są na prędkość a cięższe na przyśpieszenie a inni odwrotnie to jak to w końcu jest?

    #128583
    Zdjęcie profilowe Sparrow93
    Sparrow93
    Użytkownik
    • Postów: 298

    Bzdury… Rolki mają wpływ tylko i wyłącznie na przyspieszenie. No chyba że są przesadnie lekkie to wtedy wiadomo, że skuter będzie kręcił wysokie obroty, ale pojedzie wolno…

    Sparrow
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kup motocykl Triumph i zyskaj do 15%

    Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka.
    #128598
    Zdjęcie profilowe Kotli111
    Kotli111
    Użytkownik
    • Postów: 41

    przypuscmy ze w standardzie masz 5.5 , jezeli chcesz zrobic go na moc ,to daj mu 4.5 albo 5.0 , jezeli chcesz zrobic go na predkosc to daj mu o gram ciezsze , ale oczywiscie bedzie miec mniej mocy na starcie..

    #128961
    Zdjęcie profilowe twardy12
    twardy12
    Użytkownik
    • Postów: 17

    wtedy zamierzam założyć twardszą sprężynę od sprzęgła

    #128962
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 102

    twardy12 napisał:

    wtedy zamierzam założyć twardszą sprężynę od sprzęgła

    Jak założysz twardszą centralkę to rolki teoretycznie powinny być cięższe.
    Lżejsze rolki i seryjna centalka da Ci lepsze przyspieszenie.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
    #128966
    Zdjęcie profilowe Bartolini
    Bartolini
    Użytkownik
    • Postów: 373

    Nie ma tego, że rolsy lekkie wsadzasz i rakieta na starcie jesteś. Rolki się dobiera indywidualnie do napędu, na to nie ma reguły. Oczywiście możesz się opierać na czyjejś setupii, ale to różnie bywa. Powtórzę jeszcze, że rolki służa do regulacji napędu.

    #128998
    Zdjęcie profilowe Sparrow93
    Sparrow93
    Użytkownik
    • Postów: 298

    Kotli111 napisał:

    przypuscmy ze w standardzie masz 5.5 , jezeli chcesz zrobic go na moc ,to daj mu 4.5 albo 5.0 , jezeli chcesz zrobic go na predkosc to daj mu o gram ciezsze , ale oczywiscie bedzie miec mniej mocy na starcie..

    Możesz mi wyjaśnić jak cięższe rolki zwiększają prędkość?

    Sparrow
    #129003
    Zdjęcie profilowe mikef
    mikef
    Użytkownik
    • Postów: 34

    Tylko, jeżeli wariator ma jeszcze miejsce, żeby pasek wszedł wyżej.
    Zmieni się przełożenie końcowe i podniesie prędkość o kilka kilometrów. Jeszcze można to zrobić przez rolki puleja lub skrócenie tulejki.

    Uwaga: na blogach piszą o możliwości przytarcia paska o obudowę.

    Pozdr,

    #129005
    Zdjęcie profilowe Sparrow93
    Sparrow93
    Użytkownik
    • Postów: 298

    Nie sądzę, żeby pasek miał jeszcze miejsce, żeby wejść wyżej na seryjnych rolkach…

    Sparrow
    #129021
    Zdjęcie profilowe mikef
    mikef
    Użytkownik
    • Postów: 34

    Sprawdza się to rysując kreskę na vario.
    Jeżeli pasek nie wytrze jej do końca,
    to można pokombinować.

    W sieci jest instrukcja naraku dotycząca
    wariatorów i zdjęcie zużytych wariatorów.
    Łatwo zauważyć, że pasek w serii nie dochodzi
    do końca. Konstruktorzy zostawili zapas dla tunerów.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 14 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie