Tuning skutera 2T - od czego zacząć ?

Witam mam skuter benzer barnet 2t, chce włozyc w niego 70cm3 i moje pytanie jaki zestaw tunningowy byscie polecili , nie mam duzo pieniedzy wiec prosze nie przesadzac z kwotami ! chodzi o wariator sprzegło rolki cylinder wał i wydech @

Odradzam tanie zestawy. Lepiej dozbieraj pieniążków na minimum zestaw TEC-a

http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-tec-sport-70cc,pZ018882.bhtml

Poza tym pamiętaj, że 2T, to przede wszystkim wydech. Może się okazać, że kit 70 na seryjnym wydechu osiągnie mniejsze obroty niż seryjna 50.
Zamiast kupować wątpliwej jakości tanią 70, to lepiej rozejrzyj się za jakimś markowym - choćby używanym - sportowym wydechem.
Masz w ogóle odblokowanego tego Benzera?

kup jakieś s6 streetrace. Potem używke wydech, jakieś dobre wario, Gaznik i wał.

Na początek pościągaj blokady ze skutera. Pierwsze w tuningu 2t to wydech jest podstawą. Jeśli chodzi o wydech to tutaj nie ma co oszczędzać i radził bym Ci dozbierać bądź jeśli interesują Cie używane części kupić Yasuni R, X-Laser Pro lub Technigas Next-R. Później dopiero rozglądaj się za cylindrem i tutaj możesz wziąć WM-Motor powiem Ci że jest dosyć dobry (zaraz mnie tu pojadą) bo do cylków używanych nie mam przekonania. Dobrze sobie go dotrzesz (tylko niech Cie nie kusi manetka:D) i wymień wariator na mallosi multivar albo polini, regulacja centralkami rolkami, sprzęgło jeśli masz dobre zostaw serie jedynie dzwon zmień na wentylowany bo się bardziej będzie grzać, gaźnik dellorto 17,5 Ci w zupełności wystarczy i jakiś stożek airbox (tylko i wyłącznie gąbka żadnych siatek) albo zostań przy seri i myśle że będziesz zadowolony :D

Wtracę się. Co da sama wymiania wydechu i jak wpływa na zużycie paliwa?

chodzi mi bez odblokowania skutera...

To jakiś żart? Da Ci tyle, że nie będziesz miał 500 zł w portfelu i będzie ładniej (też kwestia gustu) wyglądać. To wszystko.

No nie. Tłumik sportowy przesuwa krzywą mocy na wyższe obroty
i umożliwia nabranie wyższych obrotów w stosunku do serii.

Trzeba ustawić pod nowy setup rolki.

Tutaj fajny przykład w stosunku do serii.

http://www.pedparts.co.uk/blog/chinese-2-stroke-moped-tuning-baotian-falcon

Nawet tłumik bez pełnej komory rezonansowej jest lepszy od serii.
Chłopcy z anglii mają hamownie i wszystko na wykresach ładnie widać.
Prędkości w mph.

Mówimy o 2t jak w temacie.

Ale jak coś może dać sportowy tłumik w zablokowanym skuterze? To już bezsens...

Nie ma sensu. Mozna wstawic touring,
zeby sie lepiej zbieral.

Wieksze bezpieczenstwo, ale po 5 sekundach
45 kmh i znowu puszkarze ocieraja sie o kolano.

timur napisał:

chodzi mi bez odblokowania skutera...

Bez odblokowania skutera to nic nie zrobisz. Najpierw odblokuj skuter i dopiero myśl o jakimś tuningu. Samo odblokowanie znacznie podwyższy przyśpieszenie a także osiągi.

odradzam tunningowanie chinola ze wzgledu na trwalosc silnika.. pojezdzisz max 15k (jak bd jezdzil z glowa) i dupa. Markowe sqty to co innego tam zrobisz 30k -40k

Niekoniecznie tylko 15k. Mój kolega torosem f16 zrobił już prawie 40k km a tuning przeprowadzał przy przebiegu 6tys km i do tej pory odpala z pierwszego i jeździ się nim całkiem dobrze. Zależy jak się dotrze i czy jeździ się z głową czy manetka do końca cały czas.

no wlasnie chinol moze wytrzyma i tyle ale co za frajda z jazdy skoro nie jezdzi sie na full:) markowce wlasnie wytrzymuja z 30k przy ostrej jezdzie:)

ta ten bezner jest odblokowany, juz mi 2 razy cylinder wymienili na 50 nie wiem czemu na gwarancji i odblokowany max 60 pojedzie a na oryginalnym 70-75, jak zakrece na stopce obroty do 4 tys sie zawieszaja i nie chca spasc a linka jest dobra ;/. co to moze byc ?