Tuning Keeway RY 6

Siemka. Nie znam się za bardzo na tuningu skuterów, więc może wy mi pomorzecie. Chciałem zapytać co mógłbym wymienić w skuterze Keeway RY6( jest jak fabryczny). Chodzi mi o wizualny i troszke mechaniczny. Tak do 700 zł :D

starczy na ładny wydech, wariator i naklejki na koła

A jest odblokowany twój skut? Jeśli założysz sportowy wydech to licz się z tym, że moment obrotowy przeniesie się na nieco wyższe obroty i od tych wyższych obrotów twój silnik będzie "ciągnął", co za tym idzie większe spalanie, będzie się mocniej nagrzewał i krótsza żywotność (nie wspominając o tym, że będzie głośniejszy^^). Proponowałbym wymienić gaźnik (choć spalanie też ciutke wzrośnie^^), cylek na troszke większy, kupić dobrą głowicę, żeby odciążyć trochę pracę łożysk no i kupić dobry tłok pod ten nieco większy cylek, żeby to miało ręce i nogi. Możesz jeszcze pobawić się z napędem, choć producent raczej wiedział co robi i tak wyregulował, żeby było perfekt. A jaki masz przebieg

1100 km mam i jest odblokowany.

@Up czyli wydechu raczej nie kupować tak?

Kupować gaźnik i większy cylinder z głowicą do seryjnego wydechu to strata kasy.Poza tym, do 2T jest kilka klas cylków (mówię o markowych częściach) Kolejność w 2T to najpierw wydech, pytanie, ile chcesz osiągnąć.Nie zapominaj, że i napęd trzeba wyregulować.Osobiście bym wziął wydeszek, wariator, twardsza sprężyna (koniecznie) i jakieś rolki.

Ok dzięki a coś z wizualnego ?

no niestety.w tej kalkulacji naklejki na koła zamienione zostały na sprężynę centralną :)

no, ale żeby kręcić cały czas w przedziale tych wyższych obrotów to wtedy cylek będzie dostawał po dupie, tak samo wał, łożyska, tłok, itd, gorsze chłodzenie, bo silnik nie będzie przystosowany do kręcenia takich wysokich obrotów non stop. Jeśli nie chcesz uzyskiwac 100% mocy z tego silnika kupujesz/zostawiasz wydech standardowy

nie, ma seryjny cylinder, wyżej go kręcić nie będzie a jeżeli będzie to o włos - więc nie ma to znaczenia.Natomiast lepszy wydech pozwoli efektywniej pozbyć sie spalin generując ciut większa moc a lepszy wariator pozwoli ją lepiej wykorzystać. Tyłka nie urwie ale pojedzie ciut lepiej.
Zostawienie standardowego wydechu przekreśla sens całej reszty.

Sportowy wydech przenosi moment obrotowy na wyższe obroty i dopiero od nich skuter będzie jechał lepiej, ale za to będzie się szybciej na nie wkręcał.

sportowy tak. ale to w klasie racing. Natomiast takie next-r czy qtre do cywili są po prpostu odetkane, trochę bardziej drożne (mniej restrykcyjne) i to wystarcza.
Mówimy o wykrzesaniu CIUT więcej z seryjnego skutera z małym budżetem a nie budowaniu wyścigowej maszyny- więc nie myl pojęć.
Podniesie sobie rezo o 500obr, wkręci ciut wyżej silnik rolkami lżejszymi o gram i wystarczy. Nic sie serii (nawet chińskiej) nie stanie.
No ale ostatnio twierdziłeś że 6000 ob to troszkę za dużo... więc mało mnie dziwi jakość twoich porad.

Skuter będzie jechał lepiej w całym zakresie A NA GÓRZE będzie jechał TEŻ. I to jest ta różnica. Do tego dochodzi zysk na kilku kg bo róznica np miedzy moim seryjnym wydechem do chinarelli a tecnigasem jest masakryczna. Fabryczny ważył tyle co wanna

Już sie pogubiłem, czyli najlepiej jest kupić: wydech, wariator, cylinder ? Niech ktoś napisze jakis ostateczny komplet. Będę wdzięczny :D

na pewno zestawem minimum jest wydech i wariator + popierdułki do regulacji tego (rolki, dysze do gaźnika..itd). Stage6 spor pro np jest sprzedawany w zestawie z 2 zestawami rolek i dopasowaną spręzyną centralną. W zasadzie jest to wystrojone pod seryjny cylinder i wydech Stage6 i teoretycznie montując taki komplet powino być najmniej zamieszania z regulacjami. Taki gotowiec Level1.
Potem to już zabawa - dobry cylinder to od razu wał,uszczelniacze, gaźnik i dysze, inne sprzęgło, dzwon... regulacji i prób masa. I pieniądze już całkiem konkretne- tak mniej więcej 2000zł i więcej.
I wtedy sie robi z tego takie zestawy o jakich pisze rly. Pali to też znacząco inaczej.
U mnie "stuningowany" chińczykiem chińczyk palił 2.8-3.8 a zrobiony w sumie tak samo tylko na lepszych gratach pali znacznie więcej. Jedzie też inaczej ale coś za coś. Walcząc w małej pojmności o osiągi na czymś sie to musi odbić- odbija sie na spalaniu.

Jeżeli nie chcesz, żeby spalanie było wysokie i chcesz nim dłużej pojeździć proponuję Ci zablokować moduł, żeby kręcił max tak do 7 tys obrotów., kupić wydech, który będzie miał już moment obrotowy dostępny od mniejszych obrotów i poprawi osiągi w zakresie niższych i średnich obrotów wraz z odpowiednim do niego wariatorem, sprężyną (regulacja), np taki jak ten http://allegro.pl/tlumik-wydech-leovince-sp3-aprilia-sr-rally-i4677701446.html aczkolwiek on raczej nie będzie pasował do twojego silnika ale dałem przykład, musisz poszukać pod swój silnik.
Wymienić gaźnik na większy (nie musi być jakiś największy, myślę że 19 mm by wystarczyło, żeby nie spalał też za dużo wachy, ale za to będziesz miał jeszcze lepsze chłodzenie wewnętrzne), kupić zestaw cylinder (nie musi to być koniecznie sport, turystyczny by wystarczył 70cc) + tłok pod ten cylek, do cylka też przydałaby się dobra głowica (łożyska wtenczas nie będą tak bardzo obciążone). Wtedy nie wydasz tak dużo hajsu. Uwierz mi, że kultura pracy silnika też znacznie się poprawi, nie będzie przysłowiowo 'pierdział' i kręcił wysokich obrotów, moc też przybędzie no i żywotność jednostki wtenczas też nie powinna ulec zmianie (może nawet i jeszcze dłużej pojeździ^^).
Jeśli to by Ci nie wystarczyło no to niestety, ale musiałbyś iść wtedy na całość tak jak napisał Wombat i wydać ze 2k złotych (no chyba, że na allegro byś znalazł jakieś tańsze części^^)

pamiętaj też o dobrym oleju, np Castrol do 2t. Na stacji benzynowej jest on troche drogi, bo aż 40 zł za 1L, ale może na allegro jest taniej i można kupić od razu pare sztuk, żeby nie płacić za wysyłkę za każdym razem.

rLy ile by mnie kosztował taki komplet mniej wiecej jak opisałes wyżesz(wydech, gaźnik, cylinder itd....)

rLy napisał:

Jeżeli nie chcesz, żeby spalanie było wysokie i chcesz nim dłużej pojeździć proponuję Ci zablokować moduł, żeby kręcił max tak do 7 tys obrotów....

Albo do 3000...
A ja ci radze nie słuchać kolegi rly bo jak go czytam to mi sie płakać chce. Zablokować moduł i wymienić gaźnik na 19mm- czyli na taki który sie stosuje przy wysoko obrotowych jednostkach po tuningu, najczęściej już o pojemności większej niż 50... i potem kolejne takie bzdury...

co ty gadasz, przy większym gaźniku będzie mógł jechać np przy 50 km/h na 5 tys obrotach zamiast na 6 tys.. będzie dostawał troszke więcej paliwa, przez co poprawi się v-max i przyspieszenie nawet na seryjnym cylindrze, choć zalecany jest troszeczke większy.

przy większym gaźniku będzie mógł jechać np przy 50 km/h na 5 tys obrotach zamiast na 6 tys..

naprawde????? gaźnik zmieni przełożenie? Nie pal tego świństwa bo ci szkodzi.

btw, masz taki gaźnik? bo ja mam.

nie, u siebie mam jeszcze mniejszy 12 mm, ale na pewno mógłby trzymać mniej gazu przy tej prędkości niż teraz