Tuning Keeway RY 6

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #178056 Reply
    BatonUS
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 4
    • Postów: 6

    Siemka. Nie znam się za bardzo na tuningu skuterów, więc może wy mi pomorzecie. Chciałem zapytać co mógłbym wymienić w skuterze Keeway RY6( jest jak fabryczny). Chodzi mi o wizualny i troszke mechaniczny. Tak do 700 zł 😀

    #178057 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 111
    • Postów: 21 166

    starczy na ładny wydech, wariator i naklejki na koła

    #178058 Reply
    rLy
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 106
    • Postów: 109

    A jest odblokowany twój skut? Jeśli założysz sportowy wydech to licz się z tym, że moment obrotowy przeniesie się na nieco wyższe obroty i od tych wyższych obrotów twój silnik będzie „ciągnął”, co za tym idzie większe spalanie, będzie się mocniej nagrzewał i krótsza żywotność (nie wspominając o tym, że będzie głośniejszy^^). Proponowałbym wymienić gaźnik (choć spalanie też ciutke wzrośnie^^), cylek na troszke większy, kupić dobrą głowicę, żeby odciążyć trochę pracę łożysk no i kupić dobry tłok pod ten nieco większy cylek, żeby to miało ręce i nogi. Możesz jeszcze pobawić się z napędem, choć producent raczej wiedział co robi i tak wyregulował, żeby było perfekt. A jaki masz przebieg

    #178060 Reply
    BatonUS
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 4
    • Postów: 6

    1100 km mam i jest odblokowany.

    @Up czyli wydechu raczej nie kupować tak?

    #178061 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    Kupować gaźnik i większy cylinder z głowicą do seryjnego wydechu to strata kasy.Poza tym, do 2T jest kilka klas cylków (mówię o markowych częściach) Kolejność w 2T to najpierw wydech, pytanie, ile chcesz osiągnąć.Nie zapominaj, że i napęd trzeba wyregulować.Osobiście bym wziął wydeszek, wariator, twardsza sprężyna (koniecznie) i jakieś rolki.

    #178063 Reply
    BatonUS
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 4
    • Postów: 6

    Ok dzięki a coś z wizualnego ?

    #178064 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 111
    • Postów: 21 166

    no niestety.w tej kalkulacji naklejki na koła zamienione zostały na sprężynę centralną 🙂

    #178071 Reply
    rLy
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 106
    • Postów: 109

    no, ale żeby kręcić cały czas w przedziale tych wyższych obrotów to wtedy cylek będzie dostawał po dupie, tak samo wał, łożyska, tłok, itd, gorsze chłodzenie, bo silnik nie będzie przystosowany do kręcenia takich wysokich obrotów non stop. Jeśli nie chcesz uzyskiwac 100% mocy z tego silnika kupujesz/zostawiasz wydech standardowy

    #178073 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 111
    • Postów: 21 166

    nie, ma seryjny cylinder, wyżej go kręcić nie będzie a jeżeli będzie to o włos – więc nie ma to znaczenia.Natomiast lepszy wydech pozwoli efektywniej pozbyć sie spalin generując ciut większa moc a lepszy wariator pozwoli ją lepiej wykorzystać. Tyłka nie urwie ale pojedzie ciut lepiej.
    Zostawienie standardowego wydechu przekreśla sens całej reszty.

    #178074 Reply
    rLy
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 106
    • Postów: 109

    Sportowy wydech przenosi moment obrotowy na wyższe obroty i dopiero od nich skuter będzie jechał lepiej, ale za to będzie się szybciej na nie wkręcał.

    #178075 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 111
    • Postów: 21 166

    sportowy tak. ale to w klasie racing. Natomiast takie next-r czy qtre do cywili są po prpostu odetkane, trochę bardziej drożne (mniej restrykcyjne) i to wystarcza.
    Mówimy o wykrzesaniu CIUT więcej z seryjnego skutera z małym budżetem a nie budowaniu wyścigowej maszyny- więc nie myl pojęć.
    Podniesie sobie rezo o 500obr, wkręci ciut wyżej silnik rolkami lżejszymi o gram i wystarczy. Nic sie serii (nawet chińskiej) nie stanie.
    No ale ostatnio twierdziłeś że 6000 ob to troszkę za dużo… więc mało mnie dziwi jakość twoich porad.

    Skuter będzie jechał lepiej w całym zakresie A NA GÓRZE będzie jechał TEŻ. I to jest ta różnica. Do tego dochodzi zysk na kilku kg bo róznica np miedzy moim seryjnym wydechem do chinarelli a tecnigasem jest masakryczna. Fabryczny ważył tyle co wanna

    #178077 Reply
    BatonUS
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 4
    • Postów: 6

    Już sie pogubiłem, czyli najlepiej jest kupić: wydech, wariator, cylinder ? Niech ktoś napisze jakis ostateczny komplet. Będę wdzięczny 😀

    #178078 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 111
    • Postów: 21 166

    na pewno zestawem minimum jest wydech i wariator + popierdułki do regulacji tego (rolki, dysze do gaźnika..itd). Stage6 spor pro np jest sprzedawany w zestawie z 2 zestawami rolek i dopasowaną spręzyną centralną. W zasadzie jest to wystrojone pod seryjny cylinder i wydech Stage6 i teoretycznie montując taki komplet powino być najmniej zamieszania z regulacjami. Taki gotowiec Level1.
    Potem to już zabawa – dobry cylinder to od razu wał,uszczelniacze, gaźnik i dysze, inne sprzęgło, dzwon… regulacji i prób masa. I pieniądze już całkiem konkretne- tak mniej więcej 2000zł i więcej.
    I wtedy sie robi z tego takie zestawy o jakich pisze rly. Pali to też znacząco inaczej.
    U mnie „stuningowany” chińczykiem chińczyk palił 2.8-3.8 a zrobiony w sumie tak samo tylko na lepszych gratach pali znacznie więcej. Jedzie też inaczej ale coś za coś. Walcząc w małej pojmności o osiągi na czymś sie to musi odbić- odbija sie na spalaniu.

    #178091 Reply
    rLy
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 106
    • Postów: 109

    Jeżeli nie chcesz, żeby spalanie było wysokie i chcesz nim dłużej pojeździć proponuję Ci zablokować moduł, żeby kręcił max tak do 7 tys obrotów., kupić wydech, który będzie miał już moment obrotowy dostępny od mniejszych obrotów i poprawi osiągi w zakresie niższych i średnich obrotów wraz z odpowiednim do niego wariatorem, sprężyną (regulacja), np taki jak ten http://allegro.pl/tlumik-wydech-leovince-sp3-aprilia-sr-rally-i4677701446.html aczkolwiek on raczej nie będzie pasował do twojego silnika ale dałem przykład, musisz poszukać pod swój silnik.
    Wymienić gaźnik na większy (nie musi być jakiś największy, myślę że 19 mm by wystarczyło, żeby nie spalał też za dużo wachy, ale za to będziesz miał jeszcze lepsze chłodzenie wewnętrzne), kupić zestaw cylinder (nie musi to być koniecznie sport, turystyczny by wystarczył 70cc) + tłok pod ten cylek, do cylka też przydałaby się dobra głowica (łożyska wtenczas nie będą tak bardzo obciążone). Wtedy nie wydasz tak dużo hajsu. Uwierz mi, że kultura pracy silnika też znacznie się poprawi, nie będzie przysłowiowo 'pierdział' i kręcił wysokich obrotów, moc też przybędzie no i żywotność jednostki wtenczas też nie powinna ulec zmianie (może nawet i jeszcze dłużej pojeździ^^).
    Jeśli to by Ci nie wystarczyło no to niestety, ale musiałbyś iść wtedy na całość tak jak napisał Wombat i wydać ze 2k złotych (no chyba, że na allegro byś znalazł jakieś tańsze części^^)

    #178094 Reply
    rLy
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 106
    • Postów: 109

    pamiętaj też o dobrym oleju, np Castrol do 2t. Na stacji benzynowej jest on troche drogi, bo aż 40 zł za 1L, ale może na allegro jest taniej i można kupić od razu pare sztuk, żeby nie płacić za wysyłkę za każdym razem.

    #178095 Reply
    BatonUS
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 4
    • Postów: 6

    rLy ile by mnie kosztował taki komplet mniej wiecej jak opisałes wyżesz(wydech, gaźnik, cylinder itd….)

    #178096 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 111
    • Postów: 21 166

    rLy napisał:

    Jeżeli nie chcesz, żeby spalanie było wysokie i chcesz nim dłużej pojeździć proponuję Ci zablokować moduł, żeby kręcił max tak do 7 tys obrotów….

    Albo do 3000…
    A ja ci radze nie słuchać kolegi rly bo jak go czytam to mi sie płakać chce. Zablokować moduł i wymienić gaźnik na 19mm- czyli na taki który sie stosuje przy wysoko obrotowych jednostkach po tuningu, najczęściej już o pojemności większej niż 50… i potem kolejne takie bzdury…

    #178097 Reply
    rLy
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 106
    • Postów: 109

    co ty gadasz, przy większym gaźniku będzie mógł jechać np przy 50 km/h na 5 tys obrotach zamiast na 6 tys.. będzie dostawał troszke więcej paliwa, przez co poprawi się v-max i przyspieszenie nawet na seryjnym cylindrze, choć zalecany jest troszeczke większy.

    #178099 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 111
    • Postów: 21 166

    przy większym gaźniku będzie mógł jechać np przy 50 km/h na 5 tys obrotach zamiast na 6 tys..

    naprawde????? gaźnik zmieni przełożenie? Nie pal tego świństwa bo ci szkodzi.

    btw, masz taki gaźnik? bo ja mam.

    #178164 Reply
    rLy
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 106
    • Postów: 109

    nie, u siebie mam jeszcze mniejszy 12 mm, ale na pewno mógłby trzymać mniej gazu przy tej prędkości niż teraz

    #178165 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 111
    • Postów: 21 166

    między:
    -trzymać mniej gazu (mniej otwierać ale większą przepustnice) przy danej prędkości
    – mieć inne obroty przy danej prędkości
    jest zasadnicza różnica.
    Pierwsze nie bardzo wpływa na spalanie bo czy większą przepustnice otworzymy mniej czy też mniejszą otworzymy więcej- to średnica otwarcia jest podobna. A wiec zostanie zassana podobna ilość paliwa i powietrza. Różnica jest tylko taka że przy mniejszym gaźniku 100% otwarcia to np dopiero 70% otwarcia dużego i „zapas” na jeszcze wyższe zapotrzebowanie na mieszankę. Czasem też trudno silnik na takim przewymiarowanym gaźniku wyregulować- tendencje do zalewania się.
    Drugie jest raczej związane z mocą i regulacją napędu – doborem rolek i sprężyn.
    .
    Wiec nie można zmieniając gaźnik zmienić tego że np przy 6000obr jedziesz 50km/h.
    Rozumiesz choopie?To nie jest tak że większy gaźnik – pali więcej a mniejszy gaźnik – pali mniej.

    #178170 Reply
    rLy
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 106
    • Postów: 109

    No to niech te przełożenia wymieni, większy wariator z dopasowanymi rolkami itp. Da lepszy wydech ale taki, który na te niższe i średnie obroty będzie już ciągnął i miał niutonometry większe niż seryjny wydech. Da cylek 72cc (turystyk, nie klasy sport) z dobrą głowicą + tłok pod niego i powinno być git.
    A gaźnik jak większy to jakiś dopasować pod niego, żeby nie zalewał i dało się wyregulować

    #178176 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 111
    • Postów: 21 166

    a ty uparcie ze skuterów robisz turbodiesle?

    #178178 Reply
    rLy
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 106
    • Postów: 109

    hehe, ale chyba lepiej tak niż żeby kręcił większe obroty, wtedy na pewno krócej pojeździ, bardziej będzie się nagrzewał i spalanie będzie wyższe. A jak będzie miał wystarczającą moc to czemu by nie zrobić troche większych przełożeń. Zwłaszcza, że jest zarejestrowany na 50 więc koszty eksploatacji będą śmieszne. A kupując 125 no to już troszke wyższe ubezpieczenie, itp itd.

    #178181 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 111
    • Postów: 21 166

    jaka moc? mówisz o 50-70cm

    #178182 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    Przeczytałem kilka postów Pana rLy i zadziwia mnie fakt że jest on przekonany o swojej racji i wszechstronnej wiedzy a jest wprost odwrotnie,szkoda mi tych którzy posłuchają jego rad.Na koniec w celu dokształcenia Pana rLy link.
    http://www.scigacz.pl/Silnik,dwusuwowy,fakty,i,mity,22006.html

    #178183 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 111
    • Postów: 21 166

    wiesz, on słyszy i czuje jak mu CVT zmienia biegi i uważa że ich tam na co najmniej 3

    #178187 Reply
    rLy
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 106
    • Postów: 109

    no nie wiem, ja mam 2t też i jestem z niego zadowolony, obroty maksymalne to 7 tys i przy tych obrotach jedzie w tempie tira czyt. 80 km/h, spalanie też nie jest wysokie bo 4L na setke, jak na 2t to nieźle. Jest chłodzony powietrzem i wentylatorem + dobry olej i wcale nie jest gorący, mogę jechać bezpiecznie bez problemu aż się paliwo skończy i co ważne dojechać. Mam przejechane już 40 tys km, jedynie przy 20 tys km kupiłem nowy cylinder + tłok, nowy pasek i wariator, czyszczenie gaźnika, filtru powietrza i linki gazu, wymiana świecy, nowy olej w przekładni i nowy płyn hamulcowy. W sumie wydałem 300 zł. No i niedawno kupiłem nową opone bo już był zużyty bieżnik, nową opone kupiłem za 90 zł^^

    #178204 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 111
    • Postów: 21 166

    rLy napisał:

    no nie wiem,

    O, i z tym bym sie zgodził.

    7tyś obr w 2T i jedzie 80- choć nie masz obrotomierza.. matko boska to jakbyś go zakręcił do 9tyś to by poszedł ze 300. No ale jest ryzyko że by ci spalanie wzrosło o 0.1L. I wcale sie nie grzeje, wręcz pokrywa sie lodem , bezszelestnie zmienia 3 biegi w bezstopniowej skrzyni.
    Przecudowne bajki piszesz.
    A obok Martin rometem idzie na gume…

    #178244 Reply
    rLy
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 106
    • Postów: 109

    no ale taka prawda, powyżej 60 km/h obroty już mu się mało zmieniają jak dodaje gazu dlatego, że ma blokade do 7 tys obrotów max, jak by kręcił 9 tys to by leciał ok. 95 km/h max, a po full tuningu stage6 i dobrej regulacji do 125 km/h max, no i na koło wtedy bez problemu, te silniki tyle mogą z siebie wykrzesać, no ale wtedy spalanie już by się wachało w przedziale 7-8 L, tak samo jak yamaha aerox, to jest ten sam silnik. Teraz na koło nie idzie, choć jak dam mu na maxa w piz*e z miejsca to leciutko przód już unosi, no ale wkońcu masa własna robi swoje, waży zaledwie 90 kg z płynami..

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Tuning Keeway RY 6
Twoje informacje:




Back to top button