Tuning, Każda rada mile widziana

No to ja założe temacik. Jak niektórzy więdzą posiadam 4suwowy silniczek 139FMB 80ccm ( niby 80 ale słyszałem że to tak naprawdę 72- nie wiem bo robiono mi to w serwisie). Na czym się skupić aby podciągnąć mu trochę osiągi. Bardziej zależy mi na mocy żeby obroty z powrotem duże nie wróciły bo nie przeżyje tych drgań i dzwięków. Za każde rady dziękuję, a ha w tym tygodniu mam mało roboty tak że jest możliwość ustawienia się z Grupą Mazowiecką. Pozdrawiam.

Odświeżam bo znikło z pierwszej strony ;) ;P

Jeżeli chcesz żeby miał mniejsze obroty (a co za tym idzie mniejsze wibracje i spalanie) przy danej prędkości jazdy możesz założyć większe koło łańcuchowe zdawcze, tylko nie przesadzaj z liczbą zębów bo będzie kiepsko przyspieszał i opornie pokonywał wzniesienia.
Ja mam przy cylindrze 72ccm przód 14 zębów i tył 47 zębów i jest OK, subiektywnie przyspiesza nawet lepiej niż na fabrycznej 12z bo 1 jest bardzo krótka. W moim Bartonie Fighterze (MY 2010) mam trochę głupio zestopniowaną skrzynkę biegów bo jest bardzo duża różnica przełożeń pomiędzy 3 i 4, 4 to praktycznie nadbieg. Na 4 przy 5000 obr/min mam licznikowe 50km/h.

Masz dobrze wyregulowany gaźnik? Ja mam dyszę 80, fabrycznie była 70. Dla 72cc byłaby lepsza dysza 85.

Jeśli to na prawdę 72 ccm to przydałaby ci się większa dysza. Możesz też zainwestować w zębatki. Mniejsza z przodu, większa z tyłu = większe przyśpieszenie, mniejszy v-max, większa przód, mniejsza tył = większy v-max mniejsze przyśpieszenie

Jeżeli chodzi o zębatki to zmieniłem z przodu. Potem napiszę jak tam z zębami bo nie pamiętam. Tak jak mówisz Grzesio czasami mi się zdarza że 4 jak by nad biegiem była ale czasami nie. No właśnie nie wiem co się dzieję. Czasami motorek złapie zajawkę i pędzi 80 nawet 80-pare, a czasmi 65 i ni w kite nie chce iść dalej. Do dysz nie zaglądałem jeszcze a czy dobrze wyregulowany? Powiem tak sam regulowałem, patrzyłem na to aby powietrza miał tyle żeby nie skakał na wolnych a obroty wolne ustawiłem ok 1800. Ale czy to dobrze to nie wiem ;/ Sprawdzałem króciec ssący- nie ma zwężenia. Myślałem nad filtrem powierza ale słyszałem już tyle opini że to coś da inni nie nic nie da że już sam jestem głupi...