Tuning, Każda rada mile widziana

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #73910
    Hiszpan36
    Użytkownik
    • 7
    • 79Postów:

    No to ja założe temacik. Jak niektórzy więdzą posiadam 4suwowy silniczek 139FMB 80ccm ( niby 80 ale słyszałem że to tak naprawdę 72- nie wiem bo robiono mi to w serwisie). Na czym się skupić aby podciągnąć mu trochę osiągi. Bardziej zależy mi na mocy żeby obroty z powrotem duże nie wróciły bo nie przeżyje tych drgań i dzwięków. Za każde rady dziękuję, a ha w tym tygodniu mam mało roboty tak że jest możliwość ustawienia się z Grupą Mazowiecką. Pozdrawiam.

    #73937
    Hiszpan36
    Użytkownik
    • 7
    • 79Postów:

    Odświeżam bo znikło z pierwszej strony 😉 ;P

    #74104
    Grzesio85
    Użytkownik
    • 2
    • 42Postów:

    Jeżeli chcesz żeby miał mniejsze obroty (a co za tym idzie mniejsze wibracje i spalanie) przy danej prędkości jazdy możesz założyć większe koło łańcuchowe zdawcze, tylko nie przesadzaj z liczbą zębów bo będzie kiepsko przyspieszał i opornie pokonywał wzniesienia.
    Ja mam przy cylindrze 72ccm przód 14 zębów i tył 47 zębów i jest OK, subiektywnie przyspiesza nawet lepiej niż na fabrycznej 12z bo 1 jest bardzo krótka. W moim Bartonie Fighterze (MY 2010) mam trochę głupio zestopniowaną skrzynkę biegów bo jest bardzo duża różnica przełożeń pomiędzy 3 i 4, 4 to praktycznie nadbieg. Na 4 przy 5000 obr/min mam licznikowe 50km/h.

    Masz dobrze wyregulowany gaźnik? Ja mam dyszę 80, fabrycznie była 70. Dla 72cc byłaby lepsza dysza 85.

    #74115
    TheMiqlaq
    Użytkownik
    • 58
    • 688Postów:

    Jeśli to na prawdę 72 ccm to przydałaby ci się większa dysza. Możesz też zainwestować w zębatki. Mniejsza z przodu, większa z tyłu = większe przyśpieszenie, mniejszy v-max, większa przód, mniejsza tył = większy v-max mniejsze przyśpieszenie

    #74250
    Hiszpan36
    Użytkownik
    • 7
    • 79Postów:

    Jeżeli chodzi o zębatki to zmieniłem z przodu. Potem napiszę jak tam z zębami bo nie pamiętam. Tak jak mówisz Grzesio czasami mi się zdarza że 4 jak by nad biegiem była ale czasami nie. No właśnie nie wiem co się dzieję. Czasami motorek złapie zajawkę i pędzi 80 nawet 80-pare, a czasmi 65 i ni w kite nie chce iść dalej. Do dysz nie zaglądałem jeszcze a czy dobrze wyregulowany? Powiem tak sam regulowałem, patrzyłem na to aby powietrza miał tyle żeby nie skakał na wolnych a obroty wolne ustawiłem ok 1800. Ale czy to dobrze to nie wiem ;/ Sprawdzałem króciec ssący- nie ma zwężenia. Myślałem nad filtrem powierza ale słyszałem już tyle opini że to coś da inni nie nic nie da że już sam jestem głupi…

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button