Tuning Hondy
- This topic has 40 odpowiedzi, 3 głosy, and was last updated 12 years, 4 months temu by
Patrykolass.
-
AutorWpisy
-
16 stycznia 2011 dnia 21:10 #21164
Hejka!
Jestem tu nowy a potrzebuję pomocy. Chciałbym swoją hondę x8r-x 50ccm 2002r. troche ulepszyć wewnątrz, aby miała lepsze osiągi, przyspieszenie.Jestem mechanikiem początkującym więc jak przeczytałem IV części tuningu to zdziwiłem się że mały błąd w zmianie rolek i sprężynek może zrobić duże konsekwencje i nie chce sam do tego się zabierać.Moja laska posiada tłumik sportowy firmy Polini, nowy cylinder, pierścienie, tłok. Mam również jeszcze pytanie do innych osób które mają hondę x8r: czy wszystkie te Hondy na początku jak się rusza maja przez 2 sek. niskie obroty a potem wchodzą w wysokie??17 stycznia 2011 dnia 06:40 #21172Chciałbym abyście powiedzieli co mam wymienić. z góry dzieki
17 stycznia 2011 dnia 15:38 #21181Wariator masz seryjny? Czego oczekujesz od sprzętu?
17 stycznia 2011 dnia 18:56 #21193Cylinder 50ccm rozumiem?Może być tak, że już przy sportowym wydechu sprężyna centralna troszkę nie wyrabia i lekko muli start, do tego mogą być ciut źle dobrane rolki-i masz gotowego muła na starcie 😀 Poza tym, nieraz po wymianie wydechu trzeba zmienić dyszę na większą.Jeśli chcesz przyśpieszenie, to kup wario i najsłabszą np.z gamy Hebo sprężynę centralną-przy wariatorze i wydechu to już będzie konieczna.
17 stycznia 2011 dnia 19:14 #21195Mam Honde x8r-x 50ccm 2002r. tłumik sportowy polini i mam jescze pytanie do Vezyr’a o tą sprężynkę centralną to na allegro piszą +1000,2000 czy prawda jest że im większa ta liczba to większe przyspieszenie?? Czy warto wymienić sprzęgło i dzwon sprzęgła ?? co one daja?? Mam jeszcze jeden kłopot: codziennie rano jak odpalam skuter to strasznie na początku dymi?? czy to tak może być?? może to wina gaźnika
17 stycznia 2011 dnia 19:34 #21197Szczerze?W „profesjonalnych” sklepach internetowych przy sprężynach centralnych (nie sprężynkach!!!) nie spotkałem się z takim oznaczeniem. + 1000, + 2000 dotyczy SPRĘŻYNEK SPRZĘGŁA, zaś przy SPRĘŻYNIE CENTRALNEJ jest oznaczenie np. + 50%, + 90% I pod żadnym pozorem nie pomyl tego!!! Sprężynki im mają wyższą wartość, tym z wyższych obrotów skuter rusza.Sprężyna centralna zaś im większą ma wartość, tym jest twardsza, ale uważaj!!! Każdy producent ma swoje oznaczenie, tak więc np. najmocniejsza Hebo 90% może być taka sama jak u innego 22% (gdzie 22% jest najmocniejsza w gamie np Malossi chyba) Gdy masz za miękką sprężynę, to masz gorszą przyśpiechę, v-max i muła na starcie.Natomiast za twarda też nie jest wskazana, bo może to wszystko spaść i nic nie da.Jeśli chodzi o sprzęgło i dzwon to wiesz, ja bym wario polecił na początek, sprzęgło głównie start da.Co do dymienia, 2T dymią niestety.
18 stycznia 2011 dnia 12:52 #21223Więc możesz doradzić jaką kupić i czym sprężyna Hebo różni się od Malossi?? http://moto.allegro.pl/sportowa-sprezyna-centralna-wariatora-30-i1378191330.html jak myślisz ta wystarczy?? za dużego wyboru nie mam bo mało jest do Hondy
18 stycznia 2011 dnia 13:41 #21225Masz tu przykładowe 😀 Jeszcze napisz co w sumie dokupisz to wybiorę coś 😀
18 stycznia 2011 dnia 13:59 #21226hehe trochę drogie…. ale trudno czego się nie robi dla motoru 😀 ta sprężyna pasować będzie do mojego bo w opisie nic nie pisze. Myślę jeszcze na zakupem sprzęgła i dzwonu. Z tego co czytałem to też daje najprawdopodobniej przyspieszenie. Mam jeszcze pytanie jak chciałbym kupić sprzęgło przykładowo te: http://moto.allegro.pl/sprzeglo-polini-piaggio-gilera-d-107-100-racing-i1409717992.html to muszę kupywać również lepszy dzwon za więcej niż 150??
18 stycznia 2011 dnia 14:02 #21227Sprzęgło głównie start daje-lepiej wario kup.Do sprzęgła najbezpieczniej i dzwon lepszy kupić.Ja bym wario wziął.
18 stycznia 2011 dnia 14:13 #21228no wiem wario kupuję na początku. Jeżeli jak będę kupywał sprzęgło i dzwon to muszę kupić jeszcze jakieś części np: muszę kupić sprężynę jeżeli kupię lepsze wario??
18 stycznia 2011 dnia 14:17 #21229Jeżeli co jakiś czas kupisz nowe części, to może zajść potrzeba wymiany sprężyny centralnej na twardszą.
18 stycznia 2011 dnia 14:23 #21230aha ale mi chodzi o to jeżeli wymienię sprzęgło to sprężynę centralną SPRZĘGŁA muszę też wymienić??
18 stycznia 2011 dnia 14:28 #21231No przecież cały czas o tym piszę, że po tuningu wymienia się sprężynę centralną, to jest jedno i to samo.
18 stycznia 2011 dnia 14:37 #21232no tak ta sprężyna centralna prawdopodobnie jest przy wariatorze tak?? Na allegro pisze sprężyna Centralna SPRZĘGŁA czyli chyba jest też oddzielna do sprzęgła ? jeżeli się mylę to popraw.
18 stycznia 2011 dnia 14:38 #21233No to widzę wiedzy o tuningu brak u Ciebie.Sprężyna centralna jest PRZY SPRZĘGLE, to to samo co sprężyna sprzęgła itd.Jedno i to samo.
18 stycznia 2011 dnia 14:43 #21234Do tej wiedzy o tuningu to racja 🙄 heh.. Ale ważne że próbuję. Mam jeszcze pytanie czy warto kupywać sprężynę drogą z lepszej firmy np: Polini czy tańszą??
18 stycznia 2011 dnia 14:45 #21235No tego to niestety nie wiem-jedyne moje spostrzeżenie, że po wymianie wydechu w Keewayu kumpla i sprężyny na białą Malossi wydawała się za miękka.Tak więc Malossi mnie nie przekonało do siebie.
18 stycznia 2011 dnia 14:49 #21236Hmm.. Moim zdaniem tak z logicznego punktu myślenia to chyba jest różnica, bo po dłuższym zużyciu sprężyna staje się coraz bardziej miękka. Sprężyna z lepszej firmy może utrzymać dłużej swoją twardość. Jak myślisz jaką kupić sprężynę o jakiej liczbie % ??
18 stycznia 2011 dnia 14:59 #21238Pisałem o tych procentach, czytaj uważnie. Malossi 7% może mieć tą samę twardość co Hebo 30% (dla przykładu), zależy jakiej firmy kupisz.Z tych co podałem to hmm albo najsłabszą albo średnią.
18 stycznia 2011 dnia 15:06 #21239czytałem to 🙄 chodziło mi o to czy wiesz jaka mogła być odpowiednia. Dzięki za pomoc jak będę potrzebował jeszcze pomocy to napiszę.
18 stycznia 2011 dnia 16:44 #21243Mam jeszcze pytanie Vezyr czy warto kupić nowy przeciwtalerz jak kupie wariator??
18 stycznia 2011 dnia 18:05 #21244Myślę że nie.
18 stycznia 2011 dnia 18:18 #21247Aha ok dzięki
18 stycznia 2011 dnia 18:38 #21249heh… znów mam pytanie co do rolek testowych: Czy warto kupić je?? i na jakiej zasadzie one działają ??
18 stycznia 2011 dnia 18:41 #21251Testowe no to nazwa wskazuje że do testowania są.Szybciej się ścierają.Na początek kup inne części.
18 stycznia 2011 dnia 18:42 #21252no wiem że są do testowania chodzi mi o to czy są warte świeczki…
18 stycznia 2011 dnia 18:51 #21253To zależy-przy mega tuningu tak, przy niewielkim zazwyczaj nie.
18 stycznia 2011 dnia 18:57 #21254Jak kupuję wariator i sprzęgło to kupywać rolki testowe??
18 stycznia 2011 dnia 18:59 #21256Nie ma po co 😀
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.