Tuning chińskiego 4T
- This topic has 24 odpowiedzi, 7 głosów, and was last updated 3 years, 1 month temu by
ZOW.
-
AutorWpisy
-
6 lipca 2019 dnia 12:00 #666879
Witam, posiadam chiński skuter (baotian bt49qt-6) 4t. Planuje mały tuning a mianowicie:
Cylinder, głowica tłok wał 72cc (47mm)
Wariator sportowy wm motor
Rolki 7g
Sprzęgło sportowe
Dzwon sprzęgła sportowy, z dodatkowym chłodzeniem
Gaźnik odblokowany z dużą przepustnicą 18mmI stąd moje pytanie: jakie sprężynki sprzęgła i sprężyna centralna? Niebieska centralna (+1000obr) i żółte sprężynki (+1500obr) będzie git?
6 lipca 2019 dnia 14:56 #666882to tylko wróżka wie. i tylko wróżka wie co sprezynie robi że jest niebieska lub żółta i w w stosunku do czego jest te +1000
6 lipca 2019 dnia 16:03 #666886Ja też wtrącę swoje 3 grosze 😉 A więc do tej pojemności wału zmieniać nie musisz ( chyba , że jest na wykończeniu ) , bo seryjne wały w 4t spokojnie 90 cc wytrzymują. Gaźnika też nie musisz zmieniać . Wystarczy , że odblokujesz seryjny i dyszę na większą zmienisz . Już zaoszczędziłeś kilka groszy. Co do wariatora , to nie kupuj wm motor . Podobno pękają . Top racing SV1 powinien Cię zadowolić a jeżeli nie, to szukaj wariatorów malossi / s6/ polini itp. Odpowiedniej wagi rolek nie odgadniesz więc będziesz potrzebował kilka kompletów ( Do wspomnianego wyżej Top Racing dodają 3 komplety rolek , jakby co ). A w stosunku do sprężynek i sprężyny centralnej to jestem tego samego zdania co Moderator . Rozpisałem się ale mam nadzieję , że chociaż trochę pomogłem 🙂
7 lipca 2019 dnia 09:59 #666905Wróż wie, jeżeli już. Równouprawnienie przecież mamy. Wał wystarczy seria, ważne, aby był bez luzów, rolki 5,8 grama pod taki garnek 47mm wraz z głowicą, gaźnik 18 mm z pompką przyśpieszającą, dysza #90, reszta gratów OK. WM nie jest taki zły (pochodna Koso). Pękały blachy oporowe rolek wariatora, a nie same wariatory (sic!). Wystarczyło na blachę z serii 50 ccm podmienić. Żadna filozofia. Tuleja wariatora również powinna być zapodana z serii 50 ccm. Działa to prawidłowo. I kiedy to było. Ha! Tuningowa jest krótsza o 0,5 mm i zwyczajnie mieli pasek napędowy o bendiks rozrusznika na seryjnej sprężynie centralnej, a tuż przy zamykaniu budzika na kierowniku. Centralna +1000 też ujdzie, zwłaszcza przy sprzęgle WM (Koso) z nieco większą powierzchnią okładzin względem serii 50 ccm. I wówczas rolki 7 gram mogą się przydać. Pasek napędowy seria wydoli do maksymalnie 4 tysiączków przebiegu. Moduł CDI WM, wydech tuningowy WM. I to jedzie i za tak małe pieniądze. Mnie styka. I’m happy.
9 lipca 2019 dnia 17:41 #667179Podepne się
Czy do 72cc można by było zamontować jakiś większy gaźnik niż seria ?9 lipca 2019 dnia 17:52 #667181przecież wyżej masz odpowiedź
9 lipca 2019 dnia 21:59 #667200Przecie 18mm to seria jest myślałem o gaźniku pokroju pd 24
9 lipca 2019 dnia 22:08 #66720118mm to seria w 50cm 4T???? jak 19mm to juz spory gaznik w zdrowo podkreconym 2T?
chyba nie tu mierzysz
10 lipca 2019 dnia 00:55 #667211Seria małego 4T GY6 QMA/QMB 139 50 ccm, ma średnicę gardzieli gaźnika 16 lub 18 mm. No. Dysze główne odpowiednio: #72 lub #82 (warunkowo #85). Ten typ 4T tak już ma i to przy takiej zwykłej serii. Ewenement? A skąd. Można jednak pójść nieco dalej z tym. A jak. Można zastosować gaźnikowe perturbacje z gaziorem PD24J (i odpowiednią dyszą główną ku temu), ale należy dobrać ku temu odpowiedni filtr powietrza (np: przeróbka filtra powietrza z ^malara^), garnek w okolicach 47… 50 mm (72… 80 ccm), głowicę z powiększonymi zaworami (rodem z GY6 125) oraz króciec dolotu 24 mm (GY6 125). I luźny wydech wolnymi środkami finansowymi. Zatem… wszystko można. );
10 lipca 2019 dnia 03:39 #667220te co ja miałem w ręku to były 12mm gaźniki z 50cm dlatego sie tak zdziwiłem – ale fakt że to nie były membrany z 4T tylko z 2T bo tuningi małego 4T uważam za kompletny bezsens
10 lipca 2019 dnia 08:22 #667222A ja nie 🙂 fajnie jest objechać aeroxa czy Sr . Oczywiście serię 😀
10 lipca 2019 dnia 09:38 #667224A jest jakaś różnica między 16 a 18mm ?
10 lipca 2019 dnia 12:58 #667234A ja nie 🙂 fajnie jest objechać aeroxa czy Sr . Oczywiście serię
Ale chyba wtedy jak aerox jest ze wszystkimi blokadami i kierowcą ze złamaną ręką i na granicy zużycia.
10 lipca 2019 dnia 13:55 #667240Nie kłóćmy się 2t i 4t ma swoje zalety i wady.Mi podoba się jazda i tym i tym tylko bardziej przekonuję mnie 4t ze względu na spalanie bo nie trzeba co wyjazd jechać na stację.
10 lipca 2019 dnia 15:37 #667245Bez przesady 😁 Jak 4t dobrze zrobione to 90 realne poleci przy odpowiednich częściach i regulacji . Mój tyle nie jeździ , bo niestety fundusze nie pozwoliły ale znam przypadki gdzie 4t rzeczywiście tyle jechało 🙂
10 lipca 2019 dnia 17:30 #667247Jak 4t dobrze zrobione to 90 realne poleci przy odpowiednich częściach i regulacji
Pokaz mi palcem 4T zrobione tak że leci realne 90km/h
10 lipca 2019 dnia 20:27 #667258Niestety nie mogę tego zrobić , bo jedyny przypadek takiego 4t o którym słyszałem już dawno zmienił właściciela albo już wcale nie jeździ 🙂 Zresztą nie ważne czy 2t czy 4t . Ważne żeby lubić swoją maszynkę i żeby owy pojazd dowiózł nas tam gdzie chcemy 🙂
11 lipca 2019 dnia 00:35 #667271Oj, dzieci, dzieci, że też wam się jeszcze chce… słodkiego. 😉 Tak, zamotane i podłubane nieco chińskie 4T mocy nie ma prawie nic i jedzie to nadal jako tako, kolejny tysiączek kilosów, a podłubane nieco bardziej… chińskie 2T i na markowych już zaszepach czasem mocno grymasi. 😉 Masz jeszcze te trzy zajechane garnki (marek różnorakich) na parapecie swoim? Pytam dla zasady. 🙂 I zróbmy teraz cokolwiek na wesoło. A jak. https://www.motocykle125.pl/jak-docierac-nowy-silnik-motocyklowy/ Grzyb tam z pogadanką o docieraniu czegokolwiek, bo to komentarze poniżej wymiatają system. Tutaj zwyczajowo robimy niby to samo, ale znacznie, znacznie lepiej. Ha. Jest moc w narodzie, a naród jest w mocy. 😉
11 lipca 2019 dnia 01:56 #667274Pisałem takie porównanie o jakim wspominasz ale sobie darowałem.
Napisałem że można bezsensownie i za dużo pieniędzy podkręcić chińskie 4T i może wtedy ono pojedzie jak chińskie 2T ze zdjętymi blokadami. MOżna też podkręcić chińskie 2T za gore forsy tylko że ono bedzie jechało jak markowa seria 2T ze zdjętymi blokadami – tyle że krócej pożyje.
Dla samych osiagów można zrobić tuning na tanich cześciach z allegro i osiągi bedą – tyle że krótko. Można zrobić taki tuning drogo i wtedy nie bedziesz wymiał 80% tego zestawu co chwile.
Tyle że za cena takiego chińskiego skutera i modyfikacji na odpowiedni poziomie kupisz seryjną yamahe nówke z salonu. A yamaha pojedzie tak w serii, nie bedzie palic 8 litrów i bedzie miała o klase lepsze hamulce i sztywniejszą rame.
Co innego łepek na wiosce co ma najdalej gdzie 2km a do kolegi 700m i taki skuter to głównie starty i palenie gumy na polnej drodze a co innego ja – 100kg mięsa które robi po 20-30km jednym rzutem z czego czasem 12-15km ciurkiem na full manecie. To inne obciążenie.11 lipca 2019 dnia 22:55 #667366Ktoś odpowie na moje pytanie ?
12 lipca 2019 dnia 06:59 #667384Dziadek ci odpowiedział na pierwszej stronie. Masz krótszą pamięć niż my, zgredy? 😁
12 lipca 2019 dnia 08:24 #667385Ehhh… no dobra przejdźmy do kolejnego pytanie trochę dla bardziej doświadczonych mechaników:Czy jeśli da się krótszą lub dłuższą tuleję wariatora (v-max lub przyspieszenie) to trzeba ponownie regulować napęd ?
13 lipca 2019 dnia 08:48 #667448Czyżby zabrakło doświadczonych tunerów ?
13 lipca 2019 dnia 12:02 #667452tak, trzeba.
może po prostu nikomu sie nie chce przepisywac internetu13 lipca 2019 dnia 16:03 #667455Ja tutaj widzę innym problem. Netykieta gimbazy to jest raz. Dwa, to: https://pl.glosbe.com/pl/pl/tru%C4%87%20dup%C4%99 Kiler-eq, znasz jakie ^tłuste karki^ na mieście? Robotę mam. Potrzebuję 4 felasi do ^malara^ i to w orginale… 12 cali. Restaurancję teraz zakładam. Malarów. 😉
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.