Barton Fighter - tuning.

Wyświetlanie 22 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #168863
      reqq
      Użytkownik
      • Postów: 45

      Witam.
      Założyłem cylinder 72ccm i co mogę jeszcze zmienić żeby w pełni wykorzystać jego moc. Czy poniesienie iglicy coś da ? I jeszcze jadąc na 4 biegu wkręca się on tylko do 9 tyś. obr. a czuje że może się jeszcze wyżej wkręcić tak jakby nie dostawał paliwa. Z góry dziękuje za pomoc i odpowiedzi.

    • #168865
      michalek510
      Użytkownik
      • Postów: 60

      Jakie masz zębatki?

    • #168866
      Kristop
      Uczestnik
      • Postów: 1 164

      Jak wyżej + co tam powymieniałeś?

    • #168867
      reqq
      Użytkownik
      • Postów: 45

      Zębatkę na 14z no i cylinder na 72ccm i tyle wszystko inne orginalne.

    • #168869
      reqq
      Użytkownik
      • Postów: 45

      A zębatka na tyle jest fabryczna chyba 48z niepamiętak ile tam było dokładnie.
      Świeca ma zabarwienie takie jakie mieć powinno zawory były regulowane przy wymianie ssący 0.05 i wydechowy 0.07

    • #168871
      Kristop
      Uczestnik
      • Postów: 1 164

      Bez głowicy czy z?

    • #168873
      reqq
      Użytkownik
      • Postów: 45

      Z głowicą która ma powiększone zawory.

    • #168874
      Kristop
      Uczestnik
      • Postów: 1 164

      A to spoko. Jak znaki na rozrządzie się zgadzają (czyli dobrze ustawiony) to n ic z nim nie zdziałasz więcej. Chyba że masz super ruszanie to daj jeszcze większą zębatkę na vmax;)

    • #168875
      reqq
      Użytkownik
      • Postów: 45

      Rozrząd dobrze ustawiony tek korek ładnie sie pokrywa ze znakiem T i na głowicy znak zębatki z tym wyszczerbieniem długo siedzialem w necie żeby to dobrze ustawić ale jeszcze czy dać większą dysze bo teraz jest podejrzewam że 75 to tak z 80 albo 85 dam . A i czy iglice podnosić czy niema konieczności ?

    • #168876
      Kristop
      Uczestnik
      • Postów: 1 164

      No nie wiem, jak szybko się grzeje to możesz wstawić 80. Ja jeździłem na 75 ale w końcu przygrzałem go i teraz mam 80:)
      +
      To zależy od konkretnego silnika, każdy może inaczej chodzić.
      Iglicy nie podnoś jak dysze dajesz, choć na próbę możesz podnieść i wyregulować go, zobaczysz jak chodzi.
      +
      Choć tak jak ci mówię, jak wszystko dobrze ustawione to więcej nie wymodzisz;)

    • #168877
      reqq
      Użytkownik
      • Postów: 45

      No grzać to on sie dosyć szybko grzeje zakupie dysze 80 i 85 i zobaczę wkońcu to niewielki koszt. A silnik to 139fmb więc chłodzony powietrzem.

    • #169240
      reqq
      Użytkownik
      • Postów: 45

      Witam. Nie chciałem zakładać już nowego tematu więc napisze tu : Otóż mam cylinder 72 zębatki 14/48 i Barton leci tylko 70km/h przy 9tyś. obr. a na 50 z tymi samymi zębatkami leciał po 75km/h i wyciagał do 10 tyś. obr. oba wyniki mierzone GPS. Teraz to on na 4 ma dużo siły i szybko osiąga te 70km/h więc w czym tkwi problem czy założyć mu zębatkę z przodu 15. Czy to może być wina że dostaje za mało paliwa przy 9tyś.obr i niechce sie dalej wkręcić

    • #169244
      Kristop
      Uczestnik
      • Postów: 1 164

      Hmm, a kranik czysty? Sprawdź, może jakiś syf się dostał na siatkę;)
      Kolor świecy w porządku? Przejedź z 5km na full czwórce (chyba że na dotarciu;))
      +
      A właśnie, dotarty już?;)
      +
      Jak na wszystkie odpowiedzi odp brzmi tak, to zostaje tylko zębatka 9tylko nie szalej żebyś muła nie stworzył;))

    • #169245
      reqq
      Użytkownik
      • Postów: 45

      Właśnie go docieram już prawie mam 300km więc postanowiłem go sprawdzić i przydusić, kranik jest czysty tak samo jak filtr paliwa, kolor świecy idealny.

    • #169246
      reqq
      Użytkownik
      • Postów: 45

      z tą zębatką to założe tylko o 1z większą.

    • #169266
      reqq
      Użytkownik
      • Postów: 45

      Ale czemu on teraz jedzie wolniej niż na serii ?

    • #169275
      Toshek
      Użytkownik
      • Postów: 19

      reqq, mam ten sam problem. w piatek ide wymienic dysze tylko nie mam pojecia jaki rozmiar. pod 72cm3 ?

    • #169277
      reqq
      Użytkownik
      • Postów: 45

      Załóż o 5 większą od orginalnej jaką masz w gaźniku tam bedzie jej rozmiar napisany i taka powinna wystarczyć.U mnie to ja niewiem albo obrotomierz zaniża obroty bo on jak jade te 70km/h to już ryczy i chyba zmienie zębatke na 15 a ty jaką masz zębatke na przodzie?

    • #169279
      reqq
      Użytkownik
      • Postów: 45

      i jaki ty masz v max ?

    • #169280
      Toshek
      Użytkownik
      • Postów: 19

      na seri 70-75 a teraz spadl do 60-65 a powinien zapierdalac… kupie 80 i 85 i metodą prób i błedów, tyle że ja jeszcze na dotarciu go mam bo cylek wymienilem przedwczoraj.

    • #169287
      reqq
      Użytkownik
      • Postów: 45

      to jak zmienisz tą dysze to daj znać jak ci on idzie.

    • #169315
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 398

      Na dotarciu sprawdzałeś v-max?, ciekawe ile razy jechałeś te 65-70km/h. docierasz do 500-600km a potem możesz kombinować;)
      *
      Ja dosłownie może dwa razy miałem 70-80km/h na 110/125 i teraz ładnie leci, dysza raczej nic dużo nieda
      *
      Zębatka coś daje;), sprawdź może kompresje jak będziesz miał okazje lub może ci się sprzęgło rozregulowuje i ciągle łapie na wysokich obrotach (bo spotkałem się z czymś takim, sprawdzić nie zaszkodzi;) )

    • #169326
      reqq
      Użytkownik
      • Postów: 45

      Sprzęgło jest dobrze wyregulowane kompresje sprawdzałem palcem i jest dobra zajrze jeszcze raz do zaworów bo wtedy to ich ustawiałem na oko a teraz już ustawie szczelinomierzem a jak to nic nie da to tylko zębatka większa.

Wyświetlanie 22 odpowiedzi wątku
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button