Tuning 4t do poprawy

Witam więc tak mam chiniola 4t kupiłem go z cylindrem 72cc po za tym wszystko seria, jechał 75 km/h. Zatarłem go i postanowiłem się pobawić i zmieniłem cylinder na 100cc 52mm tłok PowerForce, głowica z większymi zaworami w pakiecie tej samej firmy, agresywny wałek rozrządu z okrągłymi krzywkami by dłużej otwierało zawory, gaźnik 125/150 24mm, filtr stożkowy, wariator stage6 sport pro, rolki od 4,5 do 8,5 grama zakładałem różne i różnicy nie ma za bardzo, sprzęgło malossi, sprężyna niebieska 1000, świeca NGK miałem też irydową , nowa cewka pomarańczowa niby lepsza ale ja wiem wydech taki sam jak akrapovic za 200 zł. I w końcu o to chodzi że skuter bardzo ładnie przyspiesza ale vmax 80 a powinien spokojnie jechać więcej przed modernizacją 75 a po 80. Oczywiście zmieniałem rolki i sprężyny centralne ale to nic nie dawało i pytanie do was co może być nie tak? Pasek na wariatorze wchodzi lekko ponad jego tak że jest git.

wiesz… chińskie 125 co mają około 9KM jada 80-85km/max. wiec bez zmiany przełozeń przy tych 100cm bym sie nie spodziewał

Sprawdzałem przełożenie to mam 11:1 czy da się jeszcze zmienić np. 8:1? Cylek powinien dać rade. Moduł mam odblokowany silnik 139qmb.

na 8:1 bedzie wolniejszy
i ja ci pisze ile jeżdzą seryjne 125. a ty masz 100 i to krzesane z 50. nie spodziewaj sie cudów

Czyli już nic z niego nie wycisnę?

Mam podobną sytuację, też 100cm w 139QMB,gaźnik od 125-150, moduł,cewkę itp.
I też max 80km/h. Ale mam na to pomysł, napiszę co wyjdzie , czekam na graty.

I jak masz te graty?

Słuchajcie sprawa jest taka dzisiaj wyciągnąłem licznikowe 95-97 km/h. Sprawa tyczy się tego że tym cięższe rolki tym większy vmax a u mnie jest inaczej do wariatora stage6 pro sport dostałem rolki 6,5 grama i takie założyłem 80km/h kupiłem 7g założyłem potem 8,5g to samo a w końcu założyłem 4,5 gram i zapiera… Ale mam takie pytanie cylinder dojechany 800 km i spróbowałem go na max i przy jeździe 97km/h po 3 minutach nagle buuuu… Jakbym gaz puścił i spuściłem z manetki i odrazu przyspieszyłem na manetce i wracał silnik spowrotem odrazu do obrotów czego to może być przyczyną? Wszystko co mam to napisałem na samej górze.

Oj kolego no tak to się wariatora nie reguluję :smiley: Zapraszam do lektury https://docplayer.pl/33063608-Poradnik-racing-planet-uklad-przeniesienia-napedu-w-skuterze.html

Ja mam 125 i najszybciej jak jechałem to 97,3km/h (licznik rowerowy), teraz wynosi ok. 85-92km/h.