Trudne początki :) Zakup Skuterka

Witam Wszystkich forumowiczów to mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość.!
Z racji drożejącego paliwa oraz coraz większych kosztów dojazdów do pracy (w jedną stronę 30km) zdecydowałem się na zakup jakiegoś skutera. Jestem całkowicie zielony w tym temacie (moja wiedza skończyła się na etapie motorynki Rometowskiej jakieś 17 lat temu) :) i dlatego proszę Was o pomoc. Potrzebuję informacji jaki skuter wybrać by spalanie było niskie oraz jego koszty eksploatacji były niewielkie, a i przy okazji żeby się w miarę wygodnie jechało no i dojazd nie trwał 8 godzin). Dodam od razu że moja waga to 110kg z hakiem oraz wzrost 185cm. Myślałem o jakimś Romecie gdyż to chyba nie jest zła marka biorąc pod uwagę dotychczasowe jej doświadczenia no i wsparłbym polskiego producenta. Kwota jaką dysponuję nie jest ogromna bo zaledwie 2000 zł. Jeżeli będzie potrzeba mogę dołożyć kilka groszy. Do tego chciałbym się jeszcze dowiedzieć jak sprawują się chińskie produkty bo podejrzewam że jak wszystko w zależności od ceny. Dodam że nie musi to być jakaś luks torpeda w grę wchodzi nawet używany sprzęt ale przy wyborze takiego na co muszę zwrócić szczególną uwagę? Dziękuję z góry za zainteresowanie

Jeżeli ma mało palić to 4-suw (2 -2,5 l/100 km). Za 2000,00 zł to tylko nowy chińczyk. Używany markowy w tej cenie może być gorszy od nowego chińczyk (chociaż nie koniecznie tego za 2000,00 zł). Romet teraz to też chińczyk i nie ma dużo wspólnego ze starym Rometem. Przejdź się po salonach i "dosiądź" maszynę - sprawdź jak się siedzi, itp. Wtedy będziesz wiedział jaką wielkością skutera się kierować. Ale wydaje mi się że potrzebujesz coś większego... Co do jakości chińskich produktów poczytaj moje własne doświadczenia:
http://www.skuterowo.com/?s=cyclone&x=0&y=0