Torq blizzard 50 - sprzęgło

Oglądasz 8 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #649741 Odpowiedz
      Ghoster
      Participant
      • Postów: 5

      Witam,

      Mój znajomy kupił w sklepie motorower Torq Blizzard 50. Jego historia zaczęła się od odpalenia przy zakupie, silnik po chwili zdechł i już nie chciał odpalić ponownie. Po tygodniu oczekiwania silnik wciąż nie odpala. Dzisiaj motorower przyjechał sprawny (Niby coś z świecą zapłonową było nie tak) lecz pojawił się inny problem, otóż po uruchomieniu silnika (przy wciśniętym sprzęgle) i popuszczeniu sprzęgła na maksa, motorower ledwo rusza a całkowite puszczenie sprzęgła nie gasi silnika.

      Co może być przyczyną takiej pracy sprzęgła? czy to normalne?
      Proszę o pomoc.

      Pozdrawiam
      Gh0ster

      • This topic was modified 2 years, 4 months temu by Ghoster.
      • This topic was modified 2 years, 4 months temu by Ghoster.
    • #649746 Odpowiedz
      Rider
      Participant
      • Postów: 391

      Jeśli puścisz sprzęgło gwałtownie tzw , strzał ze sprzęgła to zgaśnie . Chociaż jak masz stacyjkę to gasi się kluczykiem . Odnośnie jazdy na samym sprzęgle… tak to też normalne. Po prostu po wrzuceniu jedynki i puszczeniu sprzęgła załączasz napęd i maszyna pomału jedzie ( bo masz małe obroty, jak dasz gazu to obroty się zwiększają więc jedziesz szybciej – proste ) 🙂

      • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 2 years, 4 months temu przez Rider.
      Gerard Furmanek
      • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 2 years, 4 months temu przez Rider.
      REKLAMA

      Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

      Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.

    • #649751 Odpowiedz
      Ghoster
      Participant
      • Postów: 5

      Dzięki za odpowiedź.

      Pytanie czy efekt ślizgającego się sprzęgła też jest normalny?

      Pozdrawiam
      Gh0ster

    • #649766 Odpowiedz
      Rider
      Participant
      • Postów: 391

      Ślizgające się sprzęgło nie jest normalne. To już usterka , którą trzeba naprawić 🙂

      Gerard Furmanek
    • #649768 Odpowiedz
      Michalk001
      Participant
      • Postów: 1 646

      Sprawdź czy puszczona dźwignia sprzęgła ma jakikolwiek luz. Jeżeli go nie ma to trzeba popuścić linkę na regulacji do momentu aż na końcu dźwigni sprzęgła będzie około 1cm luzu.

      Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
    • #649821 Odpowiedz
      Ghoster
      Participant
      • Postów: 5

      Kurcze, w nowym motorowerze sprzęgło do wymiany? Ręce opadają. Spróbuję sprawdzić w piątek osobiście co tam się dzieje.

      Dzięki
      Pozdrawiam

    • #649831 Odpowiedz
      Michalk001
      Participant
      • Postów: 1 646

      Zapewne nie do wymiany, tylko w sklepie byli tak wspaniali „mechanicy” że nie zrobili przeglądu zerowego i nic nie wyregulowali.

      Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
    • #649880 Odpowiedz
      Ghoster
      Participant
      • Postów: 5

      W instrukcji są tabelki przeglądów gwarancyjnych, i jest zaznaczone że był zrobiony przegląd zerowy. Ale wiadomo jak to w dzisiejszych czasach bywa, napiszą że zrobili a nie zrobili 🙁

    • #649931 Odpowiedz
      Ghoster
      Participant
      • Postów: 5

      Witam. Po oględzinach motoroweru przyjrzałem się pracy sprzęgła. Przy szybkim puszczeniu silnik gaśnie, przy lekkim popuszczaniu motorower zaczyna się kulać i po chwili silnik gaśnie.
      Po lewej stronie są dwie zaślepki z uszczelką, jedna jest od góry a druga na środku – a w srodku jest zębatka i łańcuch.
      Czy w komorze w której znajduje się zębatka i łańcuch powinien pływać olej czy powinno być sucho?

      Druga sprawa, nie widzę jak rozwiązali smarowanie skrzyni biegów, w instrukcji brak informacji na ten temat. Z mojej obserwacji wydaje mi się że smarowanie skrzyni jest tym samym olejem cl smarowanie silnika.

      Trzecia sprawa biegi, jedynka bez problemu 2, 3, 4 bez problemu. Ale redukcja z 2 na jałowy lub z 1 na jałowy jest problematyczna, nie zawsze wskoczy jałowy. Czy to problem regulacji linki sprzęgła? Sprawdzałem dźwignie sprzęgła jest luz około 1 cm.

      Proszę o pomoc 🙂
      Pozdrawiam
      Gh0ster

Oglądasz 8 odpowiedzi wątku
Odpowiedz na: Torq blizzard 50 - sprzęgło
Twoje dane:




Back to top button