Torq blizzard 50 – sprzęgło

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motorowery Torq blizzard 50 – sprzęgło

Ten temat zawiera 8 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Ghoster Ghoster 11 miesiące, 1 tygodni temu.

Oglądasz 9 postów - 1 przez 9 (z 9 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #649741
    Zdjęcie profilowe Ghoster
    Ghoster
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Witam,

    Mój znajomy kupił w sklepie motorower Torq Blizzard 50. Jego historia zaczęła się od odpalenia przy zakupie, silnik po chwili zdechł i już nie chciał odpalić ponownie. Po tygodniu oczekiwania silnik wciąż nie odpala. Dzisiaj motorower przyjechał sprawny (Niby coś z świecą zapłonową było nie tak) lecz pojawił się inny problem, otóż po uruchomieniu silnika (przy wciśniętym sprzęgle) i popuszczeniu sprzęgła na maksa, motorower ledwo rusza a całkowite puszczenie sprzęgła nie gasi silnika.

    Co może być przyczyną takiej pracy sprzęgła? czy to normalne?
    Proszę o pomoc.

    Pozdrawiam
    Gh0ster

    • Ten temat został zmodyfikowany11 miesiące, 2 tygodnie temu przezZdjęcie profilowe Ghoster Ghoster.
    • Ten temat został zmodyfikowany11 miesiące, 2 tygodnie temu przezZdjęcie profilowe Ghoster Ghoster.
    #649746
    Zdjęcie profilowe Rider
    Rider
    Użytkownik
    • Postów: 391

    Jeśli puścisz sprzęgło gwałtownie tzw , strzał ze sprzęgła to zgaśnie . Chociaż jak masz stacyjkę to gasi się kluczykiem . Odnośnie jazdy na samym sprzęgle… tak to też normalne. Po prostu po wrzuceniu jedynki i puszczeniu sprzęgła załączasz napęd i maszyna pomału jedzie ( bo masz małe obroty, jak dasz gazu to obroty się zwiększają więc jedziesz szybciej – proste ) 🙂

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 11 miesiące, 2 tygodnie temu przez Zdjęcie profilowe Rider Rider.
    Gerard Furmanek
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 11 miesiące, 2 tygodnie temu przez Zdjęcie profilowe Rider Rider.
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #649751
    Zdjęcie profilowe Ghoster
    Ghoster
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Dzięki za odpowiedź.

    Pytanie czy efekt ślizgającego się sprzęgła też jest normalny?

    Pozdrawiam
    Gh0ster

    #649766
    Zdjęcie profilowe Rider
    Rider
    Użytkownik
    • Postów: 391

    Ślizgające się sprzęgło nie jest normalne. To już usterka , którą trzeba naprawić 🙂

    Gerard Furmanek
    #649768
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    Sprawdź czy puszczona dźwignia sprzęgła ma jakikolwiek luz. Jeżeli go nie ma to trzeba popuścić linkę na regulacji do momentu aż na końcu dźwigni sprzęgła będzie około 1cm luzu.

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #649821
    Zdjęcie profilowe Ghoster
    Ghoster
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Kurcze, w nowym motorowerze sprzęgło do wymiany? Ręce opadają. Spróbuję sprawdzić w piątek osobiście co tam się dzieje.

    Dzięki
    Pozdrawiam

    #649831
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    Zapewne nie do wymiany, tylko w sklepie byli tak wspaniali „mechanicy” że nie zrobili przeglądu zerowego i nic nie wyregulowali.

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
    #649880
    Zdjęcie profilowe Ghoster
    Ghoster
    Użytkownik
    • Postów: 5

    W instrukcji są tabelki przeglądów gwarancyjnych, i jest zaznaczone że był zrobiony przegląd zerowy. Ale wiadomo jak to w dzisiejszych czasach bywa, napiszą że zrobili a nie zrobili 🙁

    #649931
    Zdjęcie profilowe Ghoster
    Ghoster
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Witam. Po oględzinach motoroweru przyjrzałem się pracy sprzęgła. Przy szybkim puszczeniu silnik gaśnie, przy lekkim popuszczaniu motorower zaczyna się kulać i po chwili silnik gaśnie.
    Po lewej stronie są dwie zaślepki z uszczelką, jedna jest od góry a druga na środku – a w srodku jest zębatka i łańcuch.
    Czy w komorze w której znajduje się zębatka i łańcuch powinien pływać olej czy powinno być sucho?

    Druga sprawa, nie widzę jak rozwiązali smarowanie skrzyni biegów, w instrukcji brak informacji na ten temat. Z mojej obserwacji wydaje mi się że smarowanie skrzyni jest tym samym olejem cl smarowanie silnika.

    Trzecia sprawa biegi, jedynka bez problemu 2, 3, 4 bez problemu. Ale redukcja z 2 na jałowy lub z 1 na jałowy jest problematyczna, nie zawsze wskoczy jałowy. Czy to problem regulacji linki sprzęgła? Sprawdzałem dźwignie sprzęgła jest luz około 1 cm.

    Proszę o pomoc 🙂
    Pozdrawiam
    Gh0ster

Oglądasz 9 postów - 1 przez 9 (z 9 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie