Toros Fresco - problem

Witam,
Jestem posiadaczem skutera Toros Fresco 4t 2013 rocznik.
Skuter typowy chinol ma 8 tyś przebiegu. Jest po wymianie sprzęgła , paska rolek . Wachacz też się posypał (wymieni)ony , pogrywa paska ( dekiel ) ułamany przy kopajce( naprawiony).
Aktualnie walczę z problemami:
1.Skuter wchodzi raz na wysokie raz na niskie obroty.Jest po regulacji zaworów i gaźnika nic nie pomogło . Czy łapie lewe powietrze przy gaźniku albo pod cylkiem?
2.Czasem skuter dostaje spory rezonans i się cały telepie ( przy wyższych obrotach mocnej)

Zastanawiam się czy pobieżnie naprawic usterki i opylic go czy włożyc trochę gotówki i usprawnic. Jeżeli mam wkładac kasę to chciałbym wymienic cylinder na większy oczywiście.
Mój budżet oscyluje w granicach 500-600 zł nie liczymy robocizny.

Co należałoby kupic ?
1.Cylinder
2.Gaźnik ( lub dysze)
3.Głowicę
4.Wałek rozrządu
5.Wałek napędowy?

Jaka jest wytrzymałośc takich Tuningów ile tyś km można przejechac zanim nie padnie silnik.Bo inwestycja 600 zł na jeden max dwa sezony mi nie leży.
Proszę i poradę i opinie co należy kupic jakiej marki ( cylinder naraku czy airsal czy inny )

Zanim zabierzesz się za jakikolwiek tuning, to warto by zlikwidować problem z obrotami i wibracjami. Co do pierwszego, to podejrzewam, że masz gdzieś nieszczelność i silnik zaciąga lewe powietrze. Na pewno musisz dobrze zrewidować stan gaźnika i króćca. Gdybyś miał uszkodzoną uszczelkę cylindra, to występowałby problem z odpalaniem. Ewentualnie masz problem z instalacją elektryczną przez co jest okresowo nierówna iskra. Co do wibracji, to ten element jest najważniejszy. Albo bije Ci jakiś element napędu (wariator, sprzęgło) albo poszły łożyska wału i to właśnie on telepie. Możliwe też, że jakiś element mocowania silnika jest niedokręcony i ma luz. Cokolwiek to jest należy jak najszybciej zlikwidować przyczynę, zanim silnik nie rozleci się na amen w pacierzu a Ty wylądujesz na wizytacji oddziału szpitalnego.
Co do samego tuningu, to wszystko zależy od tego, co chcesz osiągnąć. Za 600,- możesz kupić niezły cylinder i wariator, lub sam cylinder klasy premium. Możesz także bazować na chińskich częściach, tyle że odpowiednio większych. Sam cylinder z tłokiem 80cc to koszt ok 90,- a już powinien zapewnić Ci wyczuwalną różnicę. Chińskich części kupisz zdecydowanie więcej za te pieniądze, ale z ich jakości oraz wytrzymałości nie ma co porównywać do markowych. Oczywiście wszystko zależy jak dbasz. Jednemu na chińskich częściach maszynka wytrzyma 30k km a innemu na markowych ledwie 5k km.

Zastanawiam się nad opcją:
1.http://allegro.pl/cylinder-80-cm-glowica-wal-modul-mcn-gy6-skuter-4t-i5166801632.html+ wariator ,gaźnik Co polecacie jeszcze.

Opcja 2:http://allegro.pl/cylinder-kit-airsal-sport-gy6-4t-80-i5230045889.html
http://allegro.pl/tuningowy-wariator-naraku-4t-vapor-quest-wilga-i5337235946.html + jeden dwa dodatkowe gadzety