Toros Fresco – problem

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Toros Fresco – problem

Ten temat zawiera 2 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe agresst1 agresst1 4 lata, 3 miesiące temu.

Oglądasz 3 posty - 1 przez 3 (z 3 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #190937
    Zdjęcie profilowe agresst1
    agresst1
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Witam,
    Jestem posiadaczem skutera Toros Fresco 4t 2013 rocznik.
    Skuter typowy chinol ma 8 tyś przebiegu. Jest po wymianie sprzęgła , paska rolek . Wachacz też się posypał (wymieni)ony , pogrywa paska ( dekiel ) ułamany przy kopajce( naprawiony).
    Aktualnie walczę z problemami:
    1.Skuter wchodzi raz na wysokie raz na niskie obroty.Jest po regulacji zaworów i gaźnika nic nie pomogło . Czy łapie lewe powietrze przy gaźniku albo pod cylkiem?
    2.Czasem skuter dostaje spory rezonans i się cały telepie ( przy wyższych obrotach mocnej)

    Zastanawiam się czy pobieżnie naprawic usterki i opylic go czy włożyc trochę gotówki i usprawnic. Jeżeli mam wkładac kasę to chciałbym wymienic cylinder na większy oczywiście.
    Mój budżet oscyluje w granicach 500-600 zł nie liczymy robocizny.

    Co należałoby kupic ?
    1.Cylinder
    2.Gaźnik ( lub dysze)
    3.Głowicę
    4.Wałek rozrządu
    5.Wałek napędowy?

    Jaka jest wytrzymałośc takich Tuningów ile tyś km można przejechac zanim nie padnie silnik.Bo inwestycja 600 zł na jeden max dwa sezony mi nie leży.
    Proszę i poradę i opinie co należy kupic jakiej marki ( cylinder naraku czy airsal czy inny )

    #190954
    Zdjęcie profilowe Deep_Nothingness
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • Postów: 538

    Zanim zabierzesz się za jakikolwiek tuning, to warto by zlikwidować problem z obrotami i wibracjami. Co do pierwszego, to podejrzewam, że masz gdzieś nieszczelność i silnik zaciąga lewe powietrze. Na pewno musisz dobrze zrewidować stan gaźnika i króćca. Gdybyś miał uszkodzoną uszczelkę cylindra, to występowałby problem z odpalaniem. Ewentualnie masz problem z instalacją elektryczną przez co jest okresowo nierówna iskra. Co do wibracji, to ten element jest najważniejszy. Albo bije Ci jakiś element napędu (wariator, sprzęgło) albo poszły łożyska wału i to właśnie on telepie. Możliwe też, że jakiś element mocowania silnika jest niedokręcony i ma luz. Cokolwiek to jest należy jak najszybciej zlikwidować przyczynę, zanim silnik nie rozleci się na amen w pacierzu a Ty wylądujesz na wizytacji oddziału szpitalnego.
    Co do samego tuningu, to wszystko zależy od tego, co chcesz osiągnąć. Za 600,- możesz kupić niezły cylinder i wariator, lub sam cylinder klasy premium. Możesz także bazować na chińskich częściach, tyle że odpowiednio większych. Sam cylinder z tłokiem 80cc to koszt ok 90,- a już powinien zapewnić Ci wyczuwalną różnicę. Chińskich części kupisz zdecydowanie więcej za te pieniądze, ale z ich jakości oraz wytrzymałości nie ma co porównywać do markowych. Oczywiście wszystko zależy jak dbasz. Jednemu na chińskich częściach maszynka wytrzyma 30k km a innemu na markowych ledwie 5k km.

    Było, ale się zmyło:
    Zipp Quantum RS
    Toros F16
    Keeway Hurricane
    Obecnie lata:
    Romet K125
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Przetestuj wymarzony motocykl na TRIUMPH MOTORCYCLES FESTIVAL 2019

    Atrakcje Triumph Motorcycle Festival 2019:

    • 19 i 20.09.2019 – Motowycieczki (cena: 299 zł)
    • 21.09.2019 – Triumph Motorcycle Festival:
      • jazdy testowe Triumph
      • grill
      • 20% rabatu na odzież
    #191017
    Zdjęcie profilowe agresst1
    agresst1
    Użytkownik
    • Postów: 2
Oglądasz 3 posty - 1 przez 3 (z 3 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie