Toros Fresco 4T- jaka świeca?

Witam, potrzebuje pomocy w doborze najlepszej świecy.

Obecnie według instrukcji jest C7HSA.
Jaką lepszą świece mogę tam zastosować?

to bardzo dobra świeca NGK. Nie ma po co lepszej.

Więc zastosuj NGK C7HSA. Po co szukać innych rozwiazań skoro to już masz podane?

Słyszałem o tuningu świecą irydową czy coś takiego, nie znam się na świecach, więc jak to jest?

Istnieje możliwość lepszego "startu" oraz minimalnie "przyśpieszenia" jakąś świecą tuningową? Skoro mam wymieniać to wole wydać raz a dobrze.

nie, nie istnieje. Jeżeli masz sprawną świece to inną możesz najwyżej popsuć a jak wsadzisz inną dobrą to będzie tak samo.
Świeca ma byc sprawna i ma mieć dobrą przerwę. Wszystko na temat świecy.

To jak to:

http://bux-baner.cba.pl/wp-content/plugins/downloads-manager/upload/osiagi_vol8.pdf

(link nie klikalny - należy skopiować i wkleić do adresu przeglądarki)

Pytanie nr 9 strona 13

ma się do prawdy?

sranie w banie ?
Jakbym zobaczył wykres z hamowni silnika z nową świecą firmy X i zrobiony 5 minut potem wykres z hamowni z nową świecą Y i byłby przyrost mocy (zakładając w oby przypadkach właściwe dobranie świecy i zalecaną przerwę na niej) to bym uwierzył.

A w takie subiektywne odczucia typu
- wyraźna poprawa osiągów
- lepiej sie zbiera
- lepiej idzie...itd
to sobie można między bajki włożyć.

Już widziałem testy świec Brisk, magnetyzerów, Eco Auto, Eco Booster, e-turbo i ostatnio reklamę tłumika co daje 50% przyrostu mocy. Czytałem bzdury o świecach wieloelektrodowych gdzie podobno są 2 albo i 3 iskry na raz (bzdura jak sie masz) albo o świecach wręcz zapalających plazme lub niemal antymaterie przy elektrodach.
Znam gości co założyli stożki i LEPIEJ SIE ZBIERAŁO ażnie pojechali na hamownie gdzie sie okazało że ze 130KM serii zrobiło sie 122KM tylko moc nadchodziła NAGLE przy wyższych obrotach (a seria ciągneła równo od dołu). Wiec większy hałas, kopnięcie w plecy którego przedtem nie było + czynnik psychologiczny i było LEPIEJ IDZIE.
I wielkie rozczarowanie na hamowni.

Okazało sie że np briski sie kruszą w wysilonych silnikach, ich ciepłota rzadko odpowiada deklarowanej. A najlepsze nawet do 700konnych silników turbo są dobrze dobrane NGK lub Denso za 12 zł i odpowiednio dobra cewka.
Ty nie masz doładowanego 1,5bar silnika i 200KM z litra pojemności wiec sie nie masz co napinać. Możesz sobie dla poprawy humoru następną świece kupić irydową.
jest nawet szansa że od czujesz poprawę. Jeżeli tylko twoja obecna świeca będzie dostatecznie zużyta to nowa bedzie po prostu nowa +czynnik psychologiczny i będziesz czuł cuda.

Dzięki Ci Wielkie :)

Bez Twoich wypowiedzi pewnie wydałbym kasę w błoto, tuż znajomość jakości/działania dokładnego świec mi obca. Dzięki.

A skoro o świecach mowa, co z regeneracją świec z przepalaniem ich? Podobno działa ale czy może zaszkodzić?

koniec świecy można rozgrzać w celu usunięcia nagaru.
Wysoka temperatura powoduje samoczyszczanie sie/odpadanie nagaru. Ale jak przesadzisz to spalisz izolator i jest po ptakach

Nowa świeca musi być jeszcze wygrzana w odpowiedni sposób. Ja robię tak, że wkręcam wieczorem nowa świecę do silnika i idę do domu. Rano przychodzę, zapalam, nagrzewam chwilę i jadę do roboty bez przerwy 15 km. Broń Boże nie wolno silnika na nowej świecy zapalać i gasić nie zagrzanego.

@Wombat, bardzo poprawiłeś mi humor :D