Toros F16 "zipp" Mały a jednak wielki.

Witam chciałbym opisać swojego chinola Który jest nie zwykle dobry i nie zawodny, Mianowicie kupiłem go w markecie Carrefour za 1500zł i to była najlepsza inwestycja ;)

Skuter bardzo dobrze docierałem według opisu w katalogu z tego modelu lecz nie zamulałem go i za każdym kolejnym przejechaniu stu km sprawdzałem Jego V-max. Po zrobienia 1500km stwierdziłem ze chodzi jak igła.
V-max wynosił 70km/h licznikowych, lecz gdy zawsze dobijam do tej prędkości skuter na sekundę muli jak by paliwa nie dostał po czym momentalnie dostaje więcej obrotów i prędkość wzrasta do 75km/h.

Pobawiłem się troszkę nim i założyłem na tylną felgę 10\" oponę 3,50-10. Przy filtrze powietrza na tej grubej rurce była taka zaślepka \"korek\" Wyjąłem ją i teraz za filtrem powietrza jest taka dziurka 1cm , skuter dostawał więcej powietrza co przyczyniło sie ze nie muliło go już tak często, i przy ruszaniu dostał zrywności , na nowej oponie wcale nie rozpędzał się wolniej a właśnie szybciej jego V-max dobił do Powyżej <80km/h Na liczniku Ma okrągłe 80 a wskazówka przy moim teście przekroczyła 80 i zeszła niżej niż lampeczka kierunkowskazu czyli na oko 95km/h.
chciałem jednak sprawdzić rzeczywistą prędkość skuterka więc wziąłem nawigacje i sprytnie zamocowałem do kierownicy ;)
I co się okazało gdy miałem 80 licznikowych na nawigacji wskazywało 72km/h,Wiec przy 95 licznikowych przypuszczam ze predkosc zeczywista była 82km/h Ale jeszcze to sprawdze.
Wiec byłem strasznie zadowolony, Czytałem na różnych forach i każdy kto pisał o F16 to ich V-max wynosił 75, mój skuterek o niebo lepiej chodzi. Przyspieszenie jest naprawdę spore jak na 50ccm i to standardowym chińskim, Po większym dopływie powietrza silnik pięknie pracuje Tłumniczek Pyrczy jak powinien ;) Silnik nie wyje nic nie zgrzyta normalnie igła ;)

I tak przeglądam forum i nw co by w Nim można jeszcze tanio powymieniać aby było jeszcze lepiej lecz aby konstrukcja wytrzymała wszytko :P

Filmik ten jest z 3 miesięcy kiedy skuter jeszcze nie był w pełni swoich sił ale wrzucam:
http://www.youtube.com/watch?v=6URhb8jSWc4&feature=youtu.be

Co w nim siedzi:
Silnik Jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem
Pojemność 50 ccm
Moc maksymalna 3KM
Akumulator 12V/7Ah
Podwozie Rama z rury stalowej
Zawieszanie przednie Widelec teleskopowy
Zawieszanie tylne Pojedynczy element resorująco-tłumiący
Hamulec przedni Bębnowy mechaniczny
Hamulec tylny Bębnowy mechaniczny
Opona przednia 3,00-10
Opona tylna 3,50-10
Pojemność zbiornika paliwa 5l
Masa własna pojazdu 83 kg

Jestem tu aby wgłębić się w temat podpowiedzcie mi co najlepiej wymienić ale szczegółowo dokładnie model części który będzie na pewno pasować do F16.

Mam tez pytanie :
-Czy wymiana modułu coś Pomoże?

http://www.toros.pl/gfx/produkty/skutery/f16.jpg

Krzysiek Mł... napisał:

więc wziewałem nawigacje

To jeszcze opisz krótko jak się wziewa nawigację?
To jakiś rodzaj inhalatora? :)

Młody, wypadasz tutaj bardzo słabo i psujesz mi renomę, dorośnij wreszcie. :D

*Szczał w dziesiątkę* , to teraz w budzie też oszczędzają nawet na sanitariatach. :D

Bardzo słaby jesteś w szkole i to tutaj jednak wyraźnie widać. :P

HAh sorki za błąd nie zauważyłem xD Później rozwinę temat napisze pełną specyfikacje i dodam zdjęcia xD

Krzysiek Mł... napisał:

I co się okazało gdy miałem 90 licznikowych na nawigacji wskazywało 82km/h

A w tej bajce były też smoki ?

Smogi chyba, bo z tą prędkością to musiał nie zły smog puszczać :)

To akurat bardzo możliwe, mój miał licznikowe 98 km/h a oszukiwał tylko o 6 km/h - licznik elektroniczny.

Wiecie przecież że z 49 cc w 4t w przekładni 13/1 skuter nie może jechać więcej niż 70 km/h realne. Prędkość większa niż 70/75 km/h jest nie możliwa do osiągnięcia ze względów konstrukcyjnych . aby osiągnąć około 80 km/h trzeba mieć przynajmniej 6-8 KM. Seryjna "50" może osiągnąć max 70 km/h i nie ma możliwości na większe prędkości...

Chińczycy to mądrzy ludzie są. Wsadzają do 50-tek silniki fotonowe i dystansują konkurencję :):):)

Z tego chińczyka można bardzo duzo wyciągnąć Niedługo Wrzucę jakieś zdjęcia i filmiki które pokazują co to cudo potrafi ;) Bo widzę ze macie podzielone zdania co do prawdziwości mojej wypowiedzi xD

degename napisał:

To akurat bardzo możliwe, mój miał licznikowe 98 km/h a oszukiwał tylko o 6 km/h - licznik elektroniczny.

Proszę Cię... Ile masz lat by w to wierzyć ? Nie piszcie kłamstw że 50 w 4t tyle jadą... Jedziecie max 70.

Krzysiek Mł... napisał:

Z tego chińczyka można bardzo duzo wyciągnąć Niedługo Wrzucę jakieś zdjęcia i filmiki które pokazują co to cudo potrafi ;) Bo widzę ze macie podzielone zdania co do prawdziwości mojej wypowiedzi xD

Ej a może jeszcze masz przyśpieszenie do 80 w 3 sek ?

sylwek62 Przestań sobie jaja robić Po co wgl sie tu wypowiadasz jak nic mądrego do powiedzenia z twojej strony nie można usłyszeć.. Idz hejtowac gdzie indziej..

Krzysiek ludzie tu mają f16 i każdy wie jakie to ma osiągi na serii...

I z tego powodu jestem na forum Ponieważ gdzie nie czytam to strasznie wolne te f16 lecz mój Nie jest taki wolny.
I z nudów tu jestem, chciałbym dowiedziec sie jak mozna by poprawic jeszcze bardziej jego osiągi.
To pytanie kieruje do tych co mają F16 ja jestem praktycznie zielony w tych sprawach to pierwszy skuter i taka zabawa, Moze ktoś by napisał:
-co warto wymienić?
-co dokupić do niego?

sylwek62 napisał:

degename napisał:
To akurat bardzo możliwe, mój miał licznikowe 98 km/h a oszukiwał tylko o 6 km/h - licznik elektroniczny.

Proszę Cię... Ile masz lat by w to wierzyć ? Nie piszcie kłamstw że 50 w 4t tyle jadą... Jedziecie max 70.

Eh, przy dobrej regulacji napędu, (całkowite zamknięcie wariatora przypada na ok 8400 rpm), dobrze zrobionym dolocie (skrócony i szczelny łącznik filtra powietrza z gaźnikiem, poprawne doprowadzanie powietrza do obudowy filtra), dobry moduł i świeca na ustawiona na 0,85 mm gwarantują dużo lepszą pracę silnika a co za tym idzie prędkość maksymalną.

Prędkość jaką tutaj podałem osiągnąłem na prostej drodze jadąc za tirem w jego "cieniu". Jadąc po normalnych drogach na 3/4 manetki osiągałem ok 75 - 80 km/h, sytuacja poprawiła się gdy wymieniono mi cylinder na 72 cm3 firmy WM Motor. Mój Romet miał przekładnię 11/1.

degename napisał:

sylwek62 napisał:

degename napisał:
To akurat bardzo możliwe, mój miał licznikowe 98 km/h a oszukiwał tylko o 6 km/h - licznik elektroniczny.

Proszę Cię... Ile masz lat by w to wierzyć ? Nie piszcie kłamstw że 50 w 4t tyle jadą... Jedziecie max 70.

Eh, przy dobrej regulacji napędu, (całkowite zamknięcie wariatora przypada na ok 8400 rpm), dobrze zrobionym dolocie (skrócony i szczelny łącznik filtra powietrza z gaźnikiem, poprawne doprowadzanie powietrza do obudowy filtra), dobry moduł i świeca na ustawiona na 0,85 mm gwarantują dużo lepszą pracę silnika a co za tym idzie prędkość maksymalną.
Prędkość jaką tutaj podałem osiągnąłem na prostej drodze jadąc za tirem w jego "cieniu". Jadąc po normalnych drogach na 3/4 manetki osiągałem ok 75 - 80 km/h, sytuacja poprawiła się gdy wymieniono mi cylinder na 72 cm3 firmy WM Motor. Mój Romet miał przekładnię 11/1.

Te 75 km/h z górki to Ci jeszcze uwierzę na 50cc ale nie 90 człowieku to tylko skuter w dodatku z najsłabszym silnikiem... w 4t

Krzysiek Mł... napisał:

sylwek62 Przestań sobie jaja robić Po co wgl sie tu wypowiadasz jak nic mądrego do powiedzenia z twojej strony nie można usłyszeć.. Idz hejtowac gdzie indziej..

Po pierwsze nie robię sobie jaj a po drugie jak możesz osądzać czy piszę coś głupiego czy mądrego skoro sam sądzisz że jedziesz 50cc w 4t 82 km/h ? Pomyśl bo mało wiesz a wypowiadasz się jakbyś był ekspertem. Po to jest forum żeby wymieniać poglądy więc nikt mi tego nie zabroni...

Zaraz wrzucę filmik który ma już 3 miesiące Skuter nie był jeszcze w pełni swoich sił.
Jest taka zależność gdy miałem 80 licznikowych to na nawigacji było 72km/h a gdy biłem prędkość to licznikowych było 95 na oko Nie miałem wtedy dokładnej prędkości realnej wiec z tolerancją 8km/h to prędkość realną miałem ok.82km/h

I masz racje jestem zielony w tych tematach ale nie lubię takich bezsensownych wypowiedzi, chce się czegoś dowiedzieć na forum a nie gatka o tym samym..

Widać nie wiesz co potrafi dobre 4T skoro takie rzeczy piszesz. Ja Ci nic nie muszę udowadniać, piszę jak jest, czasy mocnych 4T mijają, niedługo większość skuterów będzie miała silniki 4T bo jednak już powstał już 3 markowy silnik 4T (liczę nowe jednostki po 2000 roku nie bazujące na 139qmb) i myślę że to się rozwinie zwłaszcza że 4V będzie ładniej pracować od kilku kanałowego 2T.