Toros F16 - za dużo pali ?

Witam. Mam mały problem. Skuter przejechał 140 km na pełnym baku a tankowałem przy 1 kilometrze czyli zaraz po zakupie. Miał niby palić 2,5/100 km ale po tych 140 nie chciał zapalić i musiałem przelać paliwo z kosiarki. Czy to możliwe żeby spalił 5,5 l w ciągu 140 km ??

jeżeli jeździsz na manetce odkręconej do oporu to taki stan rzecz to normal. zacznij jeździć na 3/4 manetki to od razu zobaczysz różnice w spalaniu, natomiast prędkość pozostanie nie zmienna

Dacho009 napisał:

jeżeli jeździsz na manetce odkręconej do oporu to taki stan rzecz to normal. zacznij jeździć na 3/4 manetki to od razu zobaczysz różnice w spalaniu, natomiast prędkość pozostanie nie zmienna

Ja go docieram więc staram się nie jeździć z manetką do oporu. Ale on chyba i tak za dużo pali. Ok 4l/100 km to nie za dużo??

No właśnie skuter na dotarciu potrafi spalać trochę więcej np o 0.5l więcej czasem ta granica może sięgnąć nawet 1 litra. Postaram się Ci to objaśnić, jeżeli skuter spala w tej chwili 4l to po dotarciu spali 3.0 - do 3,5l. Spalanie podawane przez producentów często różni się od rzeczywistości (tak więc raczej nie licz na realne 2,5l. Mój F-act też miał palić 3l/100km a pali ponad 4.
Wniosek:
Spalanie na dotarciu + zaniżone spalanie przez producenta = ok 1 litr więcej paliwa na 100km. ;)

Jeśli to nowy sprzęt to trzeba dobrze wyregulować gaźnik i zobaczyć na którym ząbku jest iglica. Dodam jeszcze że w trakcie docierania spalanie jest większe jednak że 4L/100 km to trochę sporo ale myślę że dobra regulacja powinna rozwiązać problem.

a no tak gaźnik Ci wyregulują na pierwszym przeglądzie, po regulacji spalanie także powinno nieznacznie zmaleć.

Pojadę na pierwszy przegląd po 300 km. Czyli to pomoże tak?