Toros F16 - problem z odpalaniem.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #162621
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • Postów: 538

    Witam!

    Od pewnego czasu borykam się z problemem w odpalaniu mojej kosiarki na zimnym silniku. Zanim, skierujecie mnie do przeszukania forum lub wujka Google, to od razu napiszę, że od kilku dni przeczesuję internet w poszukiwaniu odpowiedzi i jak na razie z mizernym efektem. Ale do rzeczy. Zgodnie z tytułem, moją maszyną jest Toros F16 (4T), przebieg niecałe 5200 km. Problem objawia się w praktycznej niemożliwości odpalenia pojazdu ze startera. W przypadku kopki, muszę przytrzymać gaz, tak do połowy i dopiero załapuje. Gdy skuterek jest ciepły, to generalnie odpala od kopa. Generalnie, bo i wtedy zdarza mu się mieć fochy. Z pewnością nie jest to problem z kompresją, gdyż tydzień temu wymieniłem mu cylinder wraz z tłokiem, a problem występuję nadal. Dla ułatwienia wypiszę to, czego już się dowiedziałem i sprawdziłem:

    – filtry – sprawdzone, powietrza regularnie czyszczony
    – świeca – wymieniona jakiś miesiąc temu, jest iskra
    – zawory – sprawdzone, są ok
    – rozrząd – sprawdzony, jest ok
    – gaźnik – wyregulowany, zresztą w ramach testu próbowałem odpalać zarówno na ubogiej jak i bogatej mieszance, bez efektu
    – ssanie – chwilę po odpaleniu, słychać, jak silnik dostaję obrotów, po od minucie może dwóch obroty spadają do jałowych, nie gaśnie, czyli działa
    – akumulator- sprawdzany na automatycznym prostowniku, pełen, nie ładuję
    – oleje – wymieniane regularnie, silnikowy trzy dni temu (Bel-Ray 10W40)

    Gdy skuter zostanie odpalony, to chodzi już normalnie, nie gaśnie, nie szarpie. Silnik ładnie ciągnie, po puszczeniu manetki gazu, czuć, jak hamuję silnikiem. Próbowałem odpalać z zatkanym filtrem powietrza, nie łapię, czyli nie ma nieszczelności.
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    #162631
    luka24
    Użytkownik
    • Postów: 48

    Sprawdzałeś czy zawory nie przepuszczają?

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #162645
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • Postów: 538

    Owszem, sprawdzałem. Wszystko suchutkie, nic nie leci.

    #162652
    Kristop
    Uczestnik
    • Postów: 1 164

    Hmm, może kiepskie połączenie z masą? Wiem że może to i niema wiele wspólnego, ale z chinolkiem wszystko może się dziać:)

    #162694
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • Postów: 538

    Właśnie sprawdziłem masę. Wszystko wydaje się być ok. Kiedyś miałem problem z masą przy Zippie Quantumie RS, w wyniku czego ciągle paliło mi moduły, nawet podczas jazdy. Tutaj, jak już maszyna jest odpalona, to chodzi jak z nówka z fabryki.

    #162808
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • Postów: 538

    Dzisiaj zauważyłem pewną ciekawostkę. Mianowicie, kiedy ruszę kopką (bez zapłonu) tak, ze dwa razy, to skuter odpala mi normalnie z CDI za pierwszym razem.
    Czyżby gaźnik się zapowietrzał?
    A może paliwo cofa się z gaźnika?

    #162810
    Im_Jurek
    Użytkownik
    • Postów: 484

    Raczej gaźnik może być nieszczelny , albo też przewody paliwowe ciulowe – wczoraj to przerabiałem na własnym przykładzie – dałem bardzo nieładne, bardzo grube i do tego porządne przewody z gatesa i zaraz lepiej odpala, na chińskich mi się zapowietrzał , bo te sobie najnormalniej w świecie, jak przystało na plastik stwardniały i nie dolegały do filtra dobrze.

    Polecam uformować końce przewodów na ciepło – dolegają z 2 x lepiej .

    #163019
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • Postów: 538

    Problem rozwiązany. Winowajcą okazał się rozrusznik, który dokonał swojego żywota (zatarte szczotki, luzy na łożyskach). Wymieniłem na nowy i śmiga. Dziękuje, za wszystkie podpowiedzi.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button