Toros f16 i chłodzenie cieczą?

Tak jak w temacie. Napaliłem się na wstawienie w moim torosie f16 chłodzenia cieczą. Tak, aby skuter na sezon nie przegrzewał się podczas długich wypraw.

Czy istnieje taka technicznie możliwość? Co należało by wymienić, dokupić, i jaki byłby koszt materiałów, jak bym sam to robił, i jaki koszt jak bym oddał do ASO?

Zapomnij. Nie warto. Chyba nawet nie ma do qmb cylka i glowicy LC.

A myślałeś gdzie zmieściłbyś chłodnicę ?
Zawsze mógłbym pobawić się w zmianę silnika na taki z chłodzenie cieczą , ale czy warto? Osobiście uważam że powietrze wystarcza w takim silniczku.

w takim razie co polecacie wymienić aby skuterek w upałach się nie przegrzewał, oraz ogólnie miał lepsze chodzenie.

Muszę koniecznie poprawić mu chłodzenie, gdyż w zeszłe wakacje w moim starym skucie pamiętam, że jak pojechałem do sklepu to skuter tak się pocił, że 40km/h leciał, i nic więcej. Wracając lepiej nie było, tak więc w moim nowym nabytku chce od razu mu dać lepsze życie na start :D

Zmienic silnik na LC :) albo daj dodatkowy wentylator

Mi ktoś polecał sportowy wiatrak i chwytak powietrza , jeszcze nie montowaliśmy ale podobno skuteczne.

masz pomysły gdzie można dać dodatkowy wentylator

Nie dodatkowy , ale wymieniasz ten co masz, podobno układ łopatek jest inny i lepsza wentylacja :)

czy taki wentylator http://moto.allegro.pl/sportowy-wentylator-magneta-naraku-skutery-4t-zolt-i2938702859.html będzie bardziej obniżał temperaturę, czy to taki zwykły wentylator chiński ładnie pomalowany?

Wyciągający gorące powietrze np. Albo bawic sie z pweude-lc czyli dać miedziane rurki między żeberka i do tego chlodnice z pompką. Choć nie wiem czy jest sens takiego kombinowania.

znalazłem jeszcze taki chwytak powietrza http://moto.allegro.pl/chwytak-powietrza-uniwersalny-skutery-ac-kolory-i2941365768.html
czy ten chwytak jest mocowany na czarną pokrywę od wentylatora, czy trzeba tą pokrywę zdjąć? W oryginalnej obudowie wentylatora jest kratka, która zabezpiecza przed muchami, kamieniami. Czy jeżeli trzeba będzie zdjąć zakładając ten chwytak starą czarną obudowę, to jak myślicie mogą być potem problemy np. z wpadającymi kamieniami do wentylatora?

Ja coś takiego mam : http://www.shop.mieloch.pl/wentylator-pradnicy-revo,pGRUPA0332.bhtml
ale nie montowałem jeszcze , a chwytak ktoś na forum oferował że robi za 4-5 dyszek fajny.
Zawsze możesz sobie siatkę naciągnąć na nowy chwytak.

Przeróbka na LC w takim sprzęcie jest całkowicie nie opłacalna pozatym nie widzę za bardzo sensu bawienie się w polepszanie chłodzenia bo prawda jest taka że w innych krajach skutery pracują w cięższych warunkach gdzie panują upały a nikt się nie martwi o silnik tylko manetka cały czas opór i prawda jest taka że te silniczki dają radę. Osobiście od czasu jak mam skuter a miałem już kilka dłuższych przejażdżek w upały 35 stopniowe i nie było problemu aby mój 139QMB się przegrzewał ale jeśli naprawdę chcesz coś z tym zrobić to myślę że chwytak powietrza i ew. nowy wentylator poprawi chłodzenie.

ja nie zauwarzyłem żeby mój 4T kiedy kolwiek się przegrzał też zawszę jeżdżę pełnym gazem i nic nie jest ,u ciebie izdebski12 pewnie było coś nie tak z gaźnikiem skoro ci się skuter osłabiał ;)

nie, to było ewidentne przegrzewanie. Skuter słabo się rozpędzał, mulił do 40km/h, a upał był wtedy chyba 35*C. Jak go postawiłem w chłodnym garażu to już po 3 godzinach objawów nie było, przedtem stał na dworze i chyba się nagrzewał.
Doszedłem do wniosku, że na razie zakupie ten wentylator http://moto.allegro.pl/sportowy-wentylator-magneta-naraku-skutery-4t-czer-i2906096851.html i zobaczymy jakie będą efekty na wiosnę. Jak będzie się coś grzało to kupie mu chwytak powietrza.
Myślę, że dobrą decyzją jest założenie mu teraz tego wentylatora, gdyż na wiosnę jak będzie ciepło to wyjadę nim, i pierwsze km po zimie będą docierały skuterek, gdyż na razie jego przebieg to 30 km.
Tak więc, chyba ten wentylator będzie lepiej chłodził silnik na dotarciu.

a jaki miałeś przebieg wtedy ? bo u mnie do 3000km tłumik w upały był taki gorący że aż śmierdziało spalonym plastikiem,przy 5000km tłumik robił się gorący ale tylko w okół niego było zniekształcone powietrze , a po 10k mogłem robić trasy po 100km we 2 osoby na full manecie i nie grzał się wcale bo mogłem tłumika dotknąć. myślę że im bardziej przepracowany silnik tym tarcia są mniejsze i mniej ciepła wytwarza się podczas jego pracy.

Mulić i tak będzie i nie ma się co oszukiwać , tutaj głównie chodzi o powietrze które dostaje się do gaźnika. Tak samo jest w autach , dlatego niektórzy producenci stosują doloty od przodu auta żeby jak najzimniejsze wpadało.Jeśli liczysz że wiele się zmieni po chłodzeniu o będziesz zawiedziony.

Panowie, to może z gaźnika puścić rurą pod nadwozie i zrobić filtr powietrza "gdzieś" w przodzie np. przy lampce postojowej?

Nie przejdzie bo nie masz turbiny a gaźnik sam sobie nie naciągnie od tak powietrza po tylu załamaniach

A chłodnice do Gy6 idzie założyć bez żadnego problemu, tyle że olejową