TOROS F16 braki mocy

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #154178
    Jerzy Olszyczka
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Witam wszystkich użytkowników tego forum.
    Po krótce opiszę problem z jakim się męczę od dłuższego już czasu.
    Pacjent: TOROS F16.
    Z zapalaniem nie ma najmniejszego problemu czy zimny czy ciepły. Głóną bolączką jest brak mocy lub ściślej skuterek chciałby jechać szybciej, ale jakby coś go blokowało. Dotyczy to głównie jazdy pod górkę.Zauważyłem, że jest niewiele lepiej gdy jest mróz. Dużo gorzej gdy jest chlapa lub pada.Wówczas pod górkę to 15 km/h. Z góry bez oporów leci 60 a nawet 80 km/h.Zgodnie z Waszymi poradami które przeczytałem przeczyściłem gaźnik, wyregulowałem mieszankę ponieważ świeca była czarna,teraz już tylko lekko okopcona, przeczyszczony wężyk od odpowietrzenia klawiatury ponieważ w nim była niewielka ilość masła. Zawory wyregulowane. Jest minimalnie lepiej lecz nie idealnie. Macie jakiś pomysł na rozwiązanie tego problemu. Przebieg to 3500 km. Pozdrawiam

    #154179
    pEuGeOcIK
    Użytkownik
    • Postów: 264

    Blokady zdjete?

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #154181
    Caldir
    Użytkownik
    • Postów: 98

    zmień filterek od powietrza bo od wilgoci lubieją gnić
    rozbierz napęd morze sprzęgło albo pasek się ślizga a morze zauważyłeś obudowa jest bardzo gorąca po podjeździe pod górke

    #154199
    Jerzy Olszyczka
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Caldir napisał:

    zmień filterek od powietrza bo od wilgoci lubieją gnić
    rozbierz napęd morze sprzęgło albo pasek się ślizga a morze zauważyłeś obudowa jest bardzo gorąca po podjeździe pod górke

    blokada zdjęta.Rozłączony kabel chyba fioletowy(śmiga szybciej niż przed rozpięciem)
    Obudowa rzeczywiście chyba jest dużo bardziej gorąca. Nie sprawdzałem ręcznie ale da się to wyczuć(gorące powietrze).Co to oznacza?
    Wcześniej po odkręceniu manetki rwał do przodu a teraz tak jakby chciał i nie chciał zarazem.

    #154201
    Kristop
    Uczestnik
    • Postów: 1 164

    Jak mokro i jest gorzej, to wina kabla WN/cewki/świecy.

    #154207
    martin1996a
    Użytkownik
    • Postów: 546

    Pracowałem przy f16 sprawdz czy nie dostaje lewego powietrza, wina świecy złą ciepłota kup C7HSA najlepsze, i sprawdz filtr powietrza w tym moim co go naprawiałem to była świeca do wymiany

    #154261
    Jerzy Olszyczka
    Użytkownik
    • Postów: 7

    martin1996a napisał:

    Pracowałem przy f16 sprawdz czy nie dostaje lewego powietrza, wina świecy złą ciepłota kup C7HSA najlepsze, i sprawdz filtr powietrza w tym moim co go naprawiałem to była świeca do wymiany

    Dzisiaj doszła jeszcze jedna ważna informacja, którą przeoczyłem. Otóż jak skuter jest zimny to ma zryw, jak tylko się zagrzeje to 15 km/h pod górkę. Świece wymieniałem na NGK ponieważ fabrycznie jest jakaś innacz.Filtr powietrza rozebrany i złożony. Którędy ewentualnie może zasysać lewe powietrze? Króciec na gaźnik jest dobrze dokręcony. Przeczytałem też o ewentualnym braku oleju.Jedni piszą o elektronicznej dyszy inni o pompce oleju i wyłamanych zębach. Może tu leży przyczyna. Jak regulowałem zawory po zdjęciu dekla było dość sucho lecz skuter całą noc stał.Olej mógł zejść. Jak sprawdzić czy pompka pompuje olej?Co z tą dyszą czy w Torosie jest takowa?
    Oto link do artykułu chociaż to nie TOROS:
    http://www.skuterypolnoc.ubf.pl/forum/viewthread.php?forum_id=12&thread_id=1724&rowstart=20

    #154264
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    odpal silnik i odkręć bagnet od oleju jeśli olej będzie się wylewał to znaczy że pompa jest w porządku

    #154268
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 398

    Sprawdzałeś w jakim stanie są rolki wariatora?

    #154323
    Jerzy Olszyczka
    Użytkownik
    • Postów: 7

    serafinq napisał:

    Sprawdzałeś w jakim stanie są rolki wariatora?

    jeszcze nie sprawdzałem rolek. Olej i rolki może uda się sprawdzić jutro. Dzięki za sugestie.Poinformuję Was jak tylko zaglądnę.

    #154362
    Jerzy Olszyczka
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Po wykręceniu bagnetu olej nie tryska, ale poziom oleju podnosi się po dodaniu gazu.

    #154364
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    to dziwne , powinno bulgotać aż będzie kipiało dosłownie , nawet na postoju u mnie tak było na ciepłym silniku i 3/4 oleju w misce . ciśnienie jest za niskie myślę że to wina pompki oleju(nieciekawie) nie powiem ci na 100% niech wypowiedzą sie inni

    #154791
    Jerzy Olszyczka
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Witam,
    nowe objawy.
    Na wszelki wypadek wymieniłem olej w silniku. Skuter po starcie jedzie ok(nie ma szału ale jedzie) po około 1km nagle zwalnia jakby mu przyczepiono gumę z tyłu oraz zmienia się głos silnika(tak jakby dostał wody-burczy). Czyściłem też gaźnik i nic.Do rolek wariatora nie mogę się dostać ponieważ nie poradziłem sobie z nakrętką. Gdyby puchł tłok to na postoju musiałby zgasnąć(tak na logikę), przy zatrzymaniu się na światłach, a on zatrzymuje się- wolne obroty normalne, start normalny, a za chwilę znowu brak mocy. Z góry rozpędza się gorzej ale jedzie. Co na to fachowcy, czekam na ewentualne sugestie. (może to cewka,może trzeba kupić już nowy cylinder,jak u Was wygląda sprawa oleju-czy po odkręceniu bagnetu rzyga olej?). To jest gorsze niż wróżenie z fusów 🙂

    #154803
    Herosses
    Użytkownik
    • Postów: 115

    Żeby sprawdzić czy dochodzi olej,możesz spróbować odkręcić pokrywę zaworów i odpalić na parę sekund bez niej skuter.Jeśli olej będzie się wylewał,to raczej pompa oleju będzie sprawna.Tylko nie wiem jak tam z dojściem do pokrywy zaworów w tym skuterze.

    #154825
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    Pewnie ten super cylinder jest przytarty, lub tłok. Zdejmij głowicę i zobacz w jakim stanie jest cylinder, tłok. Jak nie miał smarowania to czeka Cię remoncik, oraz rozpołowienie silnika na pół w celu wymiany min. pompy oleju.

    #154845
    kuba90876
    Użytkownik
    • Postów: 1 103

    Izdebski. Do wymiany pompy oleju nie trzeba rozpoławiać całego silnika. wystarczy tylko ściągnąć pierwszy karter, i już mamy dostęp do pompy. Co do autora wątku. Jeżeli możesz to zmierz kompresję w cylindrze.

    #154929
    Jerzy Olszyczka
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Witam,
    przyszedł czas na eksperymenty.
    Zdjęcie pokrywy zaworów zapalenie skutera -olej leci (pompa działa)
    Kompresję zmierzę jak tylko dorwę przyrząd do pomiaru. Wyjaśnijcie mi jedno. Śruba do regulacji składu mieszanki-wykręcanie powoduje większą ilość powietrza(tak sądzę) czy jego zmniejszenie. Z porad skorzystałem wkręciłem ją do końca i wykręciłem odpowiednio 2 obroty potem trzy, ale nie zmieniło to koloru świecy-dalej czarna.Co z tym zrobić?W dalszym ciągu początek jazdy spoko następnie żenada(łączyć to można z dwoma sprawami-ssaniem i puchnięciem tłoka lecz niekoniecznie bo na wolnych powinien gasnąć).

    #155135
    patryk199951
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Witam
    Mam problem ze skuterem 4t kingway coliber.Mam go 2 lata i nie było większych problemów.Jednak ostatnio kiedy wyjechałm skuter jechał bardzo powoli nagle szarpnelo nim i sie rozpedził.Tak samo było po kazdym zawróceniu,ale im dłuzej to trwało tym bardziej tracił na mocy az w koncu po kolejnym zawróceniu zgasł i nie chciał odpalic prosze o pomoc

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button