Toros F16 bez mocy

Witam,
walczę z moim skuterkiem. Po zapaleniu ma wolne obroty. Na nóżkach wkręca się na obroty, ale jak chcę jechać to sobie pyrka i tyle. Świeca wykręcona jest mokra, czyli ewidentnie go zalewa. Jak odepchnę się, a jest z górki to popyrka, wkręci się na obroty i można jechać. Ruszenie ze skrzyżowania jest nie możliwe. Gaźnik wyczyszczony, wyregulowany, zawory ustawione, świeca wymieniona,filterek paliwa-nowy.Kompresji nie mam czym sprawdzić, ale kręcenie magnetem sprawia dość duży opór(wiem, że to nie metoda ale zawsze jakaś). Może coś z zapłonem-jak sprawdzić? Proszę o sugestie co ewentualnie zrobić, aby skuterek odzyskał to co stracił.
pozdrawiam

Gaźnik wyczyszczony, wyregulowany
jak by był wyregulowany to by sie nie zalewał.[daj mu więcej powietrza]
Może coś z zapłonem-jak sprawdzić?
Nie to noc z zapłonem bo by nie odpalał i sie na stopkach nie wkręcał.

Sprawdziłem jedną rzecz, przy zdjętym wentylatorze i odkręconą śrubą mocującą masę nie wkręca się na obroty tylko pyrka i kopci (zalewana świeca). Wkręcałem śrubę wolnych obrotów i wykręcałem, ale bez zmian. Jak wrócę z pracy to skręcę wszystko razem i zobaczę czy wolne obroty wróciły i czy wkręca się na nóżkach. Ruszając magnetem powinien być mocny opór przy wkręconej świecy czy można ręką kręcić dość swobodnie?

To kwestia tego ile kto ma siły,ma stawiać opór ale w miarę swobodnie musi się dać kręcić ręką,jak wrócisz z pracy spróbuj czy objawy ustąpią po zdjęciu filtra powietrza i czy ssanie jest sprawne.

Cześć,
ssanie jest sprawne.Grzeje się i wodzik wychodzi. Po zdjęciu dolotu filtra powietrza z gaźnika chodzi dużo głośniej lecz na nóżkach wkręca się na obroty idealnie. Jak tylko zdejmę go aby jechać znów zaczyna pyrkać i nie ma mocy. Ewidentnie przy obciążeniu traci moc.

Jak dla mnie to słaba kompresja jeżeli jest to silnik 4T zobacz ustawienia zaworów, jeżeli będzie za mały luz bądź za duży, daj odpowiedni czyli 0.05 / 0.1. A i jeszcze jedno czy kopci ( jeżeli to 4T )

4T. Luz na zaworach 0,05/0,05. Trochę kopci, zwłaszcza jak pyrka czyli wtedy kiedy nie chce się wkręcić na obroty. Jeżeli miałbym robić coś z cylindrem to co kupić (zestaw cylinder,tłok,pierścienie) czy tylko (np. pierścienie)?Ewentualnie czy coś jeszcze?

Luz masz nieodpowiedni na zaworach, a to że kopci mogą to być pierścienie już zjechane albo uszczelniacze zaworów, to że nie ma mocy może być też spowodowane wypalonymi zaworami.Ja pierw bym wymienił zawory i uszczelniacze zawory dobre kosztuja 30zł (oba) a takie średnij klasy około 18-20zł ( oba) a uszczelniacze po złotówce jakoś, ale i odrazu i pierścienie koszt ich różnie średniej klasy jakies 15zł a dobrej jakos 25-30zł. Nie kupowałbym noweg tłoka ani cylindra chyba, że byłby mocno pościerany.
Zapytam jeszcze jaki przebieg?

A i jak mówisz, że świeca mokra ale jest ona w benzynie czy w oleju???

Przepraszam, ale walczę ze skuterem. Przebieg 13kkm. Świeca w benzynie.

Ja bym wymienił zawory,uszczelniacze zaworów i pierścienie i będzie śmigać o czywiście przy tym i uszczelkę pod głowicą i cylindrem :)
Tak jezszcze zapytam robi Pan to sam czy komuś oddaje do remontu???

Robię to sam. W sklepie doradzili mi, że gdybym chciał kupować zawory i uszczelniacze to nie warto się w to bawić ponieważ dotarcie zaworów do gniazd aby były szczelne to nie lada zabawa. Zasugerowali zakup 80 cm3 w komplecie. Wiem, że to koszt i to spory ale co o tym sądzisz?
Pierścienie dzisiaj zakupiłem, robię test na szczelność zaworów i zobaczymy bo jak będą trzymać to po co je zmieniać.

Dotarcie zaworów jest to bardzo prosta sprawa! Masz tu film, w którym jest wszystko dobrze opisane jak odtrzeć, chyba że nie bedą przepuszczać te zawory to nie kupuj tak to, załóż pierścienie i powiedz jak chodzi. Najlepiej jak byś nagrał i wrzucił na yt np to by łatwiej mi było stwierdzić co dokładnie jest. Sam pierw z 50 na 80 sobie zrobilem to 80 szczerze mówiąc mocne jak na chine a potem zrobilem 110 a to juz inna sprawa:P Myślę, żebyś lepiej został przy 50ccm bo jak zrobisz 80ccm to będzie sie coraz i wiecej rzeczy sypać
https://www.youtube.com/watch?v=Eu1ajd61v_M

A w sklepie zawsze będą tak doradzać, żeby oni jak najwięcej zarobili.A zasugerował 80ccm bo np nie chce to zejść i szukają ''frajera''Takie moje zdanie :P

włożyłem do cylindra pierścienie zdjęte z tłoka to luz na zamku ponad 0,35mm. Z lektury internetu wynika, że powinien być nie większy niż 0,2mm. Nowe pierścienie to 0,15mm. Jutro będę to składał. Trochę się boję ustawienia rozrządu, lae sądzę, że poradzę. Dzięki za podpowiedzi. Dam znać co i jak.

To dobre pierścienie, będzie jeździć.Jak nie wiesz jak z rozrządem to nie bierz sie bez żadnej informacji,pomocy bo źle ustawisz i tłok z zaworami pójdą na randkę. Popatrz sobie na YT jak to robić bo naprawdę uwierz możesz jeszcze bardziej popierdzielić sprawę.

Pierścienie założone, tłok w cylindrze.Nie mogę dokończyć składania ponieważ okazało się że zawór wydechowy przepuszcza. Jutro mam nadzieję kupić zawory. Na forach sugerują, aby kupić taiwańskie sprężyny które są twardsze i lepiej dociskają zawór do gniazda. Spróbuję wymienić na razie zawory i uszczelniacze i poskładać w całość.

Przerabiałem temat docierania zaworów i twardszych sprężyn. Nawet jak kupisz nowy zawór i dotrzesz, to i tak będzie przepuszczać po wlaniu benzyny ekstrakcyjnej. Przepuszczanie = mniejsza kompresja = mniejsza moc. Możesz dać podkładkę więcej pod sprężynkę, lecz efekt nie będzie tak dobry jak na lepszych sprężynkach Kymco.
Co do sprężynek oficjalnie nie istnieją twardsze do tego typu silników. Nie oficjalnie - Oryginalne sprężyny Kymco stosowane w agility 4T są dużo twardsze, 1 mm wyższe, oraz dobrze zahartowane. Jak bym ja jeszcze się bawił przy tym silniku kupił bym ORYGINALNĄ UŻYWANĄ sprawną głowicę od Agility 4T za psie pieniądze (60-100 zł), i miał spokój. Ta głowica jest nie zniszczalna, niestety nowa kosztuje 700-800 zł :(

Pamiętaj, że toros f16 posiada silnik o oznaczeniach JJ1P39QMB - niestety nie jest to samo co 139QMB, i różni się min. długością zaworów, jak również ilością zębów na pompe oleju. Jeżeli zdecydujesz się kupić głowicę od Agility to bierz głowicę + klawiatura. Taki zestaw będzie działał długo i bez awaryjnie. Natomiast SLS możesz zaślepić.

pamiętaj że twardsze sprężyny to lepszy docisk zaworu do gniazda, jego szybka reakcja (można wyżej zakręcić) ale też większa siła tarcia na krzywkach - a wiec ich szybsze zużycie.

Dlatego zaproponowałem mu oryginalny zestaw z agility - tam są seryjnie twarde, zahartowane sprężyny, z dużo lepszych materiałów zrobione zawory, jak również klawiatura z popychaczami. Ludzie takie używane głowice z rozbitków sprzedają za ok. 60 zł bo się na tym nie znają, a prawda jest taka, że taka głowica bez remontu przejeżdża min. 40 000 km.

Wombat - trochę inne pytanie - Natknąłem się w innym temacie na hasło rzucone przez Ciebie zamykamy, przy czym rzeczywiście wątek był zamknięty. Czyżbyś miał jakiegoś moderatora na tym forum?