Toros F 16 – problem + tuning

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #124896
    Iskra
    Użytkownik
    • 1
    • 2Postów:

    Siema. Otóż mam mały problem z Torosem F16. Fabrycznie nic nie zmieniane, nie zdejmowane blokady – leci licznikowe 80 (jeśli jest z górki). Ostatnio regulowałem obroty, ale one nic nie dają.

    Mój problem:
    Otóż skuter od 0-15 km/h muli, jakby chciał a nie mógł. Wszystko jest fabryczne. Poza tym ma dosyć słabe przyspieszenie. Co można zrobić, żeby to poprawić? Mam zamiar kupić sportowe rolki wariatora, tylko nie wiem jaki wziąć ciężar.
    Jeśli ktoś ma dobrą propozycję, zapraszam do pisania i instruowania. Chętnie wyslucham porad.

    Dodam, że chcę tak stuningować, żeby nie stracił gwarancji. Skuter ma około 2 tysięcy kilometrów na liczniku.

    #124901
    Iskra
    Użytkownik
    • 1
    • 2Postów:

    Czy zdjęcie tulei dystansowej z wariatora spowoduje jakieś niepożądane efekty?

    #125568
    norbix61
    Użytkownik
    • 4
    • 5Postów:

    Pieprz te gwarancje, zdejmij blokady( chociaż wątpię, że masz je założone, skoro leci 80), myślę, że poprawić może coś nowe sprzęgło i wariator + rolki 5,5g. Firmy są tak postrzelone, że za zmianę rolek mogą nie przyjąć Ci gwarancji, bo stwierdzą, iż to one spowodowały awarię, bo skuter nie był przystosowany do większych prędkości(przykładowo mówię) jak fabryczne. Jak wszędzie próbuje się oszukać i zarobić na wszystkim. Dodatkowo te skuterki rzadko się psują, a jeśli już to poważnym problemem jest tylko zepsuty cylinder – co jest NAPRAWDĘ MAŁO PRAWDOPODOBNE, a przecież zawsze można za 50-100 zł wyszlifować u mechanika, jeśli się przykładowo zatrze i śmigamy dalej. Gwarancja to strata pieniędzy, bo na przeglądach gwarancyjnych płacimy po 100-200 zł. – a Przykładowo, za nowy cylinder zapłacimy ok. 100 zł.. i to 72ccm. Więc po co ? Możesz wymienić moduł zapłonu, to on blokuje obroty, tak, aby skuter nie wkręcał się na za duże.
    Podsumowując, jeśli chcesz zyskać lepszy start, wymień sprzęgło, moduł zapłonu i ew. sprężynę na sprzęgle. Jeśli dodatkowo chcesz podwyższyć osiągi włóż do wariatora większe rolki, nie przesadzając, od 5 do 6,5g. Przy tym układzie możesz też wymienić dyszę główną gaźnika na troszeczkę większą, np. 85 z gwintem M4 🙂

    #125578
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    norbix61 czytając co napisałeś to szczerze? Guzik się znasz o tym chinolu. Bez urazy.

    A więc tak:

    Jest to najgorszy chiński skuter jakiego można kupić nowego. Wszystko w nim się psuje. Wszystko!

    Co do tego twojego tuningu:
    Producent tej zacnej marki pomylił się i fabrycznie w skuterze jest montowana dysza M4 85, która jest za duża na seryjny filtr powietrza, i na seryjny setup. Skuter bardzo dużo pali – ponad 3,3 Litrów na setkę przy tej dyszy. Muli ci 0 – 15 bo go po prostu zalewa. Proponuje Ci wymienić dyszę główną z 85 M4 na 80 M4, oraz wyregulować gaźnik – przy tej dyszy setup na regulacje jest następujący: Wkręcamy do końca śrubkę regulacyjną mieszankę paliwo-powietrzną, i wykręcamy o 1,75 obrotu. Wolne obroty muszą być tak ustawione aby światło słabiej świeciło niż przy wyższych obrotach.
    Jedyną blokadą w tych skuterach jest kabelek – możesz go zobaczyć na moim filmie na YouTube \\\”Blokady toros f16\\\”.

    Tak jak już wspomniałem skuter jest bardzo awaryjny, i dużo wy pisać co ja już wymieniłem w nim, bo zajęło by to kilkanaście linijek.

    A i dodam, że zakupiłem sportowy wariator + sprężynę centralną sprzęgła sportową firmy WM Motor, w zestawie za 120 zł, i skuter ma bardzo fajne przyśpieszenie.

    Spalanie z jazdą 70km/h to 2,5-2,7L/100KM

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button