Toros El Loco, zmiana cylindra.

Witam! Jest to mój pierwszy post :P Posiadam Torosa El Loco ze zdjętymi blokadami po dotarciu i chciałbym trochę poprawić osiągi. Myślałem o założeniu cylindra 60ccm, dokładnie takiego : http://allegro.pl/skuter-4t-gy6-139qmb-cylinder-tlok-kpl-60cm3-i3967565466.html Jak myślicie, czy po zmianie cylindra odczuję wzrost mocy? Czy ten cylinder się nada? Więcej części nie chcę wymieniać a większy cylek nie wchodzi w grę, nie chcę przeciążać silnika i wymieniać dodatkowych części. Zależy mi tylko na wzroście przyśpieszenia. Skuter ma przejechane 1670 km

Odświerzam

Wzrost mocy odczujesz choć średni jak dla mnie nie opłaca się zakładać tak małych cylindrów lepiej od razu 80 i bedzie ok wzrost mocy znaczny no ale skoro chcesz to powiem tak :
wzrost mocy napewno odczujesz choć nie za duży
Cylinder chiński więc musisz uważać przy docieraniu
po dotarciu bedzie git ;)

Dzięki :) Jestem całkiem lekki i ten 4-suw nie zamula tak bardzo, ale w mieście przyda się lepsze przyśpieszenie. Nie chcę żadnych 80ccm, chcę zachować jego piękne spalanie i nie wymieniać nic więcej prócz cylindra ;)

Jak wstawisz cylinder 72cm3 (47mm) to zaraz pójdą łożyska na wałku rozrządu, po jakimś czasie łożyska na wale, wariator szybciutko się skończy, seryjny pasek to już będzie kwestia kilkuset km. Spalanie będzie wynosiło do 3,5L/100KM, przy optymalnej jeździe to będzie 3L/100KM

Sporo daje taki 72 cm3? te łożyska drogie są? Nie wiem czy się opłaca, bo przy 60 ccm odczuje wzrost mocy a silnik po dupie dużo bardziej nie dostanie

Jak będziesz lał dobry olej, i dobrze go rozgrzewał przed jazdą to nic się z walem nie stanie. Ja mam malossi multivara wariator i cylinder airsal 80cc i seryjny wał. Zrobiłem na tym zestawie 5,5tys km. Ostatnio sprawdzałem wał 0 luzów. Wszystko w porządku. A co do paska to przy wymianie cylindera kupiłem pasek za 20zł i jest do tej pory dobry. Ale i tak musze zmienic na lepszy dla sw spokoju. Trzeba dobrze rozgrzewać skuter przed jazdą i lać dobry olej. Ale pasek sobie wymienić odrazu jak założysz cylinder. I nie kupuj chinskich cylindrów za 50zł z allegro bo to szajs. Lepiej dołożyc, Kupić dobry model, Niż potem dokładać do napraw, Bo potem cena tych napraw wyjdzie Cie tyle co bys sobie juz kupil markowy cylinder typu Airsal, Naraku.

Ja natomiast mogę powiedzieć, że łożyska na pierwszym wałku rozrządu poszły przy 8 tys. km. Teraz mam 10 tys. i znowu wałek rozrządu do wymiany. Łożyska na wale były ok, ale czytając opinie innych użytkowników z innych stron internetowych wynika, że w seryjnym wale łożyska przy 72cm3 padają najczęściej przy 15 tys. km - 20 tys. km. Dla świętego spokoju zmieniłem wał na taki za ponad 3 stówy. Seryjny wariator ma już spore rowki, seryjny pasek poszedł przy 2 tys. km jeszcze na cylindrze 50cm3! sic!
Po drugie co ma "rozgrzewanie" skutera do zajebistej jakości np. łożysk wałku rozrządu, czy wariatora?
Jak jest temperatura powyżej 5-10*C to wsiadasz, odpalasz i jedziesz. W międzyczasie się ssanie wyłącza.

A kupowałeś głowice do tego zestawu? Czy zostałeś seryjną z wałkiem rozrządu itp?

Seryjną. A co to ma do rzeczy? W następnym tygodniu będę wkładał wałek rozrządu Teca, oraz głowice naraku. Wałek z wiadomych przyczyn, głowicę - podejrzewam, że seryjna głowica ma nieszczelne zawory, po drugie ma wyrobione gwinty, po trzecie chce zrobić cały silnik "góra" w firmach naraku, motoforce, tec.

Ja bym brał: http://allegro.pl/glowica-cylinder-80cc-4t-skuter-moretti-tajwan-hit-i3982082192.html
http://allegro.pl/tuning-sportowy-wariator-4t-romet-keeway-zipp-i3960238356.html
http://allegro.pl/pasek-napedowy-788-skutery-2t-4t-yarox-zipp-romet-i3997396185.html
Do tego dysz +5-10 większa
Mój kolega śmiga na tych częściach już 4 tysiące i nic mu się nie dzieje. Ma el loco na kołach 12.

kargulec12 napisał:

Ja bym brał: http://allegro.pl/glowica-cylinder-80cc-4t-skuter-moretti-tajwan-hit-i3982082192.html
http://allegro.pl/tuning-sportowy-wariator-4t-romet-keeway-zipp-i3960238356.html
http://allegro.pl/pasek-napedowy-788-skutery-2t-4t-yarox-zipp-romet-i3997396185.html
Do tego dysz +5-10 większa
Mój kolega śmiga na tych częściach już 4 tysiące i nic mu się nie dzieje. Ma el loco na kołach 12.

Nie ma to jak polecać najbardziej gówniane części... brawo :)

kargulec12 napisał:

Ja bym brał: http://allegro.pl/glowica-cylinder-80cc-4t-skuter-moretti-tajwan-hit-i3982082192.html
http://allegro.pl/tuning-sportowy-wariator-4t-romet-keeway-zipp-i3960238356.html
http://allegro.pl/pasek-napedowy-788-skutery-2t-4t-yarox-zipp-romet-i3997396185.html
Do tego dysz +5-10 większa
Mój kolega śmiga na tych częściach już 4 tysiące i nic mu się nie dzieje. Ma el loco na kołach 12.

Kolego, Czemu polecasz największe chińskie gówno jakie wymyślił człowiek? Jak polecasz to polecaj normalne marki typu polini, hebo, a nie jeba*e wariatory wm motor za 33 zł, i paski za 14 zł. Myślisz, że jak pisze "TUNING", "RACING" i jest super tanie to najlepsze rzeczy.. bo tanie?

wario za 30 zeta i pasek za 13?
bosz....

firma porządna (ta z allegro), oni mi załatwili w tydzień lampy i osłonę do sqta jak autoryzowani dealerzy mnie olewali

izdebski12 napisał:

Seryjną. A co to ma do rzeczy? W następnym tygodniu będę wkładał wałek rozrządu Teca, oraz głowice naraku. Wałek z wiadomych przyczyn, głowicę - podejrzewam, że seryjna głowica ma nieszczelne zawory, po drugie ma wyrobione gwinty, po trzecie chce zrobić cały silnik "góra" w firmach naraku, motoforce, tec.

polecam tobie kupić sportowy wałek rozrządu. u mnie znacznie poprawiła się praca na wyższych obrotach od 55 ładnie idzie. wałek co prawda wm motor ale nie jest zły od zamontowania go przejechałem jak narazie może 1000km więc nie mogę powiedzieć czy jego jakość jest naprawdę dobra lecz póki co nie stało się nic złego. na seryjnym zrobiłem ponad 15000km łożyska były ok jedynie krzywki były starte.

Do takiego chinola ładować części hebo, naraku polini itp. się nie opłaca, choć żaden tunig się nie opłaca. Sam cylek markowy z wario to 1/4 ceny nowego skutera a połowa ceny używanego.

Widzę że się Panowie rozpisali :) Już nie wiem co mam robić. Raczej wezmę 60ccm, bo brakuje mi trochę mocy, tylko trochę :) Spalanie przy takiej 60ccm nie powinno wzrosnąć znacznie? Jakiej firmy kupić cylinder? tak do 110 max 130 zł. Czy może kupić za 50 zł ? Czekam na odpowiedzi ;]

Odświerzam

Chcesz tanio i dobrze to kup: http://allegro.pl/cylinder-tlok-glowica-walek-80cc-4t-moretti-tajwan-i4041162992.html
Zestaw z głowicą cylkiem i wałkiem rozrządu.

A jak nie chcesz przeciążać silnika to porostu nie dawaj mu cały czas w pizdę i lej dobry olej. A jak będzie trzeba to będziesz mieć zapas mocy.