TOROS EL DIABLO STRACIŁ MOC PO WYMIANIE CZĘŚCI

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery TOROS EL DIABLO STRACIŁ MOC PO WYMIANIE CZĘŚCI

Ten temat zawiera 5 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Felek Felek 1 tygodni, 4 dni temu.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #670678

    Bakez
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Witam. W moim Torosie El Diablo wymieniłem następujące części:
    -filtr powietrza
    -wariator
    -rolki
    -pasek
    -wydech
    -gaźnik

    Przed wymianą części skuter chodził jak należy, przyspieszał dobrze, v-max 65/70 km/h od czasu do czasu miewał problemy z odpalaniem. Po wymianie filtra, wariatora, paska, rolek oraz wydechu skuter bardzo słabo się rozpędzał, nie miał w ogóle mocy, ledwo kulał się do 45 km/h, ponadto gaźnik pluł paliwem do filtra powietrza w dużych ilościach. Gaźnik był czyszczony i sprawdzany dwukrotnie, lecz bez skutku. Po wymianie gaźnika na nowy (rzekomo odblokowany) skuter odpala bez problemu, rozpędza się dobrze do 30 km/h, potem traci moc i osiąga maks. prędkość 45 km/h. Co może być tego przyczyną? Jak to naprawić?

    #670679
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 380

    wymieniłeś części na JAKIEŚ – tylko ty wiesz na jakie.
    wymieniłeś je JAKOŚ – tylko ty wiesz czy poprawnie, szczelnie..itd

    ale zakładając że wszystko poprawnie to pozostaje regulacja – wymiana dysz w gaźniku i regulacja, różne rolki..itd

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kup motocykl Triumph i zyskaj do 15%

    Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka.
    #670680

    Bakez
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Najśmieszniejszym faktem jest to, że przed wymianą gaźnika, dla pewności założyłem stare części (wszystkie poza filtrem powietrza. Filtr jest ten sam co stary. Wymieniany z powodu urwania mocowania.) i efekt pozostawał ten sam. Myślisz że wymiana dyszy lub zmiana rolek coś pomoże? Jest coś co mogę jeszcze dodać, by łatwiej było to zdiagnozować? Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie.

    Linki do części które kupowałem:
    Gaźnik: https://allegro.pl/oferta/ns-gaznik-skuter-4t-odblokowany-zipp-vapor-romet-7038869904?snapshot=MjAxOS0wOS0wMVQxOToyOTo1NC44ODhaO2J1eWVyOzAwM2NjNTFiMzc3NzhkZTM5MzY2MWVmMjdiNTZjZDU0NDYyZWRlNWE3MTVhYzJjODgxMDI3MDlkZDc3YzYxZGY%3D

    Filtr: https://allegro.pl/oferta/filtr-powietrza-obudowa-filtra-skutery-4t-gy-10-7425571538?snapshot=MjAxOS0wOC0xOFQwNzoyNjoxNy4zOTZaO2J1eWVyOzc3OGY2MTE3YzI0YWZiOGNjZTdkYmY1MDRjN2FjMWVmNmFiNDc5NzAzNzcwODNhNDE4MmVkMDg5MTc1ODk4NDM%3D

    Wydech: https://allegro.pl/oferta/tlumik-wydech-skuter-4t-gy-zipp-romet-barton-toros-7898572484?snapshot=MjAxOS0wOC0xOFQwNzoyNjoxNy40MDBaO2J1eWVyOzQzZGRjNzRlNGYxOGVmYjQwODMwYTRkOThmZmQzN2JiNzVjNjIwOWQwMzI1ZjQ5MjRiODE2YTYyNGRkYzVmY2Y%3D

    Wariator + rolki 8g: https://allegro.pl/oferta/wariator-sprzeglo-pasek-669-729-rolki-skuter-4t-gy-7409982879?snapshot=MjAxOS0wOC0xOFQwNzoyNjoxNy40MTBaO2J1eWVyOzhjZTIzMTZkYWNiZTQzNWFkZGFhNDk4MzA3YzgzZTRkZmRhMTM0ZDYzMzc4MzBhMGQ2NzFlNDFmODNkNmFiNzg%3D

    Pasek: kupiony stacjonarnie za jakieś 65 złotych

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 tygodni, 6 dni temu przez  Bakez.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 tygodni, 6 dni temu przez  Bakez.
    #670707
    Zdjęcie profilowe Felek
    Felek
    Użytkownik
    • Postów: 84

    Radzę poszukać jakichś artykułów lub filmików na temat takich napraw. Mogłeś coś zrobić niepoprawnie, stąd takie efekty. Dzięki nim upewnisz się, że wszystko okej bądź o czymś zapomniałeś. Na Youtube jest taki gość – Twój jednoślad, zanim zepsujesz – polecam.
    Upewnij się również, że masz pasek odpowiedniej długości do swojej przekładni. Prawdopodobnie potrzebujesz najkrótszego 669 lub w tej okolicy. Najlepiej porównać oznaczenia z oryginalnym paskiem.
    Rolki raczej bym zakładał 6 gramowe na początek i sprawdził jak z nimi jeździ. One i tak się zużywają dość szybko więc je zmienisz jeszcze wiele razy.
    Gaźnika nie potrzebujesz nowego, musisz go tylko wyregulować. Stary bądź nowy, wszystko jedno.
    Istotne jest byś dobrze powkładał i wkręcił wszystkie połączenia króciec – gaźnik – filtr powietrza.
    Tak samo też wydech czy został porządnie dokręcony.
    Jeśli będzie wciągane jakieś lewe powietrze albo źle wkręcona świeca chociażby, to silnik ciągnie lewe powietrze i ustawienie gaźnika mija się z celem.

    Jak już odpali to jest jakiś problem z utrzymaniem odpowiednich wolnych obrotów? Dławi się albo falują obroty?
    Mnie kiedyś dużo krwi napsuły wadliwe moduły elektrycznego ssania (to takie czarne wkręcone w gaźnik)

    #670719

    Bakez
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Pasek mam odpowiedni na sto procent. Na starym gaźniku był problem z wolnymi obrotami, teraz na nowym nie ma z tym problemu.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
    #670771
    Zdjęcie profilowe Felek
    Felek
    Użytkownik
    • Postów: 84

    No bo ma dobrze ustawione akurat. Dokręcając śrubę wolnych obrotów, zwiększasz je, wykręcając zmniejszasz – bo dociskasz przepustnicę i podaje dawkę paliwa większą lub mniejszą, stąd wzrost lub spadek obrotów. To jest bardzo proste do wyregulowania nawet bez obrotomierza, potrzebny tylko śrubokręt i słuch. Słychać ile obrotów ma w danym momencie silnik. Chodzi o to by wolne obroty były na tyle wysokie by nie gasł skuter na światłach i przy postoju czy odpuszczaniu manetki, a na tyle niskie by nie uruchomić wariatora i nie kręcić kołem napędowym.

    To, że nie jeździ tak szybko jak byś chciał to może być:
    – gaźnik do regulacji mieszanki (prawdopodobnie to)
    – ewentualne luzy zaworowe do regulacji (0,05 ssący i 0,06 wydechowy przy GY6 139QMB 50cc, potrzebny szczelinomierz)
    – niewłaściwe rolki bądź sprężyny korektora momentu obrotowego
    Skoro kiedyś jeździł powyżej 50km/h i z czasem nie daje rady to wchodzi w grę rozregulowanie gaźnika/luzy zaworowe lub niewłaściwe rolki wariatora. Trzeba mieć na uwadze dobre skręcenie wariatora i poprawne założenie paska, żeby nie było przekoszenia. Być może niedomaga Ci też sprzęgło, wytarte okładziny czy dzwon sprzęgła ale ja swoje wymieniłem po 10.000 km a i tak nadal działało. Nie charakteryzowało się dobrą dynamiką przyśpieszania ale działało.
    Jednak wymiana sprzęgła jest już trochę kłopotliwa, bez klucza i możliwości zablokowania dzwonu, sprzęgła nie wymienisz ani też nie ocenisz czy jest zużyte. Zużycie widać po tym jaka ilość smaru jest w rowkach czy na łożysku igiełkowym, widać ją po luzach czy też chybotaniu się talerzy korektora momentu obrotowego. Jeśli sprężyna centralna jest za słaba to z łatwością rozdzielisz talerze od siebie i będzie nimi można majtać na boki. A po sprzęgle zobaczysz czy okładziny cierne nie są zjechane tak jak i gładź dzwonu sprzęgła od środka. Jeśli to problem ze sprzęgłem to będzie beznadziejnie przyśpieszać generalnie. Trzeba dodać sporo gazu żeby ruszał a i tak start mułowaty. Chociaż to może też być u Ciebie wina za ciężkich rolek w wariatorze. Choć ponieważ są ciężkie to wariator otworzy się przy wyższych obrotach -> ergo ruszysz z wyższych obrotów czyli niby raptownie ale jak okładziny cierne sprzęgła są do dupy lub dzwon to wtedy i tak przymuli.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie