Toros el Diablo - opinia po zakupie.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #56276 Reply
    Bonzo
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 132
    • Postów: 135

    Jako klon/podmarka Zipp’a ładuję wątek tutaj. Może ktoś będzie szukał opinii o tym modelu.

    No więc się skusiłem i zakupiłem.

    Cena była bardzo atrakcyjna 1599 zł + oddali w bonach 300 zł! (market Real)

    Transport – mieści się w osobówce kombi leżąc na boku. Nic nie wyciekło 🙂

    Wrażenia – Mało miejsca na kanapie, siedzę na samym jej końcu (mam 186 cm 🙂 ). Jazda miodzio, nic nie trzeszczy, nic nie puka, trzeba tylko pamiętać o zamknięciu japy (dla tych co nie rozumieją „ust”). Przez małe kółka na nierównościach można się ugryźć w język. Ważę nie mało 98 kg, więc przyspieszenie ze stopu nie za ciekawe, długo wkręca się na obroty, zobaczymy może coś się jeszcze poprawi regulacją. Milej zaczyna się gdy „pszczółka” już ruszy, przy 15 km/h dostaje nagłego kopa i śmiało pomyka do 45km/h na których magicznie się „blokuje”. Hamulce pomimo, iż są bębnowe (oba) spokojnie zatrzymują pierdzioła, cztery litery zjeżdżają z kanapy a ręce aż bolą od zapierania się.

    To dziwne ale w tym chińczyku wszystko działa!?
    Oprócz oczywiście prędkościomierza 🙁

    Aby go naprawić wybrałem się pierdziołem na naprawę gwarancyjną do ASO Zipp/Peugeot ul. Wysockiego w W-wie. Serwisant umówił mnie dopiero za tydzień na wizytę. Pomyślałem – mam go w du… . Rozkręciłem przednie koło – oczywiście pogięta blaszka w ślimaku. Wyprostowałem ją, podgiąłem bolce, skręciłem do kupy i …………. działa. Chyba trafiłem na ewenement, GPS i prędkościomierz pokazują to samo.

    I jeszcze jedna mała usterka – jakaś już polska ręka (bo ostateczny montaż odbywa się w naszym kraju), źle założyła mi opaskę na przewód przy filtrze paliwa. Efekt – szklanka paliwa na bebechach skuta i asfalcie.

    Podsumowując. Chociaż bardzo sceptycznie podszedłem do kupna tego „badziewia”, na chwile obecną jestem bardzo z niego zadowolony. Służy do tego do czego miał – do „niestania w korkach”.
    Koszt zakupu śmieszny a wreszcie nie jadę do pracy 1-1,5h, tylko 30-40 min.

    I tego się będę trzymał.

    Jasna cholera, jutro ma padać! Znowu trzeba wcześniej wstać i gnuśnieć w samochodowych korkach.

    A tak na marginesie, jeżeli ktoś nie chce wywalać magicznych sum na niby markowy skuter, nie szuka w skuterze jedynego środka transportu, nie zamierza nim wozić rodziny czy wyjeżdżać na wakacje, to z czystym sumieniem polecam Toros el Diablo.

    Specyfikacja techniczna – TOROS el Diablo

    Silnik Jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem
    Pojemność 50 ccm
    Moc maksymalna 3KM przy prędkości obrotowej 7500 min/1
    Zasilanie Gaźnik
    Akumulator 12V/4Ah
    Podwozie Rama z rury stalowej
    Zawieszanie przednie Widelec teleskopowy
    Zawieszanie tylne Pojedynczy element resorująco-tłumiący
    Hamulec przedni Bębnowy mechaniczny
    Hamulec tylny Bębnowy mechaniczny
    Opona przednia 3,00-10
    Opona tylna 3,00-10
    Pojemność zbiornika paliwa 5l
    Masa własna pojazdu 83 kg
    Skrzynia biegów Automatyczna
    Homologacja drogowa 2-osobowa
    Kolorystyka Czarno-pomarańczowy
    Wyposażenie standardowe Czujnik dzwoniącego telefonu (który świeci się cały czas :))

    #56281 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    bardzo fajnie napisane, opinia ciekawa, oby się jak najlepiej sprawował 🙂

    Pozdraw

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #56282 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • Postów: 2 953
    • Postów: 3 133

    Ja zamierzam kupić ten lub F16 ostatecznie router bassa. Czekam tylko, aż starzy wyjadą na majówkę, aby przypału nie było. 😉 – Potem się powie „Promocja była, więc kupiłem”. Głównie patrze, na skuter z tarczą z przodu. A jak nie to trudno. Jakoś dam radę. A i powiedz kiedy kupiłeś tego bzyka? Promocja dalej trwa w realu – 1599 zł + 300 zł w bonach?

    #56289 Reply
    Bonzo
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 132
    • Postów: 135

    Już niestety nie, było do 11.04.2011

    ……………………………………………………………..

    Korzystając z okazji.

    Zachęcony ewidentnym odcięciem obrotów przy 45km/h. Zacząłem szukać blokady.

    Musi być to sławetny kabelek. Na pewno nie jest w tym modelu różowy.
    Namierzyłem go, jest to czarny kabel a raczej dwa kable w czarnej izolacji. Idą od wariatora do CDI (chyba bo lipny dostęp i nic nie widać). Moduł cholernie niefortunnie zamontowany – na wysokości kanapy, na samym dole ramy przed silnikiem. Ale tu się zdziwiłem. Na tym kablu dynda sobie kostka z „pętelką”. Mianowicie kablem, który wychodzi z kostki a następnie do niej wchodzi. Kostka na dwa piny. Zastanawia mnie czy ten kabelek „blokujący” nie kończy sie własnie taką kostką i czy nie wystarczy zamienić go na tą dyndającą pętelkę? Ale to się obada po pierwszym przeglądzie gwarancyjnym.

    #56385 Reply
    Arczi
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 128
    • Postów: 132

    Co do tej dyndającej kostki to też widziałem u siebie coś takiego i też nie wiem do czego to jest. Mi się wydaje że to jakaś zworka która się przydaje do napraw w serwisie taki jakby „pomocny tool serwisowy” 😉

    Gratuluje zakupu i powodzenia w niestaniu w korkach 🙂

    #56777 Reply
    rogo54
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 103
    • Postów: 113

    Witam. Koledzy poradźcie mi czy na ślimaka prędkościomierza jest gwarancja? Bo jak odkręcę to żebym nie stracił gwarancji? Czy mogę go odkręcić?

    #56778 Reply
    Melon
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 59
    • Postów: 68

    Bardzo ładnie napisana opinia 😉
    Oglądałem pare dni temu ten skuter w realu i plastiki są dobrze spasowane tylko w tym jednym egzemplarzu kompletnie luzem byla cala manetka gazu ( rączka cała ) 😉
    Pozdrawiam i życzę długiej,szczęsliwej i bezawaryjnej jazdy

    #56807 Reply
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 671
    • Postów: 2 689

    rogo54 napisał:

    Witam. Koledzy poradźcie mi czy na ślimaka prędkościomierza jest gwarancja? Bo jak odkręcę to żebym nie stracił gwarancji? Czy mogę go odkręcić?

    Według mnie Twój problem podlega gwarancji bo uszkodzenie nie jest z Twojej winy ( chyba że widać że coś tam ruszałeś ).

    #56809 Reply
    rogo54
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 103
    • Postów: 113

    Nie nie brałem się wogóle za to.Dzięki za odpowiedz:)

    #56844 Reply
    Bonzo
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 132
    • Postów: 135

    rogo54 napisał:

    Witam. Koledzy poradźcie mi czy na ślimaka prędkościomierza jest gwarancja? Bo jak odkręcę to żebym nie stracił gwarancji? Czy mogę go odkręcić?

    Możesz odkręcić. Gdyby było inaczej to w przypadku złapania gumy i zdjęciu koła, również straciłbyś gwarancję.
    Osobiście uważam, że po zakupie wszystko powinno działać. Jeżeli są jakieś usterki powinien je usunąć gwarant – my zapłaciliśmy za nowy sprawny sprzęt!
    Jednak prędkościomierz naprawiłem sam. Dlaczego? Serwisant poinformował mnie:
    termin wizyty za tydzień; musi Pan zostawić skuter w serwisie; oddamy go gdy zamówimy uszkodzoną część a ta zostanie do nas przysłana.
    Ręce mi opadły i w pięć minut sam wyprostowałem blaszkę w ślimaku.

    PS.
    Szlak mnie już trafiał z tymi max 45km/h
    Znalazłem kabelek – jest żółto zielony (w module). Pod kanapą jest złączka gdzie przechodzi w gruby czarny (idzie do napędu). Rozłączyłem złączkę. Jupi wreszcie się nie dusi, pomyka sobie 60 km/h w porywach do 70 km/h. Przy prędkości 60 km/h obroty ma niewiele większe jak przy 40 km/h. Nie widzę potrzeby docierać go na 40 km/h skoro 60 nie żyłuje silnika a większe obciążenie dostaje silnik przy przyspieszaniu.

    #56845 Reply
    Bonzo
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 132
    • Postów: 135

    rogo54 napisał:
    Witam. Koledzy poradźcie mi czy na ślimaka prędkościomierza jest gwarancja? Bo jak odkręcę to żebym nie stracił gwarancji? Czy mogę go odkręcić?

    Możesz odkręcić. Gdyby było inaczej to w przypadku złapania gumy i zdjęciu koła, również straciłbyś gwarancję.
    Osobiście uważam, że po zakupie wszystko powinno działać. Jeżeli są jakieś usterki powinien je usunąć gwarant – my zapłaciliśmy za nowy sprawny sprzęt!
    Jednak prędkościomierz naprawiłem sam. Dlaczego? Serwisant poinformował mnie:
    termin wizyty za tydzień; musi Pan zostawić skuter w serwisie; oddamy go gdy zamówimy uszkodzoną część a ta zostanie do nas przysłana.
    Ręce mi opadły i w pięć minut sam wyprostowałem blaszkę w ślimaku.

    PS.
    Szlak mnie już trafiał z tymi max 45km/h
    Znalazłem kabelek – jest żółto zielony (w module). Pod kanapą jest złączka gdzie przechodzi w gruby czarny (idzie do napędu). Rozłączyłem złączkę. Jupi wreszcie się nie dusi, pomyka sobie 60 km/h w porywach do 70 km/h (z górki). Przy prędkości 60 km/h obroty ma niewiele większe jak przy 40 km/h. Nie widzę potrzeby docierać go na 40 km/h skoro 60 nie żyłuje silnika a większe obciążenie dostaje silnik przy przyspieszaniu.

    #56892 Reply
    rogo54
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 103
    • Postów: 113

    Dzięki wielkie:)

    #56903 Reply
    Bonzo
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 132
    • Postów: 135

    Nie ma sprawy.

    Edit do mojego wcześniejszego postu.

    W tym modelu niewiele większe obroty są przy 50 km/h w stosunku do 40 km/h- zaaferowałem się tym że od razu pomknął 60 na godzinę. Przy sześćdziesiątce już słychać że kosiarka działa 🙂

    #56988 Reply
    rogo54
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 103
    • Postów: 113

    Ze ślimakiem jest wszystko dobrze.A jak skręciłem to znowu nie działa.Od czego to może być?

    #56989 Reply
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 671
    • Postów: 2 689

    Linka przy liczniku cała ?

    #56997 Reply
    rogo54
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 103
    • Postów: 113

    Cała

    #57015 Reply
    Bonzo
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 132
    • Postów: 135

    W ślimaku jest okrągła blaszka, wygląda mniej więcej tak

    Te dwie wypustki nie powinny być wgięte w głąb ślimaka. Podegnij je na zewnątrz i przy nakładaniu ślimaka na felgę uważaj aby weszły w odpowiednie rowki na niej.

    #57029 Reply
    rogo54
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 103
    • Postów: 113

    ok dzięki jutro napisze czy działa:)

    #57142 Reply
    rogo54
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 103
    • Postów: 113

    Wielkie dzięki wszystko działa:)

    #57338 Reply
    daniello1311
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 8
    • Postów: 8

    Witam wszystkich ! 😉 posiadam właśnie tego El Diablo i po przejechaniu 250km z okolic wiatraka (po prawej str) zaczęły dochodzić dziwne odgłosy. Podczas przyśpieszenia do max prędkości i puszczeniu manetki to przy 45km/h zaczyna wydobywać się niepokojący mnie szmer. No wydaje mi się że to właśnie z tego wiatraczka. Nie wiem co mam z tym zrobić. Proszę o pomoc!

    #57354 Reply
    Bonzo
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 132
    • Postów: 135

    Ciężko powiedzieć co to za „szmer” słyszysz. Prawdopodobnie to nic nadzwyczajnego. Przy puszczeniu manetki skuter zaczyna hamować silnikiem, więc musi trochę powyć/poszumieć/poprykać.
    Mnie za to denerwują jakieś wibracje przy stałej prędkości bez różnicy czy to 40, 50 czy 60 km/h. Wibruje jak by ktoś przykładał piłę mechaniczną do drzewa i ją podnosił. Cholera wie dla czego?

    PS.
    Test na spalanie

    Po przebiegu 250 km, jazda miejska bez oszczędzania – szybkie przyspieszanie, na prostych 50-60 km/h. (odcięty kabelek i wywalona zwężka z filtra powietrza)

    Wyszło 2,3l na 100km.

    #57378 Reply
    daniello1311
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 8
    • Postów: 8

    No nic nadzwyczajnego ale wcześniej tego nie było. Ale wydaje mi się że to o plastik trze ten wiatraczek. No w Poniedziałek na pierwszy przegląd do zobacze co powiedzą na ten temat

    #57616 Reply
    elloco
    Uczestnik
    • 11
    • Postów: 500
    • Postów: 511

    Możesz podpowiedzieć skąd dokładnie dokąd leci ten kabelek od ograniczenia ? Ja mam w prawdzie torosa el loco , ale silnik jest ten sam więc przydało by się usunąć 🙂

    #57721 Reply
    Bonzo
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 132
    • Postów: 135

    Pisałem o tym w innym temacie. Masz cytat:

    Bonzo napisał:

    Blokadę prędkości możesz zdjąć sam.
    Jak to zrobić?
    Najłatwiej będzie jak zdemontujesz całą kanapę. Gdy ją zdejmiesz z prawej strony skutera przy ramie, zauważysz spięty zwój kabli, który w pewnym miejscu będzie miał „gumowy woreczek”. W tym woreczku/osłonie znajdują się kostki i złączki. Musisz rozłączyć tą złączkę, która odpowiada za blokowanie prędkości. U mnie był to zielono żółty kabel za złączką czarny kabel. Łatwo go poznać gdyż jest na nim plomba tzn. przezroczysta osłonka jest zgrzana z kablem żółto zielonym aby było widać czy przypadkiem nie została zdjęta. Jednak tam gdzie wchodzi do niej kabel czarny, tej plomby już nie ma 🙂 – wyciągnij czarny i jazzzzzzdaaaaaaaaa.
    Taka blokada jest w el Diablo

    #57733 Reply
    Kristom1103
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 11
    • Postów: 13

    ja mam pytanie – czy zdjecie blokady nie powoduje utraty gwarancji, albo innych nieprzyjemnych skutków? na przeglądzie np? ;P

    #57768 Reply
    Nizar
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 5
    • Postów: 6

    z tego co słyszałem , to podobno się traci .

    #57770 Reply
    jovo
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 80
    • Postów: 83

    Wszystko zależy od marki. Niektóre serwisy ściągają blokady bez utraty gwarancji. Takie propozycje miałem od TGB, Kymco oraz Yamahy 🙂

    #57773 Reply
    mxx_rs
    Użytkownik
    • 14
    • Postów: 692
    • Postów: 706

    Bonzo, jeździsz po Warszawie ?
    Jeśli tak to napisz jak wrażenia. Kusi mnie jak cholera skuter ale chamstwo kierowców osobówek skutecznie odstrasza :/

    #57778 Reply
    Bonzo
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 132
    • Postów: 135

    Jazda jest ok. Co dziwne kierowcy samochodów potrafią nawet się przesunąć aby umożliwić przejazd jednośladowi. Co tu gadać, mam nagrany filmik z jazdy. Wrzucę go pojutrze na YT to sobie obejrzysz.

    #57779 Reply
    mxx_rs
    Użytkownik
    • 14
    • Postów: 692
    • Postów: 706

    chętnie obejrzę 🙂

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Toros el Diablo - opinia po zakupie.
Twoje informacje:




Back to top button