Toros el Clasico - kilka pytań.

Wyświetla 331 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #130230
    Smolarek5
    Użytkownik
    • Postów: 13

    Smolarek

    Toros el clasico
    72cmm
    4000 km

    Wysłany: Wczoraj 22:46 Prolem z licznikiem
    Witam szanownych forumowiczów.Z racji tego że jestem nowy na forum mam nadzieję że braki w niewiedzy z materii wszelkiej zostaną wybaczone 🙂
    Wracając do tematu zaobserwowałem dziwną pracę licznika co do tej pory nie miało miejsca a mianowicie przy prędkości do 60 km/h licznik wskazuje prędkość płynnie i poprawnie a powyżej tej prędkości zdarzają się momenty kiedy motor przyśpiesza obroty na obrotomierzu rosną ,a prędkość zamiast rosnąć na liczniku spada właśnie do tych 60km/h około. Chciałem zauważyć że nie grzebałem przy tym nic ,a zanim zaczne proszę o jakieś sugestie w co najpierw rączki wsadzić. Z góry dzięki za wszelkie sugestie

    #130261
    Adi23
    Użytkownik
    • Postów: 89

    Wiesz co ci powiem u mnie jest to samo jest 60 km/h obroty rosną a wskazówka od prędkościomierza albo stoi w miejscu albo jak jest przy 70km/h to się cofa. Lepiej tam nie szperaj bo możesz go całkiem dobic. Przeszkadza ci to ???.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #130282
    romet727p10
    Użytkownik
    • Postów: 471

    chiński urok..

    #130435
    Smolarek5
    Użytkownik
    • Postów: 13

    No cóż liczyłem na trochę inną radę ale mimo wszystko dzięki.Może jak będę miał więcej czasu to się sprawie dowgłębnie:) przyjrzę, a na razie niech tak zostanie chyba że się totalnie wysypie.
    Mam jeszcze takie pytanie do posiadaczy torosa z cylkiem 72ccm jakie wam wychodzi spalanie w jeździe mieszanej bo moje jest trochę mam wrażenie wysokie a nic nie cieknie wychodzi i świeca ładnie wypalona -4,5 litra na 100km.

    #130437
    R2_D2
    Uczestnik
    • Postów: 582

    2,2 – 2,5 l/100

    #130448
    Smolarek5
    Użytkownik
    • Postów: 13

    no totak z ciekawości jeszcze przy jakich obrotach na takim cylku biegi zmieniacie bo mi przy 3 tyś zamula i raz mi nawet zgasł dopiero ok 5tyś jest już zrywny i elastyczny,

    #132705
    madmax
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Witajcie , od około dwóch tygodni jestem szczęśliwym właścicielem TOROS/a , kupiłem w salonie ( podobno firmowym ZIPP w Wawie ) okazało się że sprzęt już był wczesniej rejestrowany w Białymstoku . Podobno omyłkowo wydane papiery przez tamtego dilera . Jeśli znacie osobę która to rejestrowała , ewentualnie zwróciła w ramach wymiany to prośba o kontakt na gg 9989001 gdyż salon sprzedał mi urządzenie jako NOWE .
    A teraz o stanie technicznym 🙂 ogólnie przejecjałem na motorku 800 m( słownie: osiem zero zero metrów )po czym odstawiałem do warsztatu przy salonie żeby zrobili poprawki natury . Jeszcze nie odebrałem ale wiem że pomimo przeglądu zerwego do zrobienia zostało :
    krzywe tylne koło
    tylna guma w ciąży – do wymiany
    skrzynia biegów nie wysprzęgla – do regulacji
    gażnik do regulacji
    tarcie na przednim kole – podobno wadliwy odlew .
    Dlaczego TOROS , a no dlatego że nie chciałem kupować sedesu a tylko na tym córka się czuła dobrze , mały i w miarę lekki .
    Dokąd jest gwarancja to każda pierdoła będzie robiona w serwisie , nie dotchnę się nawet do najmniejszej regulacji, wiem że każdy wyjazd do serwisu to czas ale za to płacicie żeby urządzenie było sprawne .
    Stan motorku nie świadczy żeby on był nowy w momencie kiedy go kupiłem lub w Przasnyszu montował go upalony mechanik , który według ich odpowiedzi jeszcze go testował przejeżdzająć ponad 4 km , stan licznika nie był zerowy .
    Aktualnie walczę z serwisem żeby motorek nadawał się do jazdy , resztę pozostawie chyba rzecznikowi ochrony praw konsumenta bo ZIPP odpowiada bajkami którym przeczy stan faktyczny i twierdzi że nie ma zadnych dokumentów z wyrejestrowania .

    Opinie o jeżdzie opisze jak motorek będzie się nadawał do jazdy bo teraz przy 40 km/h tylne koło tańczyło lambadę .

    skoro temat na już tyle stron nie myśleliście żeby przeskoczyć na jakiś wolny serwer i mieć tylko forum o TOROS , bo powiem że dziesiątki spraw zostało poruszonych i mało czytelny się robi temat .

    Jak ktoś będzie maił chwile, prośba o to co trzeba wymienić żeby poprawić naturę , najlepiej w linkach z allegro .

    #137338
    Sokol236
    Użytkownik
    • Postów: 1

    Witam. Mam zamiar kupic Torosa El Clasico. Tylko mam pytanie: Czy sie opłaca? bo jedni pisza za tak a drudzy ze nie. Dodam że to bedzie(jak kupie) moja pierwsza styczność z biegami w motorze. Obecnie jeżdze skuterem ale poprostu to szajs. Nudno sie tym jezdzi. Czy ktos mi pomoże?

    #137341
    R2_D2
    Uczestnik
    • Postów: 582

    Lepiej kup Bartona rangera classica, niby to samo, ale tylko niby.
    W tej cenie nie ma co liczyć na szał.
    Jakość też taka sobie. 1,5 roku eksploatuje rangera (5 tyś km), jeszcze się nie popsuł.

    #137710
    emilos
    Użytkownik
    • Postów: 180

    R2-D2 przecież Barton classic to praktycznie to samo co Toros.
    Różnica jest taka, że Barton jest skręcany i wyrególowany w serwisie przez fachowców, a Torosy skręcają w hiperach panowie Kazie byle jak, więc trzeba przy nim trochę podłubać.
    Mojemu Classicowi stukneło 7000 przebiegu więc chyba nie jest taki zły 🙂

    #137712
    R2_D2
    Uczestnik
    • Postów: 582

    hehe, nie jest – daje rade !

    #138113
    Shadow09876
    Użytkownik
    • Postów: 11

    Witam , torosa el clasico mam od 4 dni mam już przejechane 120 km bez awaryjnie , jak go kupiłem wszystko było podokręcane i wyregulowane.

    I teraz mam pytanie , od spodu silnika śą dwie śruby jedna większa druga mniejsza , z której spuszcza się olej , i czy do silnika wlewa się jeden rodzaj oleju ? czy dwa ?
    i czy do przekładni się leje olej ?

    #138342
    emilos
    Użytkownik
    • Postów: 180

    Powitać kolejnego classica 🙂 .

    Olej leje się jeden. Olej spuszcza się śróbą przy której jest taki wystający dzynks. To ta bliżej wlewu oleju.

    Jak tak dalej pójdzie, to będzie można zrobić zlot classiców 🙂
    Jak będziesz Shadow dbał o tego motorka, to cie jeszcze zadziwi.
    Mój ma już przelatane 7300 km i nie mam z nim praktycznie rzadnych problemów. Czasem się coś odkręci, ale to mały miki.

    #138361
    Shadow09876
    Użytkownik
    • Postów: 11

    emilos , dzięki za odpowiedź

    I mam jeszcze pytanie może wiesz ,

    To jeżeli tą mniejszą śrubą spuszcza się olej , to po co jest ta wieksza ?

    #138391
    emilos
    Użytkownik
    • Postów: 180

    Zdaje się, że do regulacji naciągu łańcuszka rozrządu, ale nie sprawdzałem tego.
    Prawdę powiedziawszy to przy każdej wymianie oleju się waham którą odkręcić 😉

    #138634
    Bajerski Grzesiek
    Użytkownik
    • Postów: 9

    witam chcę kupić torosa el clasico w realu z przeceny kosztuje 2000 ale najpierw muszę sprzdać skuter tu jest link http://tablica.pl/oferta/sprzedam-lub-zamienie-musisz-go-miec-CID5-ID3kRDB.html jeśli ktoś byłby zainteresowany to dzwonić jak kupie klasika to dam znać i wrzuce fotki

    #138705
    Bajerski Grzesiek
    Użytkownik
    • Postów: 9

    opłaca sie go kupywać

    #138722
    emilos
    Użytkownik
    • Postów: 180

    Na to pytanie musisz sobie sam odpowiedzieć bo nie mam pojęcia, co znaczy dla ciebie opłacalność z kupienia mopeda. Jest wiela za i przeciw i od cieie zależy, czy chcesz podjąć pewne ryzyko.
    Poczytaj ten wątek to może ci to pomoże w decyzji.

    #138750
    myfreakymind
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Witajcie Torros’owicze :]
    Ja El Clasico mam już jakiś miesiąc może i dopiero teraz jadę nim na przegląd gwarancyjny.
    Pomyślicie, czemu dopiero po miesiącu.
    Mianowicie mam jeszcze rometa ogarka, Mini Crossa, Simsonka 50 i Zippa, więc jak wyjeździłem Klasykiem 300km to przesiadłem się na stare trupy 🙂
    Mam do was pytanie.
    Byłem zapytać się w serwisie ile kosztuje ów przegląd. Gościu zaśpiewał mi 220 zł………… Ile wy płaciliście za przegląd ?

    #138758
    Michalk001
    Uczestnik
    • Postów: 1 646

    Ja płaciłem 270 i podziękowałem serwisom. Kup dobry olej syntetyczny i sam wymień. Na przeglądzie jedynie to robią. Za Castrola Power 1 Racing 10W50 dasz 50zł za litr i będziesz 170zł do przodu. Jak widzisz po moim przebiegu sprzęt ma już trochę kilometrów i nic mu nie dolega.

    #138786
    myfreakymind
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Strasznie dużo sobie cenią za ten przegląd, a pewnie tylko wymienią olej i zawory ustawią… Takie coś to mogę sobie sam za darmo (+koszty oleju , to jakieś 50zł) zrobić…
    Jakbym nie jechał na przegląd to automatycznie tracę gwarancję, tak ?

    #138796
    Michalk001
    Uczestnik
    • Postów: 1 646

    Miej gdzieś gwarancję – obowiązuje przez 5000km. W tym czasie zrobisz 3 przeglądy (po 300, 2000, i 4000km) wyjdzie 220×3 = 660zł. Za to kupisz już cały nowy silnik do swojego mopika. Jak wlejesz dobry olej i dobre paliwo to nic nie ma prawa się zepsuć – o ile będziesz jeździł rozsądnie. Ja poszedłem taką drogą i tylko zyskałem – wszystko robię sobie sam i oszczędzam kasę. Gwarancja dawno minęła, a Zipp wciąż jeździ jak nowy. Przy moim przebiegu jakbym robił przeglądy co 2000km zapłaciłbym do tej pory ponad 2000zł. 11×250 = 2750zł. Wymieniając sam olej wydałem 550zł – czyli jestem na czysto 2200zł. Nie liczę tego co sobie robię sam, czyli wymiany zużytych elementów.

    #139238
    pkrystian1231
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Witam. Jestem tu nowy. Mam klasyka dopiero od 3 dni. zakupiłem go w Avansie. Zastanawia mnie czy ma on blokady, ponieważ miałem na obrotomierzu 8,5 tyś obrotów podczas jazdy. docieram go prędkością 40km/h tylko raz tak mi się zdarzyło że jechałem 60km/h.

    #139299
    myfreakymind
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Co do blokad to posłuchaj :
    Znajomy też ma Torroska El Clasico no i jemu najwięcej jedzie… 45 km/h
    Mój spokojnie do 70 dochodzi.
    Tak więc może oni jedne robią z blokadami, drugie bez ? Nie mam pojęcia

    #139310
    Mariusz954
    Użytkownik
    • Postów: 48

    A ile masz obrotów przy 70km/h ? bo ja przy 60 mam jakieś 10 więc 70 nie poleci 😛

    #139336
    emilos
    Użytkownik
    • Postów: 180

    Witka pkrystian123

    Ja nigdy żadnych blokad nie znalazłem, a już go trochę rozbierałem. Mój też do 70 dochodzi (sprawdzałem z samochodem), a jak jest z górki to i nawet trochę ponad, ale czy to jest spokojnie to nie jestem pewny 🙂 Jeden mjster mi kiedyś powiedział, że jak leci powyżej 55km/h to blokad nie ma.
    Dzisiaj znowu poprawiałem chińczyków. Lekka modyfikacja tłumika i bebechów w tylnym kole żeby zębatka nie latała na boki. Przy okazji skróciłem łańcuch, bo już mi się regulacja skończyła.
    7360 przebiegu i byczek chce jeździć dalej 🙂

    #139398
    pkrystian1231
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Dzieki za odpowiedz 😉 a mam jeszcze jedno pytanko. Dotyczy ono czujnika dzwoniacego telefonu. Sprawdzalem i nie dziala albo go nie ma…. a na stronie toresa jest napisane ze jest… czy wy macie owy czujnik? 😉

    #139453
    myfreakymind
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Mariusz954.
    Ku mojemu zdziwieniu kręci się do końca czyli tam do tych 12″tys” bodajże.
    A temu znajomemu się do 8 kręci i koniec xd

    #139724
    Smolarek5
    Użytkownik
    • Postów: 13

    Emilos, a co zrobiłeś żeby ci zębatka z tyłu nie latała bo ja mam tak samo i irytuje mnie to,
    Ja mam 72 cmm max obroty 8,1 tyś tyle udało mi się wykręcić i dalej ni hu hu a przy tych obrotach i zębatce 14 zębów przód i oryginał tył prędkość dochodzi mi do 90-95 km/h. Wie ktoś ile oleju wchodzi do lag w torosie.

    #139868
    emilos
    Użytkownik
    • Postów: 180

    Smolarek5 wbiłem głębiej łorzysko to od strony zębatki. Trzeba to robić przez nasadkę wielkości łożyska żeby go nie rozwalić. Wbijałem po trochu i sprawdzałem efekty więc nie powiem ile dokładnie.
    Moja 50 wkręca się maks na 8,5 tyś i to z górki. Też się zbieram na zmianę cylka na 72, bo starowanie tego sprzętu zaczyna mnie irytować.

    Pkrystian123 ten czujnik to ściema. Rozebrałem ten plastik pomiędzy zegarami i znalazłem tam tylko jakieś żaróweczki i wyświetlacz od biegów.

Wyświetla 331 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button