Toros el Clasico – kilka pytań.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motorowery Toros el Clasico – kilka pytań.

Ten temat zawiera 464 odpowiedzi, ma 71 głosów i był aktualizowany ostatnio przez  Julian Kałandziak 3 lata, 11 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 465 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #59664
    Zdjęcie profilowe emilos
    emilos
    Użytkownik
    • Postów: 180

    Witam wszystkich.

    Z racji irytacji cenami paliw, postanowiłem zostać szczęśliwym posiadaczem jednośladu. Jako, że nigdy nie jeździłem na motorze i nie mam lejcy kat. A, zamierzam zacząć od 50. Upatrzyłem sobie w realu Torosa elClasico bo po pierwsze lubię metal a po drugie wydaje mi się, że głupio bym się czuł na takim małym plastikowym sedesie. No i motorower daje już namiastkę jazdy na prawdziwym motocyklu.
    Mam w związku z tym pytanie do znawców.
    -Co to za silnik, i jak z częściami? Pani z toros napisała, że mają wszystkie części ale fajnie by było wiedzieć gdzie jeszcze takie silniki wsadzają, jak bym sam chciał coś kupić i wymienić.
    -Może lepiej dopłacić parę złotych i kupić router ws50?
    -Jak się jeździ na takich cieniutkich oponkach?
    -ile to może polecieć po dotarciu?
    Link do strony z parametrami:
    http://www.toros.pl/2012_skutery_elclasico.php
    parametry których tam niema (dostałem od Toros czyli ZIPP Polska):
    Moc maksymalna 5,5 KM/7500r/min
    Zasilanie Gaźnik
    Akumulator 12V/5Ah
    Pojemność zbiornika 8l

    Resztę widać na zdjęciu

    Pozdrawiam

    Niech żyje przyjaźń Polsko-Chińska!
    #59665
    Zdjęcie profilowe atlasik86
    atlasik86
    Użytkownik
    • Postów: 4

    kolego jeśli już chciał byś pośmigać na motorowerze to ten jak dla mnie kicha totalna lepiej dopłać do router ws50? albo polecam barton sprint 2012 mam taki i jestem zadowolony bardzo…

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Przetestuj wymarzony motocykl na TRIUMPH MOTORCYCLES FESTIVAL 2019

    Atrakcje Triumph Motorcycle Festival 2019:

    • 19 i 20.09.2019 – Motowycieczki (cena: 299 zł)
    • 21.09.2019 – Triumph Motorcycle Festival:
      • jazdy testowe Triumph
      • grill
      • 20% rabatu na odzież
    #59694
    Zdjęcie profilowe emilos
    emilos
    Użytkownik
    • Postów: 180

    Zdaję sobie sprawę, że nie jest to rewelacyjny sprzęt, ale te 5,5 KM jest obiecujące 🙂 Mam bony do Carefoura i w związku z tym do wyboru te dwa motorowery o których pisałem 🙁
    Zastanawia mnie co to za silnik, bo jeśli prawdą jest, że wszystkie chinole mają silniki z tej samej fabryki, to skąd te KM? Nie znalazłem żadnego innego chińczyka z tyloma kucami. Może ktoś poznaje ten silniczek i będzie mógł mi powiedzieć, ile z tego jest prawdą.
    Jedyną wadą jaką widzę to hamulce bębnowe.
    Proszę o jakieś konkretne za i przeciw, a nie teksty w stylu nie bo nie.

    Niech żyje przyjaźń Polsko-Chińska!
    #59838
    Zdjęcie profilowe TheMiqlaq
    TheMiqlaq
    Użytkownik
    • Postów: 688

    Wygląd ma „simsonowaty” :). Co do silnika: w chinskich motorynkach silniki są z reguły podobne. 5,5 KM po odblokowaniu to nie mało, ale wiekszość motorynek tyle osiąga. Rozpędzisz się nim zapewne do zawrotnych 70 km/h, chociaż ekspertem w tych sprawach nie jestem. Jeśli chcesz kupić jakiegoś klasyka możesz nabyć Simsona na Allegro. Za takiego w dobrym stanie zapłacisz może 2 tysiące. Jeśli chodzi o chińskie motorowery, to całkiem fajnym motorkiem może okazać się Barton TZR 50N. Na forach czyta się, że ludzie cisną nim 110 km/h bez tuningu, ale raczej nie daje temu wiary. Prawdą jest jednak, że TZR można nabyć nawet za 3200 zł (a przynajmniej w moim mieście).

    _______________
    W uszach świst,
    Przed oczami mgła,
    Na liczniku 22.

    Tezia :*

    #59938
    Zdjęcie profilowe emilos
    emilos
    Użytkownik
    • Postów: 180

    TheMiqlaq niestety trochę za puźno przeczytałem twój wpis.
    Stało się i dzisiaj kupiłem torosa. Silnik wygląda tak jak w ZIPP Toros M50.
    I zaczęły się schody.
    Zalałem benzynki, poprawiłem hamulce, sprawdziłem olej itd…
    Odpaliłem, pochodził może z 5 minut i zgasł. Potem odpalał na chwile i gasł. Zacząłem kręcić tymi śrubkami przy gaźniku i teraz to już chyba aku padł.
    Z racji tego, że to mój pierwszy motor to jestem zielony w temacie mam kilka pytań:
    -w jakiej pozycji powinien być ustawiony kranik paliwa
    -do czego służy taka czarna wajcha przy (chyba) filtrze powietrza
    -gdzie się włącza ssanie
    -dlaczego może nie odpalać z kopniaka
    Ogólnie jak to draństwo uruchomić, co jak ustawić itd…
    Gaźnik mam teraz rozregulowany co podejrzewam dodatkowo utrudnia sprawę. Jak wziąłem tą wajchę przy filtrze powietrza do dołu, to najpierw chodził, tylko obroty miał ok 2000. Wajchę wziąłem do góry i zadławił się i zgasł. Teraz jak jest wajcha w dół to nie chce zagadać, a jak wezmę w górę i odkręcę trochę gazu to przez chwile powarczy i gaśnie.
    Pomóżcie co z tym zrobić

    Niech żyje przyjaźń Polsko-Chińska!
     
    Czytaj
    REKLAMA

    WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
    #60003
    Zdjęcie profilowe TheMiqlaq
    TheMiqlaq
    Użytkownik
    • Postów: 688

    Ja niestety jestem mądry tylko jeśli chodzi o internetowe mądrości. Moim zdaniem powinieneś udać się do serwisu, warsztatu.

    Stronka Torosa z serwisami: http://www.toros.pl/serwis.php?slider1=1

    Każdy motorek może być dobry, ale niekiedy trzeba nad tym troche poślęczeć.

    _______________
    W uszach świst,
    Przed oczami mgła,
    Na liczniku 22.

    Tezia :*

    #60008
    Zdjęcie profilowe Grzesio85
    Grzesio85
    Użytkownik
    • Postów: 42

    emilos napisał:
    <br
    I zaczęły się schody.
    Z racji tego, że to mój pierwszy motor to jestem zielony w temacie mam kilka pytań:
    -w jakiej pozycji powinien być ustawiony kranik paliwa
    -do czego służy taka czarna wajcha przy (chyba) filtrze powietrza
    -gdzie się włącza ssanie
    -dlaczego może nie odpalać z kopniaka
    Ogólnie jak to draństwo uruchomić, co jak ustawić itd…
    Gaźnik mam teraz rozregulowany co podejrzewam dodatkowo utrudnia sprawę. Jak wziąłem tą wajchę przy filtrze powietrza do dołu, to najpierw chodził, tylko obroty miał ok 2000. Wajchę wziąłem do góry i zadławił się i zgasł. Teraz jak jest wajcha w dół to nie chce zagadać, a jak wezmę w górę i odkręcę trochę gazu to przez chwile powarczy i gaśnie.
    Pomóżcie co z tym zrobić

    Kranik: pozycja w górę -> otwarty, pozycja poziomo -> zamkniety, pozycja w dół – > rezerwa
    czarna wajcha przed gaźnikiem – ssanie; pozycja do góry włączone, pośrednia 1/2, w dół bez ssania.
    Przy odpalaniu odkręć lekko manetkę gazu tak na 1/5, nie zapomni włączyć zapłonu na przełączniku. Obawiam się, że będziesz musiał oddać do serwisu w celu wyregulowania gaźnika, bo chyba sam sobie teraz nie dasz rady.
    Pozdr
    Grzesio

    #60051
    Zdjęcie profilowe emilos
    emilos
    Użytkownik
    • Postów: 180

    Dzięki za odpowiedź.
    Na szczęście jest wujek google. Wszystko sobie wczoraj znalazłem w necie bo silniczek jest znany z ZIPP Toros M50 i na takich już ktoś jeździ. Siedziałem do 24 i nawet co nieco dowiedziałem się o regulacji gaźnika. Wpadłem jeszcze dziś do sklepu z motorami i pogadałem sobie z facetem. Mówił, że jak się da za dużo benzyny w mieszance to też może nie chcieć zapalić. Wszędzie piszą „wkręć śrubę od mieszanki prawie do końca i potem zapal, a u mnie spowodowało to, że zapalić nie chciał.
    Dzisiaj od razu po robocie wyciągnąłem Torosa z garażu, wsadziłęm podładowany aku, ustawiłem odpowiednio kranik i wyłączyłem ssanie (na ssaniu nie chciał odpalić). Potem jeszcze kilkadziesiąt minut kręcenia śrubkami i zaryczał 😀
    Piękny dźwięk, takie bum bum a nie sedesowe trrrrr.
    Jak już pochodził tak z 5 minut wsiadłem na niego, wrzuciłem 1 i nie zdążyłem puścić klamki on wyrwał do przodu i zgasł.
    Wydedukowałem, że trzeba wyregulować tą linkę od sprzęgła. Kolejne kilkadziesiąt minut kręcenia + telefon do przyjaciela i ustawiłem chyba dobrze.
    Wsadziłem kask na łeb i wyruszyłem.
    Pierwsze 10 km słyszałem tylko tarcie i brzęki.
    Dojechałem pod dom, i przyjrzałem się temu tarciu. Okazało się że łańcuch ociera o takie plastikowe cuś, jak by zabezpieczenie do transportu, po za tym był w/g mnie za luźny. Naciągnąłem łańcuch, po wyginałem osłonkę górną na łańcuch, a dolną usunąłem bo tam też tarło, odczekałem jeszcze parę minut i wyruszyłem ponownie w trasę.
    Kolejnych 20 km przeleciało nie wiadomo kiedy. Jechałem średnio 40 km/h rozpędzając się i zwalniając jak ponoć trzeba docierać. Oczywiście pod koniec jazdy nie wytrzymałem i wkręciłem go na prawie 8000 obrotów :D. Jechałem maksymalnie przez chwilę 50 km/h a wydawało mi się, że zasuwam jak szatan 😀
    Czasem mi gasł jak wciskałem sprzęgło, ale pewnie jeszcze po prostu nie umiem go obsługiwać do końca. Poza tym miałem wrażenie, że mam jakieś nie równe koła i tak jakoś nie za gładko jechał. Jest na otarciu więc może się to wszystko ułoży. no i przy 50km/h zaczyna brzęczeć, gwizdać itd…

    Jeżeli kupuje się motor z hipermarketu, to można być pewnym, że jest totalnie nie wyregulowany dlatego moja pierwsza wycieczka jak już go zarejestruje, będzie do serwisu na regulację. Dziwię, się tym którzy kupują, leją benzynkę i jadą od razu do domu. Śmierć w oczach.

    Puki co motorek Toros el Clasico mi się podobuje. Za tą cenę nie można się spodziewać rewelacji jeśli chodzi o jakość podzespołów(trzeba uważać, żeby czegoś nie połamać), ale jeździ się całkiem wygodnie. Silniczek jest ok, ponoć kopia hondy.
    Niestety producent nie wie, że jego produkt ma 3,5 KM a nie 5,5KM. Ale i tak mam nieziemską frajdę.

    Niech żyje przyjaźń Polsko-Chińska!
    #60566
    Zdjęcie profilowe bryszardo
    bryszardo
    Użytkownik
    • Postów: 1

    Witam,
    mam od tygodnia również Torosa El Classico i zastanawiam się gdzie mogą być w nim zamontowane blokady ? Druga rzecz czy w waszych egzemplarzach tez występuje straszne walenie na kierownicy przy jeździe po kostce brukowej albo innych nie równościach?

    #60612
    Zdjęcie profilowe emilos
    emilos
    Użytkownik
    • Postów: 180

    Zdaje się bryszardo, że jest nas, posiadaczy elClasico, na forum dopiero dwóch 🙂
    Nie mam w pobliżu kostki brukowej i nierówności niewiele. Ale poobserwuje i dam znać. Generalnie Beemka to to nie jest :p. Powyżej 45km/h zaczyna brzęczeć, stukać itd. Jeżdżę no codzień starym VW więc jestem do tego przyzwyczajony 😉
    Powoli nastawiam się na wymianę kierunkowskazów, bo czuje, że ten plastik podda się szybko naszym drogom.
    Jeśli chodzi o blokady, to jeśli jest on a’la zipp toros m50 to czytałem, że ich nie ma. W każdym razie nie znalazłem żeby ktoś napisał, że ma 🙂

    Niech żyje przyjaźń Polsko-Chińska!
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 465 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie