Toros CY50T-6

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #682376
    Marius
    Uczestnik
    • 4
    • 59Postów:

    Cześć. W końcu udało mi się zakupić mój pierwszy skuter. Praktycznie nowy, przy zakupie na liczniku miał tylko 45 km 🙂 Chciałem się zorientować czy można taki skuter przewozić samochodem. Czytałem na forach że z niektórych wylewają się płyny, natomiast inne były transportowane po kilkaset kilometrów i nic nie ciekło. Z tego co wiem to dosyć popularne skutery. Może ktoś transportował autem taki albo podobny skuter i mógłby się wypowiedzieć?

    #682405
    Marius
    Uczestnik
    • 4
    • 59Postów:

    Macie może jakieś rady dla nowego użytkownika? Powiedzcie mi czy trzeba zaraz na początku wymieniać olej? Jedni mówią że trzeba wymienić po 30km a drudzy że wystarczy po 300km.
    Moglibyście mi polecić jakiegoś dobrego ubezpieczyciela?

    #682409
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 024Postów:

    motocykle transportuje się w pionie.
    Jeżeli chcesz go wozić na boku to wyleje paliwo odpowietrzaniem zbiornika i/lub gaźnika a i olej z miski olejowej odpłynie na bok lub w głowice. Trzeba by mu potem pozwolić się odstać żeby to pościekało.
    Wiec w zasadzie można ale zdrowe i rozsądne to nie jest i trzeba się do takiego transportu przygotować.

    Olej zmień po 300km. Pierwszy tysiąc nie katuj, nie sprawdzaj maxa..itd

    Ubezpieczenie to sprawa indywidualna. Zalezy gdzie mieszkasz, ile masz lat, czy masz historie ubezpieczeń, ile lat masz prawko, czy masz zniżki..itd nikt ci nie doradzi na forum. Jakiś broker ubezpieczeniowy ci doradzi.

    #682441
    Marius
    Uczestnik
    • 4
    • 59Postów:

    Dobrze wiedzieć, niestety w pionie go nie zmieszczę do samochodu.
    Jeśli chodzi o ten olej to jeszcze gdzieś przeczytałem że podobno jakieś drobinki się wytwarzają i najlepiej po 30 km wymienić olej? Słyszałeś coś o tym?
    Ja wiem że na wysokość ubezpieczenia ma wpływ wiele czynników ale pomyślałem że moglibyście mi powiedzieć z jakich Wy korzystacie.
    A tak to co sądzisz o tym zakupie? Praktycznie nowy bo dziewczyna nim prawie nie jeździła, 45km na liczniku mówi samo za siebie. Z powodu częstych przeprowadzek i braku miejsca do garażowania postanowiła go sprzedać za 1500zł. Niewiele brakowało i bym go nie kupił bo był już chętny kupiec na ten skuter ale wywindowałem cenę do 1700zł i jest mój 😀 Wydaje mi się że to była dobra okazja.

    #682447
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 024Postów:

    wymień olej teraz po zakupie i potem po 300km

    #682452
    Marius
    Uczestnik
    • 4
    • 59Postów:

    No ale to jak w końcu? Najpierw napisałeś że po 300km wystarczy. Jaki najlepszy olej do tego skutera?

    #682458
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 024Postów:

    no ale podobno kupiłeś używany który głównie stał nie wiadomo ile. A ma przejechane 45km.
    Wiec zmień olej na świeży i docieraj.

    #682460
    Marius
    Uczestnik
    • 4
    • 59Postów:

    No ale jaki jest sens wymieniać teraz jak przy 300km też będę musiał wymienić a olej to spokojnie na rok starcza?

    #682463
    Szumek811
    Uczestnik
    • 19
    • 1 097Postów:

    Wombat wytłumaczył jasno, wymień olej teraz bo nie wiadomo ile skuter stał, potem podczas docierania po 300 km potem po 600 km i po 1000 km.

    #682464
    Szumek811
    Uczestnik
    • 19
    • 1 097Postów:

    Kup sobie 5L oleju bo nie jest to duży wydatek a będziesz miał na wszystkie wymiany. Ja koledze jak docierał 125 ccm w 4T lałem jeszcze specjalną płukankę do silników aby wypłukać cały syf i już po drugiej wymianie nie było ani żadnych opiłków ani innego syfu.

    #682768
    Marius
    Uczestnik
    • 4
    • 59Postów:

    Ok a olej przekładniowy też mam wymienić? Tę płukankę to tylko do wlewu silnikowego czy też do przekładniowego? Na tym filmiku chłopak robi wszystko poprawnie?

    #682771
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 024Postów:

    prawie poprawnie.
    Do pomiaru poziomu oleju w silniku maiarke (bagnet na zakrętce) sie tylko przykłada. Wkręca sie ją tylko po to żeby sie nie zgubiła.

    #682772
    Marius
    Uczestnik
    • 4
    • 59Postów:

    To nie ma znaczenia do którego otworu wleje płukankę czy trzeba do obu?

    #682775
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 024Postów:

    olej płukanke.
    zlej stary olej , nalej nowy i po temacie.

    #682782
    Szumek811
    Uczestnik
    • 19
    • 1 097Postów:

    Płukany był bo koleżka jest troszkę przesadnie dbający. Zagrzej silnik, zgaś, zlej olej. Sitko, które się odkręca (nie pamiętam tylko gdzie) przemyj benzyną ekstrakcyjną, przesusz i wkręć. Nalej nowego oleju i po temacie. Płukankę częściej stosuję się przy zmianie oleju np z mineralnego na syntetyk itd

    #682830
    Marius
    Uczestnik
    • 4
    • 59Postów:

    Ok dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie. Zamierzam w najbliższym czasie przerejestrować ten skuter. Skuter jest zarejestrowany w tym samym województwie. Rozumiem że mogę najpierw wykupić OC na ten skuter a później go przerejestrować i nie będzie żadnych problemów? Bo przy ubezpieczenie trzeba podać informacje z dowodu rejestracyjnego i dlatego mam wątpliwości.

    #682839
    Szumek811
    Uczestnik
    • 19
    • 1 097Postów:

    Nie bédzie problemu przy OC

    #682840
    Marius
    Uczestnik
    • 4
    • 59Postów:

    Do takiego silnika wlać półsyntetyk czy syntetyk?

    #682841
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 024Postów:

    bez znaczenia

    #682871
    Marius
    Uczestnik
    • 4
    • 59Postów:

    A ten olej przekładniowy też muszę wymieniać razem z silnikowym czy wystarczy po 300 km?

    #682874
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 024Postów:

    wystarczy po 300. albo i po 1000 nawet.

    #682875
    Marius
    Uczestnik
    • 4
    • 59Postów:

    W instrukcji jest napisane że po 300 a później po 2000. Dowiedziałem się że tam wszystko od nowości nie było wymieniane czyli aż 5 lat. Przez te 5 lat przejechał tylko 45 km, nie wiem po co oni ten skuter kupili 😀 Rozumiem że w takim wypadku wystarczy tylko wymienić olej silnikowy?

    #682876
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 024Postów:

    skoro ma 5 lat to wymień oba. i płyn hamulcowy. 5 lat to już woda

    #682883
    Marius
    Uczestnik
    • 4
    • 59Postów:

    A jest tam w ogóle płyn hamulcowy? W instrukcji i w internecie nic nie mogę znaleźć na ten temat. Jedyne co mi się wyświetla to tylko klocki, szczęki i linki.

    #682884
    LuK444Sz
    Uczestnik
    • 15
    • 287Postów:

    Przedni hamulec sterowany jest płynem hamulcowym. Co do tylnego to chyba tam jest mechaniczny, bębnowy.

    #682892
    Marius
    Uczestnik
    • 4
    • 59Postów:

    W tej wersji oba są bębnowe.

    #682894
    LuK444Sz
    Uczestnik
    • 15
    • 287Postów:

    Skoro oba bębnowe, mechaniczne to płynu hamulcowego nie znajdziesz. Aczkolwiek słuszna uwaga kolegi Wombat, bo ludzie kompletnie zapominają, że płyn hamulcowy nie jest wieczny i ma przewidziany pewien czas eksploatacji.

    #682897
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 024Postów:

    myślałem że CY50T-6 ma bębny a CY50T-8 ma już z przodu tarcze i hydraulike

    #682899
    Marius
    Uczestnik
    • 4
    • 59Postów:

    Kurczę, wydawało mi się że nazwałem temat „CY50T-6”. Ja mam oczywiście wersję oznaczoną końcówką 6 więc mam dwa bębnowe czyli na szczęście mam z głowy wymianę płynu hamulcowego 😀 Mi się kiedyś przypomniało o płynie hamulcowym jak jechałem swoim starym samochodem, w pewnym momencie zauważyłem że hamulce bardzo osłabły. Na szczęście w porę się zorientowałem bo tak to mógłbym skończyć na drzewie. Później się okazało że wyciekł płyn hamulcowy.

    #683601
    Marius
    Uczestnik
    • 4
    • 59Postów:

    Oba oleje wymienione. Wszystko jest dobrze tylko raz na jakiś czas zdarza mu się gasnąć. Z czym to może być problem? No i zauważyłem że mogę nim jechać 70 więc to chyba oznacza że blokada jest zdjęta?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button