Tłok wystaje ponad cylinder Aprilia Habana

Witajcie,
Zajmuję się obecnie aprilią habaną 50 2T. Wymieniony został tłok i cylinder, nowe uszczeleczki. Sprawa jest taka że tłok wystaje minimalnie ponad cylek (ok.1-1,5mm) i powoduje uderzanie tłoka o głowicę. Części nie były wspaniałej jakości ale nie były to też chińczyki. Po pomiarach wychodzi na to że tłok jest delikatnie za wysoki. Moje pytanie brzmi tak: czy jeżeli dam dwie uszczelki pod cylinder lub dorobię grubszą to wszystko będzie w porządku z otwieraniem się kanałów w cylku itd? Nie, nie mogę dać 2 uszczelek pod głowicę, co byłoby znacznie prostsze ponieważ są one aluminiowe i dostosowują się tylko raz.

Jak dasz dwie uszczelki pod głowicę, to wtedy musisz się liczyć z tym, że będzie on słabszy, bo komora spalania będzie większa. Na pewno masz orginalny komplet czyli: cylinder 50 cm + głowica 50 Bo z tego co pamiętam to takie rzeczy jak stukanie tłoka występują np przy próbach dopasowania większego cylindra z mniejszą głowicą ;-))

miałbyś prawie racje gdyby wsadził dwie uszczelki pod dopasowaną głowice i ją podniósł. ale tutaj tłok wystaje nad głowice

ja jak nie miałem głowicy pod wypukły tłok to go zeszlifowałem XDD pojeździł jakieś 1000km. lepiej kup głowicę na wypukły tłok.

No, niestety nie ja to rozbierałem i żałuję że się za to brałem… Po założeniu dwóch uszczelek pod głowicę wydmuchał mi 5,5 bara i chyba nie mam co liczyć że odpali z taką kompresją, działam dalej

Moze sam tlok zly?
mogli sie pomylic i bym obstawial to :slight_smile: