Tłok to Ogara z silnikiem od Jawki

Witam
Miałem okazję nabyć (za browara)tłok od motorynki
(Romet Pony) i chciał bym zamocować go w Ogarze z silnikiem Jawy. I moje pytanie brzmi: Czy można to zrobić? :D
Mało się znam na budowie starych motorowerów więc proszę o wyrozumiałość ;)

Muszę Cię rozczarować. Ale nie. Tłok od silnika dezametu (czyli motoryki) nie będzie Ci pasował do silnika Jawy. Dlaczego? Podstawową różnicą są pierścienie. Na tłok od 'jawki' nachodzą 3 pierścienie, na ten który chcesz zamontować wchodzą 2. No a poza tym zwyczajnie nie będzie Ci pasował na korbowód. Więc lepiej kup nowy tłok do jawki z pierscieniami :)

Damian niestety mylisz się... Oryginalnie w silniku Jawa 223 (silnik w Ogarze 200 i Jawie 50) jest tłok z dwoma pierścieniami. Masz rację w tym, że nie będzie pasował tłok z silnika Dezamet 023 lub 025 (zależy jaka motorynka).
mobil kupuj tłok do silnika 223, duży wydatek to nie jest. Tylko nie kupuj najtańszego almotowskiego (za 15 zł ) bo to szmelc.

3 pierścienie widziałem u kolegi który ma 'jawkę'. Akurat dobrze zapamiętałem, ponieważ jeszcze się pytałem, czy mogę wziąść od niego ten tłok do swojego kadeta. Powiedział mi, że nie będzie mi pasował na korbowód i o tych pierścieniach też coś mówił. Ale skoro znasz się lepiej, nie będę tego kwestionował :) Ponieważ nie mam silnika 'jawkowego', tylko Dezametowski 023

to miał tłok zamiennikowy :)
PS: w 023 uważaj na wałek zdawczy, skubaniec lubi się ukręcić jak się za bardzo szaleje :)

Szaleć to na pewno nie teraz, bo mam nowy cylinder, wał i tłok, więc jeszcze musi się dotrzeć ;) Ale bd pamiętał, o tej przestrodze :)

Dzięki za odpowiedź :)Postaram się zdobyć oryginalny do Jawki :D
A jeszcze 1 pytanko mam co do tego motoroweru.
Co może być przyczyną że zimny odpala od 1 kopa a ciepły nie chce odpalić?
Świeca i fajka zmieniona.

Proste, magneto jest nagrzane, to i moc V spada, więc na cewkę nie idzie już duże napięcie

Więc magneto do wymiany czy już nic na to się nie poradzi? :D

Nie, to jest normalne. Przecież magneto (notabene koło zamachowe) zawiera magnesy, tak? Więc rozgrzany magnes nie generuje już tak silnego pola jak zimny, przez co cewkę idzie mniejsze napięcie, i dlatego może nie odpalać na gorącym silniku. Piszę na gorącym, bo na ciepłym powinien jeszcze palić.

Jeśli idealnie wyreguluje się zapłon pali dobrze i na ciepłym i na zimnym. Polecam świece NGK BR6HS.