Tłok to Ogara z silnikiem od Jawki

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #150072
    mobil454
    Użytkownik
    • Postów: 50

    Witam
    Miałem okazję nabyć (za browara)tłok od motorynki
    (Romet Pony) i chciał bym zamocować go w Ogarze z silnikiem Jawy. I moje pytanie brzmi: Czy można to zrobić? 😀
    Mało się znam na budowie starych motorowerów więc proszę o wyrozumiałość 😉

    #150079
    DamianRysiekSr
    Użytkownik
    • Postów: 323

    Muszę Cię rozczarować. Ale nie. Tłok od silnika dezametu (czyli motoryki) nie będzie Ci pasował do silnika Jawy. Dlaczego? Podstawową różnicą są pierścienie. Na tłok od 'jawki' nachodzą 3 pierścienie, na ten który chcesz zamontować wchodzą 2. No a poza tym zwyczajnie nie będzie Ci pasował na korbowód. Więc lepiej kup nowy tłok do jawki z pierscieniami 🙂

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #150080
    madi
    Uczestnik
    • Postów: 5 788

    Damian niestety mylisz się… Oryginalnie w silniku Jawa 223 (silnik w Ogarze 200 i Jawie 50) jest tłok z dwoma pierścieniami. Masz rację w tym, że nie będzie pasował tłok z silnika Dezamet 023 lub 025 (zależy jaka motorynka).
    mobil kupuj tłok do silnika 223, duży wydatek to nie jest. Tylko nie kupuj najtańszego almotowskiego (za 15 zł ) bo to szmelc.

    #150081
    DamianRysiekSr
    Użytkownik
    • Postów: 323

    3 pierścienie widziałem u kolegi który ma 'jawkę'. Akurat dobrze zapamiętałem, ponieważ jeszcze się pytałem, czy mogę wziąść od niego ten tłok do swojego kadeta. Powiedział mi, że nie będzie mi pasował na korbowód i o tych pierścieniach też coś mówił. Ale skoro znasz się lepiej, nie będę tego kwestionował 🙂 Ponieważ nie mam silnika 'jawkowego', tylko Dezametowski 023

    #150082
    madi
    Uczestnik
    • Postów: 5 788

    to miał tłok zamiennikowy 🙂
    PS: w 023 uważaj na wałek zdawczy, skubaniec lubi się ukręcić jak się za bardzo szaleje 🙂

    #150084
    DamianRysiekSr
    Użytkownik
    • Postów: 323

    Szaleć to na pewno nie teraz, bo mam nowy cylinder, wał i tłok, więc jeszcze musi się dotrzeć 😉 Ale bd pamiętał, o tej przestrodze 🙂

    #150085
    mobil454
    Użytkownik
    • Postów: 50

    Dzięki za odpowiedź :)Postaram się zdobyć oryginalny do Jawki 😀
    A jeszcze 1 pytanko mam co do tego motoroweru.
    Co może być przyczyną że zimny odpala od 1 kopa a ciepły nie chce odpalić?
    Świeca i fajka zmieniona.

    #150092
    DamianRysiekSr
    Użytkownik
    • Postów: 323

    Proste, magneto jest nagrzane, to i moc V spada, więc na cewkę nie idzie już duże napięcie

    #150095
    mobil454
    Użytkownik
    • Postów: 50

    Więc magneto do wymiany czy już nic na to się nie poradzi? 😀

    #150104
    DamianRysiekSr
    Użytkownik
    • Postów: 323

    Nie, to jest normalne. Przecież magneto (notabene koło zamachowe) zawiera magnesy, tak? Więc rozgrzany magnes nie generuje już tak silnego pola jak zimny, przez co cewkę idzie mniejsze napięcie, i dlatego może nie odpalać na gorącym silniku. Piszę na gorącym, bo na ciepłym powinien jeszcze palić.

    #150117
    dychul
    Uczestnik
    • Postów: 971

    Jeśli idealnie wyreguluje się zapłon pali dobrze i na ciepłym i na zimnym. Polecam świece NGK BR6HS.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button