Tłok to Ogara z silnikiem od Jawki

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #150072 Reply
    mobil454
    Użytkownik
    • 14
    • 50Postów:

    Witam
    Miałem okazję nabyć (za browara)tłok od motorynki
    (Romet Pony) i chciał bym zamocować go w Ogarze z silnikiem Jawy. I moje pytanie brzmi: Czy można to zrobić? 😀
    Mało się znam na budowie starych motorowerów więc proszę o wyrozumiałość 😉

    #150079 Reply
    DamianRysiekSr
    Użytkownik
    • 10
    • 323Postów:

    Muszę Cię rozczarować. Ale nie. Tłok od silnika dezametu (czyli motoryki) nie będzie Ci pasował do silnika Jawy. Dlaczego? Podstawową różnicą są pierścienie. Na tłok od 'jawki’ nachodzą 3 pierścienie, na ten który chcesz zamontować wchodzą 2. No a poza tym zwyczajnie nie będzie Ci pasował na korbowód. Więc lepiej kup nowy tłok do jawki z pierscieniami 🙂

    #150080 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 788Postów:

    Damian niestety mylisz się… Oryginalnie w silniku Jawa 223 (silnik w Ogarze 200 i Jawie 50) jest tłok z dwoma pierścieniami. Masz rację w tym, że nie będzie pasował tłok z silnika Dezamet 023 lub 025 (zależy jaka motorynka).
    mobil kupuj tłok do silnika 223, duży wydatek to nie jest. Tylko nie kupuj najtańszego almotowskiego (za 15 zł ) bo to szmelc.

    #150081 Reply
    DamianRysiekSr
    Użytkownik
    • 10
    • 323Postów:

    3 pierścienie widziałem u kolegi który ma 'jawkę’. Akurat dobrze zapamiętałem, ponieważ jeszcze się pytałem, czy mogę wziąść od niego ten tłok do swojego kadeta. Powiedział mi, że nie będzie mi pasował na korbowód i o tych pierścieniach też coś mówił. Ale skoro znasz się lepiej, nie będę tego kwestionował 🙂 Ponieważ nie mam silnika 'jawkowego’, tylko Dezametowski 023

    #150082 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 788Postów:

    to miał tłok zamiennikowy 🙂
    PS: w 023 uważaj na wałek zdawczy, skubaniec lubi się ukręcić jak się za bardzo szaleje 🙂

    #150084 Reply
    DamianRysiekSr
    Użytkownik
    • 10
    • 323Postów:

    Szaleć to na pewno nie teraz, bo mam nowy cylinder, wał i tłok, więc jeszcze musi się dotrzeć 😉 Ale bd pamiętał, o tej przestrodze 🙂

    #150085 Reply
    mobil454
    Użytkownik
    • 14
    • 50Postów:

    Dzięki za odpowiedź :)Postaram się zdobyć oryginalny do Jawki 😀
    A jeszcze 1 pytanko mam co do tego motoroweru.
    Co może być przyczyną że zimny odpala od 1 kopa a ciepły nie chce odpalić?
    Świeca i fajka zmieniona.

    #150092 Reply
    DamianRysiekSr
    Użytkownik
    • 10
    • 323Postów:

    Proste, magneto jest nagrzane, to i moc V spada, więc na cewkę nie idzie już duże napięcie

    #150095 Reply
    mobil454
    Użytkownik
    • 14
    • 50Postów:

    Więc magneto do wymiany czy już nic na to się nie poradzi? 😀

    #150104 Reply
    DamianRysiekSr
    Użytkownik
    • 10
    • 323Postów:

    Nie, to jest normalne. Przecież magneto (notabene koło zamachowe) zawiera magnesy, tak? Więc rozgrzany magnes nie generuje już tak silnego pola jak zimny, przez co cewkę idzie mniejsze napięcie, i dlatego może nie odpalać na gorącym silniku. Piszę na gorącym, bo na ciepłym powinien jeszcze palić.

    #150117 Reply
    dychul
    Uczestnik
    • 8
    • 971Postów:

    Jeśli idealnie wyreguluje się zapłon pali dobrze i na ciepłym i na zimnym. Polecam świece NGK BR6HS.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Tłok to Ogara z silnikiem od Jawki
Twoje informacje:




Back to top button